En meget rolig aften …

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 En meget rolig aften …

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    MatmagMatmag
    Medlem

Denne nytårsaften er nok den mest rolige nytårsaften, jeg har oplevet, siden jeg var barn.
    Vi holdt den jo hos nogle venner med ti voksne og ti børn i alderen 0-6 år. Vi spiste alle forret sammen, og så blev de fleste af børnene puttet (Siri sammen med tre andre børn i samme rum). Det resulterede i, at vi først kom i gang med at spise hovedretten kl. 22 og desserten lige før kl. 24. Derfor blev bl.a. Magnus også meget beruset meget tildligt, da maven var næsten tom hele aftenen. Og han tåler ikke spiritus så fantastisk godt, så kl. 23.30. fandt jeg ham oppe i dobbeltsengen sovende sammen med Siri og et andet barn. Så klokken 24 blev skudt ind uden Magnus 🙁 og halvdelen af selskabet, fordi de fleste af børnene vågnede på slaget 24.

Da vi havde skålet og set fyrværkeri, var jeg så træt efter en lang dag med 3 ugers baby og 3 års pigebarn, at jeg pakkede bilen og de sovende medlemmer af familien og kørte hjem. Derfor var jeg i seng allerede 01.30. Det tror jeg aldrig, jeg har været en nytårsaften før.

Nå, men godt nytår til jer alle. Hvordan var jeres aften?
    Knus Matilde

Anonym
    Gæst

vi var bare os tre, og Jonas sov kl.21.00, så vi havde jo en dejlig aften for os selv. Vi fik culottesteg og is og om eftermiddagen havde vi hygget med chips og guf.
    Vi så mr. bean kl.19.00 for det er Jonas vild med…..Alle i vores vænge var hos andre, så der var meget stille (bortset fra naboens postkasse røg i luften).
    Vi syntes selv det var en rigtig dejlig aften, men i dag var endnu bedre: en formiddagstur til Vesterhavet med snefnug i luften!
    – Mette

Anonym
    Gæst
    badlandsbadlands
    Medlem

Statede kl 16 da de første gæster dukkede op – jeg var slet ikke klædt om, og nåede at rive hul i mine dyre strømper: Det har jeg nu tænkt mig at klage over, for jeg har overhovedet ikke mishandlet dem, og de skal kunne holde til mere end det.

Resten af gæsterne dumpede så ind efterhånden, men der var lidt kaos mens Dronningen talte, så det fik jeg ikke set. Nevermind. Alle gæster havde en ret med, så vi fik vanvittig lækker mad. Børnene (9 styk mellem 2 åg 10 år) hyggede sig i stuen, og opførte sig stort set eksemplarisk. Ingen skrigeri, ingen ulykker, ikke noget slået i stykker.

Ved 9-tiden dukkede min veninde op (efter at have puttet sine egne børn) og vi var ude og fyre lidt krudt af med mellemrum. Fik skålet med alle kl 12 (og undrede os også over de manglende timeslag på rådhusuret). kl 2 gik mine børn i seng, gæsterne sivede hjem og Henrik og jeg så lidt tysk slagerparade (må jo til). Det har været top-hyggeligt og afslappet fordi jeg ikke selv har lavet det hele…og vejret er det mest klare jeg kan huske en nytårsaften nogensinde.

Kh
    Lone

chnejadrchnejadr
    Medlem

Vi har også haft en rimelig rolig aften, men kom dog lidt senere i seng 🙂 Var i Horsens, 6 voksne og 6 børn, og der var godt nok knald på de unger! Storm blev puttet i soveværelset lige ved siden af spisebordet, men vi måtte ha alarm på ham for vi ku’ slet ikke høre noget pga legende børn! Han nåede desværre at blive totalt overstimuleret af de to timers selskab, han nåede at opleve før vi puttede ham, så han skreg og skreg og var evigheder om at falde i søvn 🙁 Men sov v 20-tiden, Thilde blev puttet kl. 21 og så ku Jakob og jeg slappe af og nyde resten af aftenen.

Thilde hyggede sig vældigt, for en gangs skyld var hun ikke så genert og tøede hurtigt op, så det var dejligt. Specielt fordi vi jo var fraværende på skift for at putte Storm, og det tog hun rigtig pænt. Hun ville godt nok ikke i seng selv, og blev lidt hys, men lige så snart hun lå på madrassen nød hun det tydeligvis og sov med det samme. Dejligt!

Vi var vel hjemme ved 3-tiden, og ungerne var så søde først at vække os kl. 9.15. Ren luksus!!! I dag har bare været slappe-af-dag. Skønt 🙂

Knus,
    Christina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.