Lidt sen 3 års status

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Lidt sen 3 års status

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    badlandsbadlands
    Medlem

Sul skal nok komme…. Vi har det omvendte problem med Katrine, og jeg er ret ked af at hun som 4-årig har begyndende vægtproblemer. Vi giver aldrig børnene slik, sjældent kage, aldrig juice eller saft, så jeg ANER simpelthen ikke hvad jeg kan gøre. Is har de fået en del, men ikke ret mange i “sommer”, og hun er ikke den der sidder stille…hvad filan gør man så??

mor2gangmor2gang
    Medlem

Nicoline har endelig været til 3 års undersøgelse. Hun er 95,5 cm høj og vejer 14 kg. Hun har lige smidt bleen og kører på 3. dag uden ble i BH. I går skete der ingen uheld med at tisse i bukserne, men til gengæld sked hun i bukserne – igen. Jeg kan ikke forstå hvordan det kan komme bag på hende. Vi taler om at det er ulækkert i bukserne og at hun skal huske at lave pøllerne på wc eller i potten. Hvor er tøjet dog stort nu bleen er væk og det ligner hun ingen numse har! Selv gamacher har hun hængerøv i!Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal give hende mere sul på kroppen. Ellers er hun bare en glad pige, der elsker sin BH og sin lillesøster. De konflikter der opstår i forhold til Victoria, er oftest at hun er for voldsom når hun viser sin kærlighed.

Victoria var til 5 ugers undersøgelse (5 uger og 6 dage gammel). Hun er en basse på 60 cm og 5,4 kg, men Nicoline var også stor og tyk som spæd, så det kan nå at ændre sig.

Tina

Hej Tina,

Jeg hopper med på en status hos jer, for Tobias var også første til 3 års i dag. Han er præcis 1 meter høj og vejer 17,3 kg.

Bletræning er vi ikke kommet langt med – hans signaler siger, at han bestemt ikke er klar, så vi venter lidt endnu.

Vedr. Nicolines sul: Tascha, min store pige på nu 9 år, var også meget spinkel og tynd da hun var lille, og altid hos lægen, fik vi ay vide, at hun jo var lidt lille i det. Men hun har altid spist varieret og godt, så jeg ved ikke hvad jeg skulle have gjort anderledes. Nu er hun jo i “alle lemmer vokser ud af proportioner”-alderen *LOL* så hun ligner et par stænger spaghetti, når hun fægter med arme og ben *fnis*

Jeg tror ikke du kan gøre andet, end at vide med dig selv, at hun får hvad hun skal have :-))

Lone: Den lyder lidt svær – er hun decideret overvægtig, eller reagerer du bare fordi du ser tidlige tendenser? For hvis hun ER overvægtig, så synes jeg klart du skal kontakte læge eller sp i kommunen, og spørge dem tilråds.

Knus Maria

MatmagMatmag
    Medlem

Siri var til undersøgelse for en uges tid siden. Hun er 1 meter høj og vejer 14 kilo. Så hun er en lang stængel.

Hun bruger ikke sut og ble længere, så alt i alt føles det som om, at vi er ved at have et stort barn i hjemmet. Og munden står aldrig stille på hende, dagen lang lyder det “hvorfor, hvorfor?”. Desuden er hun i gang med avancerede rollelege og hun fastholder legen langt længere end mig og Magnus kan koncentrere os om.
    K.h. Matilde

Anonym
    Gæst

Vi skal vist lige have bestilt tid til den undersøgelse… Og til Lukas 1 års… Hvor fanden bliver tiden af??

Lone – er det noget, lægen siger? Jeg kan huske, du sagde det, da vi sås – jeg havde bestemt ikke lagt mærke til noget som helst. Kan det ikke bare være en kraftigere kropsbygning? Kaya er også større end nogle veninder – men mindre end andre. Det er altså ikke for at underkende dit udsagn, mere for at støtte dig lidt.

Men når det så er sagt, så kan jeg allerede se, hvem Kaya ligner kropsmæssigt. Men det er nok også bedst, at drengen ligner faderen, og pigen moderen…

Kh Marianne

chnejadrchnejadr
    Medlem

Mathilde blev målt og vejet i mandags på Skejby – vi har ikke været til 3-årsundersøgelse. Hun er 97,3 cm (meeeget præcist *GGG*) og vejer 14 kg.

