Hos tandlægen!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Hos tandlægen!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    duddimusenduddimusen
    Medlem

Hej allesammen!
    Har I haft jeres barn med til tandlægen? Og hvordan gik det? jacob har været ved tandlægen for forste gang idag, og ville absolut ikke i stolen. Og tandlægen opforte sig mere eller mindre som om vi havde ventet for længe med at tage ham med!
    Så mor her er jo helt bange for at han vil udvikle en fobi for tandlægen.
    Men i næste uge skal jeg derhen igen, havde et mindre hul, som lige skal fyldes! Så kan han komme med igen!

Knus Dorte (som også skal have opereret visdomstænderne ud)

JarnerJarner
    Medlem

Hej Dorte
    Hannibal har været til tandlægen 2 gange…første indkaldelse var allerede inden han havde fået en tand. Men de sagde at man bare skulle komme derop alligevel så de kunne se på anlæg til tænder. Her sidste gang gik det bare super godt og Hannibal har aldrig åbnet munden så velvilligt 🙂 Lillebror har allerede 4 måneder gammel fået 2 tænder, så der skal allerede igang med tandbørstningen… 🙂 Gine

er min første tanke! I Randers bliver børnene først indkaldt til undersøgelse ved deres 3 års fødselsdag!

Man kan jo så diskutere om det er for sent. Det synes jeg det er, og man er selvfølgelig også altid velkommen hvis man tror der er noget galt. Men i Randers mener kommunen altså at det er fuldt forsvarligt at ungerne først kommer i stolen i 3 års alderen.

Mvh. Camilla

Anonym
    Gæst

første gang var ved 1 års alderen … og da hun hørte at jeg stadig ammede gik hun helt i koma og så skulle vi komme til endnu et besøg 3 måneder efter (for at amme sin 1-årige cirka een gang dagligt er stort set det samme som at kun give ham cola at drikke 24/7 jvf hysterisk børnetandlæge) … nå og så et besøg ved 2 års alderen.
    jeg tror nok at vi er med i et forsøg iøvrigt i kbh kommune … hvorvidt børn får mindre huller i tænderne ved at tage dem ind så tidligt som muligt. Vist mere for at tage fat i forældrene end at se på børnenes tænder. Oplyse om at figenstænger og amning er noget djævlen har skabt i et surt øjeblik ;o)

JarnerJarner
    Medlem

Ja meget mærkeligt, men i Københavns Kommune er det vist meget normalt…Ulla du har da også været der to gange med Rumle ikk´? Hilsen Gine

badlandsbadlands
    Medlem

I Odense får vi også en indkaldelse omkring 1-årsalder og så først igen når de fylder 3……medmindre der er problemer!

Bare lige et….du skal nok ikke tage ham med når du skal have fjernet visdomtænder. Så er du i hvert fald stone-sure på at få en dreng med tandlæge-fobi 😉

Kh
    Lone

duddimusenduddimusen
    Medlem

Ha ha, den var nu god!!! Det havde jeg heller ikke regnet med, taget i betragtning de mere eller mindre skal opereres ud! Det er end ikke noget jeg ser frem til, og da slet ikke et syn jeg vil udsætte ungerne for!
    Men hvor er det underligt at der er så meget forskel mellem tandlæger, og hvornår de bliver indkaldt!
    Knus Dorte

badlandsbadlands
    Medlem

Vel kun hvis man ikke børster deres tænder?? Et hul er 22 timer om at blive dannet, så bare een god gang tandbørstning om dagen er faktisk godt nok. Siger min niece, som har fået det fedeste job ved en tandlæge: Lige blevet student, ansat 32 timer/ugen til 19.500 kr om måneden….heldige tøs!

MatmagMatmag
    Medlem

Siri har vist været der 4 gange. Første gang var ren proforma uden nogen tænder. Anden gang var blot et tilvænningsbesøg. Men Siri var på ingen måde bange for at være der, så tredje gang pressede jeg dem lidt til at kigge i hendes mund for at komme i gang med det, som vi var der for. Det viste sig så, at hun havde en misfarvning på en kindtand, som de behandlede med et eller andet stads, og de bad os om at holde lidt igen med at indtage frugt lige inden tandbørstning om aftenen. Sidste og fjerde gang var alt fint igen og Siri er virkelig blevet god til at gå til tandlægen.

Mon ikke, at det er meget forskelligt, om børn kan lide at gå til tandlægen eller ej? Selvom de er kommet der ofte osv.

K.h. Matilde

Anonym
    Gæst

jo det skulle man mene … men hun VAR altså også overdrevent hysset … udover den stygge amning gik hun også højt op i at fortælle os at vi skulle holde igen med figenstængerne for de hang fast i kindtænderne. Prøvede at trænge igennem at drengen jo faktisk kun havde to fortænder så indtil videre tog jeg den med ro :O)

og nu har du lige givet mig lidt bedre samvittighed – det er nemlig ofte at vi ikke liiiiiiiiiigeee når morgentandbørsten på knægten (ups) :o)

happy24happy24
    Medlem

Emil har været 1 gang og der var han ca 1 år…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.