What to do?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    MatmagMatmag
    Medlem

Ejjj, det lykkedes kun at få Siri til selv at falde i søvn den ene gang, hvor jeg skrev om det herinde lige før nytår. Her til aften var hun med på selv at falde i søvn lige indtil hun skulle sove. Da hun blev puttet, begyndte hun at sige, at hun ville have nogen til at ligge hos sig. Da hun havde ligget der lidt, begyndte hun at råbe ud til os, og efter tre kvarter lå hun og græd og var ikke til at trøste. Til sidst forbarmede Magnus sig over hende, og han sad ved hende til hun sov.

Men hvor gad jeg godt, at hun selv kunne lære det igen. Har I nogen gode råd?
    K.h. Matilde

chnejadrchnejadr
    Medlem

Åh jeg kan godt forstå du er lidt træt af det, især når du også har Asta at tage hensyn til…

Mathilde havde en periode, lige da hun var blevet storesøster, hvor hun ikke ville puttes – og vi måtte ikke gå. Hun falder ellers altid i søvn selv. Vi gik ind og trøstede hende, og “skulle så lige ud og hænge vasketøj op”. Det måtte vi selvfølgelig ikke 😉 og så kørte hun sig selv op igen. Ind og ud af værelset rendte vi, men til sidst faldt hun da i søvn… Og det gik nu hurtigt over. Nu putter hun glad igen, at hun så ikke er til at drive i seng er en helt anden sag *GGG*.

Men børn er jo forskellige (og det er deres forældre også). En ting jeg dog tror gælder for de fleste er, at det er vigtigt at forældrene tror på sagen, når vi vil ændre noget. Altså, hvis du vil have at hun skal falde i søvn selv, så skal du virkelig ville det. Og udstråle det. For hvis du ikke tror på at hun kan, hvordan skal hun så? Men hvis du tror på projektet, så udstråler du også den sikkerhed der gør at hun ikke bli’r utryg ved de ændringer du vil lave. Selvom hun selvfølgelig bli’r utilfreds, for det er jo rart når du er der når hun skal sove…

Gi’r det overhovedet mening??? Bla bla bla, jeg ævler…

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

så længe hun er nybagt storesøster ville jeg nok (sorry, ved godt det ikke er det du vil høre) give hende lang line…. og sidde der ;o)
    Kh Ulla

Anonym
    Inaktiv

Frederik overgiver sig heller ikke altid uden kampen for at holde forældrene inde på værelset ;O)

Men han ender nu altid med at falde i søvn selv inde på værelset alligevel – og det ender aldrig med skrig og skrål.

Vi sidder gerne inde ved ham et par minutter, og så aftaler vi med ham, at vi kigger ind igen om 2-5 minutter. Det plejer han at godtage. Som regel sover han så allerede første gang, vi kigger ind til ham igen, men ellers putter vi lige dynen op om ørerne igen og viser at vi er til stede på værelset og kommer så med en ny undskyldning (at jeg skal på toilet, ordne vasketøj etc), men at jeg kigger ind om 5 minutter igen.

Det fortsætter vi som sagt med, indtil han lægger sig til at sove, men som regel er han så baldret, at han sover to minutter efter vi har forladt værelset første gang ;O)

Smoothie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.