Mads blev glemt i bussen…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Mads blev glemt i bussen…

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    karinanjkarinanj
    Medlem

Børnehaven skulle på tur i dag, og de kørte afsted af to omgange, det ene hold med offentlig transport og det andet med børnehavens minibus. Mads var med i sidstenævnte. Da de kom frem kunne han ikke få sin sikkerheds sele af, og nåede ikke ud af bussen sammen med de andre, og de voksne opdagede det ikke.
    De talte ikke børnene fordi hold 2 endnu ikke var kommet, så de opdagede først at Mads manglede da der kom en dame ind der hvor de var og sagde at de havde glemt en dreng i bussen.

De skyndte sig ud, og der var maks gået 5-10 min og Mads var ikke gået i panik eller noget, men det var der en dame der var, hun var gået lige om på politistationen og havde anmeldt dem.

Politiet kom og snakkede med Mads’ stue pædagog, som egentlig havde ansvaret for det, og de var alle meget kede af situationen, og beklagede det meget overfor Dennis.

Jeg synes selvfølgelig at det er synd for Mads, men han virker ikke påvirket af det, vi har snakket meget med ham om det i eftermiddag, og han snakker mest om det de lavede ellers…
    Jeg har faktisk mest ondt af de to pædagoger der glemte ham, for de skal jo passe på børnene og holde styr på dem…

Karina

chnejadrchnejadr
    Medlem

Aiii altså! Sådan noget skal bare ikke ske! Hvis nu ikke hende damen var kommet forbi, hvor længe ku han så ikke ha siddet der?

Selvfølgelig laver alle fejl på jobbet indimellem, også pædagoger. Men at holde styr på ungerne synes jeg da er opgave nr. 1. Men de gør det sgu nok ikke igen foreløbig…

Godt at Mads ikke nåede at blive bange over sådan at blive efterladt!

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

nåårh … ja både til Mads (godt han ikke panikkede) men også pædagogerne. Det må da ha været helt forfærdeligt for dem?

Jeg kan nogle gange få sådan nogle tvangstanker at vores BH skulle glemme et af børnene (som fks mit eget – gys) oppe på deres grund i Hareskoven … men de tæller dem hvert andet øjeblik så det er og bliver forhåbentligt en tvangstanke .. hmmm

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Du er godt nok meget overbærende. Tror ikke jeg havde tacklet det helt lige så flot.

Næste gang må de jo tælle, hvor mange de tager med i hver bus – men det gør de jo nok også for fremtiden.

Godt at Mads ikke blev ked af det.

Kh Smirnoff.

karinanjkarinanj
    Medlem

Tro mig – det gør de.

Det er jo Dennis der henter, og jeg har derfor først snakket med børnehaven i dag.

De er utrolig kede af det og blev ved med at gentage at sådan noget ikke måske, og at de lovede at det aldrig sker igen…

Vi bor i et lille lokalsamfund, og har et utrolig godt samarbejde med børnehaven, som vi føler virkelig gør det bedste for vores børn, og jeg har ikke på noget tidspunkt følt at pædagogerne ikke passede deres arbejde (på de efterhånden svære sparede væk vilkår som de har).

Det medvirker nok også til at man kan være “overbærende” eller forstående eller hvad det nu lige er…

Men jeg sagde også til dem at der skete jo ikke noget, men hvis de glemte ham feks i skoven vil jeg blive utrolig sur.

Karina

Anonym
    Gæst

ej hvor trælst at han sådan blev glemt, men da det ikke var længere så var det nok så slemt. Freja havde skreget i vilden sky i det øjeblik de begyndte at gå ud af bussen uden hende, så hun bliver nok ikke glemt.
    Måske var det en anelse overdrevet at melde det til politiet, men så på den anden side, så er det da rart at høre at nogle folk handler når de mener at noget er galt.

Anonym
    Gæst

Hvor træls – og som du skriver, så er det ikke sjovt for pædagogerne! Det er nok sidste gang, de glemmer en så – forhåbentlig:-)

Kh Marianne

karinanjkarinanj
    Medlem

Men hende damen var gået lige omme fra politistationen og om på kommunen, så i går var lederen af vores børnehave nede og stå ret og forklare…

Men hun havde vist smurt lidt tykt på dende damen, for hun havde sagt at han havde sat der i mindst 25 min, og det hænger ikke sammen tidsmæssigt, og helt ærligt, hvis hun har stået og kigget på min lille søn i 25 min uden at gøre noget, så skulle hun da anmeldes 🙂

Han var ude og køre med bussen igen i går, og der var ingenting, så han har heldigvis ikke taget “skade”

Karina

hedegaardhedegaard
    Medlem

så havde de aldrig fået hende ind i en bus igen.
    Hun bliver ved med at “køre i” gamle sager. Lige pludselig siger hun noget om en situation, som vi andre forlængst havde glemt.

Jeg synes, at du skal skrive til en eller anden minister om sagen, bare for at følge sagen til dørs. Og hvem ved, sådan som du indkasserer både dit og dat ved hjælp af klagebreve, så kan det være at du som plaster på såret, får tilsendt en ekstra pædagog til Mads’ stue. He he…..

Annette

karinanjkarinanj
    Medlem

Jeg har allerede fået min hel egen personlige pædagog påhæftet fra jeg træder ind i inst. til jeg er ude igen, og de undskylder hver dag…

Til dem der evt. ikke er klar over det er Hedegaard min elskede storesøster…

Karina

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.