Min kollega

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Vidste ikke lige, indlægget blev så langt…

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke lige, om I kan huske, at jeg for noget tid siden skrev om tonen i en mail fra en kollega.

Det viste sig siden, at han åbenbart havde et eller andet i tankerne, for i december begyndte han at smse mig, både på arbejdsmobil og alm. mobil. Det var som sådan ikke så voldsomt, men a’la “søde Marianne, kom forbi kontoret bare lige for at se dig, men du var der ikke. Skal på kursus, ha en dejlig dag. Kæmpe knus” ol., nogle mere “direkte” end andre.
    Jeg besvarede ikke smserne, men efter en masse smser i lidt mere end en uge, skrev han, at det var lidt mærkeligt, men han savnede mig en halv time efter, vi var gået hjem fra arbejde, og “du gør et eller andet ved mig med din charme” og så sendte jeg ham en mail, hvor jeg skrev, at jeg syntes, han var grænseoverskridende, og at han kun var en god kollega og aldrig andet. Han svarede tilbage med en undskyldning, og skrev at han nok skulle lade være med at lave sjov mere (!).
    Umiddelbart lyder det uskyldigt, men sammen med vurderende blikke og kommentarer om mit udseende, var det for meget for mig. Og sammen med det, at han er tyve år ældre og har kone og to børn i øvrigt.

Siden har stemningen været ok, jeg er meget afhængig af ham, da han er den, der skal rådgive og sparre med mig på mit område, som jeg sidder alene med – vi er i team sammen, netop fordi han har kendskab til mit område.

Men så i dag kom en af mine andre kolleger og spurgte, hvorfor jeg lod ham (den anden) læse mine mails. Øh, det gør jeg sørme heller ikke. Nå men han havde været henne hos ham og spørge, hvorfor han hele tiden sendte mig mails (ham her er en rigtig god kollega, som jeg har en del kontakt med, også pr. mail, både arbejdsrelateret, men også lidt privat). De var kommet en smule op at skændes, fordi min kollega havde sagt, at han da ikke skulle kigge i min mailbox. Han rådede mig til at låse min comp, når jeg går fra den, og det er nok en ide. Han ville bare sige det til mig, fordi han jo syntes, det var lidt underligt og ubehageligt for mig. Han ville dog ikke have, jeg sagde noget om det, for hele situationen havde været lidt anspændt, og han sagde, han faktisk havde smidt ham ud af kontoret, og han ville ikke være mere uvenner, da de normalt er gode venner.

Jeg er muligvis ved at blive en smule paranoid, men jeg synes faktisk ikke, det er sjovt. Kan ikke finde ud af, om jeg bare ER paranoid, om jeg bare skal lade det være eller hvad. Det skal jeg nok, for som sådan er der jo ikke noget. Jeg fortalte ikke min mailkollega noget om smserne, men havde sørme lyst, men jeg vil jo heller ikke hænge smskollegaen ud – og de er begge udlændinge og derfor ret hårde ved hinanden, når der er andre, hvis der er noget (de er ikke samme nationalitet). Tror i øvrigt at det sted, der findes mest racisme, er blandt udlændingene imellem – sidespor.

Nå men tak fordi I gad læse med. Skulle bare lige af med mine frustrationer…

Kh Marianne

Anonym
    Gæst

Tak for dit svar, Marianne:-)

Nej, men jeg har jo egentlig ikke noget bevis for, at han har kigget i min mailbox. Mens han var ved at hjælpe med et system på min comp, kom der en popup med en mail fra den anden kollega, og det var lige herefter, han gik hen til ham. Men omvendt vidste han jo, at han sendte mig en del mails, men om det bare var noget, han formodede, ved jeg ikke.

Kh Marianne – som næste gang søger arbejde på en ren kvindearbejdsplads..

Anonym
    Gæst

ai, Marianne … det er da en halvsuspekt situation. Han lyder lidt loren ham her, lidt trussetyvagtig? Lås lige computeren fremover hva? bare for en sikkerheds skyld ….

Anonym
    Gæst

Hej Marianne,
    Jeg er meget forundret over det du skriver. Jeg tror ikke jeg kunne tage det helt så roligt som du gør, hvis det var mig, der var i den situation. Mails skal ikke læses af andre end en selv!

Jeg tror jeg ville sikre mig at min pc’er ikke var tilgængelig, hvis jeg gik fra kontoret og så tror jeg ligeledes at jeg ville lade en bemærkning falde om hvad jeg forventede som alm. omgangstone.

Hvis det fortsætter på samme måde fremover ville jeg nok tage en snak med chefen.

Nå men nu kan du jo så nyde en god weekend og glemme alt om arbejde og kolleger.
    kh. Marianne

badlandsbadlands
    Medlem

ja ærligt talt, jeg ved ikke hvad jeg ellers skulle sige! Men dælme en ubehagelig situation.

Kh
    Lone

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Øv jeg synes altså også han lyder grænseoverskridende…..og husk lige at hvis i har fællesserver og netværk kan han snildt have været inde en enkelt gang og givet sig selv adgang til din inbox, ergo kan han bare sidde og følge med fra sin egen computer uden du tænker over det:(((

Så ind og check hvem der har rettigheder til at se din mailbox!! (Højreklik på mailbox eller Outlook today og vælg dernæst properties)

Knus Christina

Anonym
    Gæst

Åh ja, du har da ret Christina! Har selv defineret, hvem der har adgang til hvad (og ingen har til min mailbox, men var kommet til at give alle adgang til min huskeliste, ikke så heldigt:-)), men han kan jo have rettet i indstillingerne, når jeg har været væk fra comp? Vil lige tjekke det mandag.

Tak for jeres svar, rart at høre, at I også synes, han er en smule for meget.

Kh Marianne

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.