min lille pige er blevet stor

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 min lille pige er blevet stor

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    sommer06sommer06
    Medlem

Jeg spurgte i går lillemusen hvad de havde fået at spise i vuggestuen. Og hun svarede: ‘Vi fik yoghurt, men det kunne jeg ikke tåle, så jeg fik æble’.

Og det er helt rigtigt, for hun har mælkeallergi. Men at hun ligefrem selv forstår sig og kan udtrykke sig så fint, det havde jeg ikke forventet.

I går aftes plagede hun om at vi skulle tage en madras frem. Det viste sig at hun nu kan slå kolbøtter uden hjælp. Til stor overraskelse for moren.

De bliver lige pludselig så store.

kh
    Dorte

chnejadrchnejadr
    Medlem

Ja det er helt vildt hvad de forstår og formår efterhånden. Og hvordan de nyder at lære!

Mathilde kan stave! Hun kan sgu stave til “bamse” i en alder af 2½!!!

Ja jeg ved godt at hun ikke helt forstår sammenhængen lyd – bogstav – ord. Men hun kan altså godt sætte bogstaverne sammen i den rigtige rækkefølge og ved hvad de hedder.

Så noget får børn altså ud af at se TV *GGG*. Mathilde har nemlig længe været fascineret af introen til Bamses billedbog, hvor han jo puster balloner op, M’et falder ned og han laver et nyt. Hjemme hos farmor og farfar har de nogen magnetbogstaver, og så begyndte hun at lege med dem og spørge hvad de var for nogen. Da jeg fandt nogen tilsvarende købte jeg dem selvfølgelig – og nu kan hun skrive “bamse” på køleskabet! Hun kan også finde på at bede mig “tegne bogstaver” og fortælle hvilket et der skal stå hvor.

Mathilde fortæller i øvrigt også troligt hver dag, hvad de har fået at spise i DP.

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

Ja det vildt hvad de kan. Og jeg synes det bare er kommet lige pludselig.
    Oscar er begyndt at lægge mærke til bogstaver og siger, hvis han sidder med osten at der står ost (hvad der jo ikke gør men chesey)
    Han er også begyndt at tælle, og forleden spurte han hvor hans tlf var den fandt jeg og straks tog han den til øret og sagde vivi (vinnie) det bob hvor er traktor Tom.
    Han blander dem lidt sammen de to, han elsker dem begge og ser dem gerne meget.
    Jeg har besluttet at male alfebetet på væggen i legeværlset så måske han kan det udenad meget hurtigt.
    Han er også begyndt at smøre mad selv og er ret god til det.

Karin som kan kikke i vejviseren efter den lille baby som var her for kort tid siden.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.