Lone

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hvor i din dagbog har du skrevet om Claus Hjort (og jobcentre)? Kiggede lige på juli og så din kommentar om Kirstens indlæg (“grrrr”), og så blev jeg jo nysgerrig. Der er jo ret meget snak om jobcentrets image, og vi taler ret meget om det på arbejdet selvfølgelig.

Er udmærket klar over, at folk tænker knap så positivt om jobcentre – jeg har jo selv tænkt det samme og gør det også stadig i forskellige sammenhænge:-)

Kh Marianne

badlandsbadlands
    Medlem

som kommentar i Marens 😉

Det er helt og holdent Regeringens holdning til arbejdsledige jeg skyder på, og ikke jobcentrene, som skal administrere de regler som jeg finder er meget stive og ikke levner meget plads til rent faktisk at finde ud af hvad folk kan og vil.

“Aktivring” er et ord jeg synes burde forbydes. Sig det som det er – det handler om at finde noget folk bliver så trætte af, at de hellere vil finde et job. Hvad der er jo er en del der ikke magter…men som dog magter NOGET. Det gives der bare ikke meget plads til at jobcentrene kan hjæpe dem med, når fx uddannelsespuljer er båndlagt (det var førhen sådan at man kun kunne bruge 55% af midlerne til uddannelse. Resten skulle bruges til jobstøtte).

Kh
    Lone

MatmagMatmag
    Medlem

Jeg var jo omkring AF og dagpengekassen, da jeg var deltidsansat sidste år, og det håber jeg aldrig, at jeg kommer igen. Der er ikke noget i vejen med nogen af stederne, men de skal administrere nogle fuldstændigt latterlige regler. Jeg skulle f.eks. søge mindst 2 jobs om måneden, selvom jeg havde et dejligt job, som jo bestemt ikke hænger på træerne for akademikere. Jeg havde altså andre ting at bruge min tid på, men de gør jo selvfølgelig bare deres job. Jeg kunne skrive stolpe op og stolpe ned om, hvor bureaukratisk det system er.
    K.h. Matilde

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.