Storm var til 5-ugersundersøgelse i fredags: 67 cm og 6,7 kg. En anelse sent, han var da 11 uger og 2 dage. Men sådan er vi så praktiske: Få overstået 5-ugersundersøgelse af ham, 8-ugersundersøgelse af mig samt 3-mdrsvacc. alt sammen på en gang. Man skulle jo nødig rende til lægen mere end højst nødvendigt 🙂

Mathilde har ikke smidt bleen endnu, jeg regner ikke med nogen fremgang på det punkt i dette år. Så bli’r jeg da ikke skuffet 😉 Til gengæld er hun jo suttefri og har været det siden april.

Knus,
    Christina

badlandsbadlands
    Medlem

Lægen var vældigt lydhør da vi var til 4 års undersøgelse – hun er ikke overvægtig, men hun skal heller ikke blive tykkere. Det jeg synes er det største problem er, at hun bruger tøj str. 5 år, og det kan faktisk ikke nå om maven…som er det eneste sted hun ser tyk ud. Dvs alt hænger som en klud på hende, det når ikke sammen og strammer ind i mellem. I kg er hun ikke for tyk og hun er større end de fleste piger på 4 år. Det er bare noget jeg ikke synes skal være værre

Anonym
    Gæst

Jeg var afsted med Naja og Emma til henholdsvis 3 års og 1 års undersøgelser i torsdags. (Meget forsinket!)

Naja er 97,5 cm høj og vejer 15,8 kg. Hun er ikke tynd, men jeg synes jo heller ikke at hun er tyk, og lægen sagde at hun virkede helt normal og at “strutmaven” netop er meget normal for alderen. Sut har hun jo stort set aldrig brugt, sutteflasken røg for snart længe siden, men hun får altså stadigvæk en drikkedunk med vand med sig i seng. Hun bruger den nærmest som sutteflaske og vi skal nok til at overveje at gøre noget ved det.
    Hun er blevet glad for børnehaven og har sågar fundet sig en sød lille veninde.

Emma vejer 9,8kg, utrolig nok, for hun virker meget let når man løfter hende. Hun er 80 cm høj. Bruger hverken sut eller sutteflaske det mærkelige barn. I går tog vi den første sure tørn med at få hende til at falde i søvn i sin egen seng. Det gik egentlig ok og hun sov fint indtil kl. 12 hvor hun så desværre endte i vores seng 🙁 Det går fint i dagplejen, men afleveringen er hun ikke glad for.

Efter lægebesøget forstår jeg bedre at Naja stadig passer 98/104 i tøj selvom hun har brugt det samme i en evighed, og at Emma fortsat kører i str. 80 selvom hun har rundet de 16 mdr.!

Og Lone, det er altid maven der er problemet! Naja har trøjer i alt fra 98 til 110 fordi de er så forskellige i vidden. Naja ender også tit med en trøje der fremhæver maven lidt for meget, men det er jo svært!

Kh. Lone, Emma og Naja

happy24happy24
    Medlem

Emil er 99 cm og vejer 14 kg. Han er meget dygtig til at lave flotte lange sætninger (synes vi:-)) Han elsker sine sutter og da tænderne ser fine ud, så får han lov at have dem i denne nystartede børnehavetid. Bleen tror jeg ryger snart. Vi prøver uden ble næste weekend for der skal vi ikke noget.
    Han er glad for Victor, som også bare beundrer Emil grænseløst:-)) Desværre er Emil begyndt at bande lidt (det er faren, jeg sværger!) og sidst men ikke mindst så er han endelig begyndt at blive vasket med sæbe og shampoo- nu gik den ikke længere, hihi

Anonym
    Gæst

Ok:-)

Jamen de mavser… Vi har også et hold venner, hvis pige i 3-4 års alderen havde strutmave, ligesom når man ser underernærede børn, men det er væk nu. Kaya har aldrig kunnet passe almindelige cowboybukser, det skal være dem med elastik i, det har været galt helt fra str. 62.

Nå, nok om tykke mavser:-) Katrine er jo skøn – men selvfølgelig skal man være lidt opmærksom, hvis det går lidt den forkerte vej.

Kh Marianne:-)

majapemajape
    Medlem

Marcus var 101 cm vejede 15,5 herhjemme dog kun 14 kg.
    Han er blefri, går i børnehave og sproget er endelig kommet rigtig godt i gang ;0)

Godt at læse om alle jeres dejlige børn.
    Knuz Maja og Marcus

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.