Åh….nyt dilemma

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Åh….nyt dilemma

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    dingse26dingse26
    Medlem

jeg ved ikke lige hvad det er jeg har?? 😉

sorry

dingse26dingse26
    Medlem

Hejsa

Ja, det er mig med den positive graviditetsprøve 😉

Jeg er kommet i noget af et dilemma mht jobskifte – det kendte dilemma med at søge job, når man er gravid!

Jeg har en veninde der for nylig har fået arbjede hos et advokatfirma. Hun er MEGET glad for det. Gode arbejdsforhold, rigtig god løn osv osv….

Jeg har i noget tid tænkt på at skifte job, da jeg er løbet lidt sur i det jeg laver nu.

Nå men så er det jo, at hun fortæller, at de søger en der laver det samme som hun gør, og at de er glad for referencer fra deres personale (jeg har også arbejdet med hende). Der kommer et jobopslag op i weekenden, og hun vil fortælle dem, at hun kender en der søger.

Jeg ved sgu ikke helt, om jeg vil søge det – har jo lige fundet ud af at jeg er gravid. Jeg kan selvfølgelig altid sige, at jeg først bagefter fandt ud af at jeg var gravid – men jeg har jo også min samvittighed (til min venindes jobsamtale spurgte de, om hun skulle have børn indenfor den nærmeste fremtid)

Hvad ville i gøre?????

Min mand synes jeg skal søge – og fortælle at jeg er gravid.
    For mig vil det være omsonst at søge, hvis jeg fortæller at jeg er gravid!

SUK…… jeg synes sgu godt nogle gange, det kan være svært at være kvinde i den fødedygtige alder 🙁

KH Christina

Jeg har en

jhm2806jhm2806
    Medlem

Det skader jo ikke at søge, og så lægge kortene på bordet. Vil de ha’ dig, så vil de ha’ dig. Hvad er et enkelt år ud af et måske langt arbejdsliv? Du taber jo ikke noget ved det!

Jane

dingse26dingse26
    Medlem

………Det er også lidt min plan.

Nu ved jeg jo overhovedet ikke, om jeg vil få jobbet – men kan godt forestille mig at det vil være rigtigt træls og svært efter 3 måneder at fortælle at .. ups jeg er sørme gravid!

Kh Christina

sommer06sommer06
    Medlem

Hej,

Jeg kender og forstår problemstillingen. Spørg dig selv om det vil være muligt for dig at skjule din graviditet til du har fået jobbet og har været der 3 mdr. Hvis du siger det indenfor de første 3 mdr. kan de nemlig sige dig op – og det gør de sikkert. Jeg tror også det er omsonst at søge jobbet og sige at man er gravid.

Så i praksis tror jeg det er meget svært.

Kh
    Dorte – træt af mit job, forsøger at blive gravid og nærmest føler mig stavnsbundet til at blive, øv …

MatmagMatmag
    Medlem

Sådan er det jo at være kvinde. Jeg har selv problematikken en smule inde på livet, da vi egentlig godt kunne tænke os at få et barn mere, men … Jeg er lige nu i et årsvikariat på et gymnasium og jeg ved først til april, om de evt. kan tilbyde mig et pædagogikum. Så det dur ikke at blive gravid inden da.

Men hvis jeg var dig, ville jeg søge jobbet og undlade at sige noget, for du ved jo reelt stadig i de usikre 3 måneder (ikke for at male fanden på væggen, men det er da et argument over for arbejdsgiveren). Som Jane skriver, har du jo ingenting at miste.

God fornøjelse.
    K.h. Matilde

Anonym
    Gæst

Hej Dorthe
    Jeg var 9 uger henne da jeg fik tilbudt job – lidt på samme måde som dig.
    Jeg valgte at være 100% ærlig – sige at jeg var virkeligt interesseret i jobbet men at jeg skal på barsel i slutningen af Juni om alt går vel. Jeg sagde samtidigt at jeg havde fuldt forståelse for at de hellere ville have een der kunne arbejde hele perioden. Men overraskende nok blev resultatet at de supergerne ville ansætte mig – og så ellers ansætte en barselsvikar når jeg går på barsel.
    Jeg valgte at være ærlig selvom jeg regnede med at det ville betyde at jeg ikke ville få jobbet for jeg synes at det ville være så ubehageligt at skulle ind og sige at jeg var gravid efterfølgende. Men i sidste ende var mine kvalifikationer vigtigere for dem end det faktum at jeg skal på barsel i en periode………
    Du må gøre op med dig selv hvilken “strategi” du vil bruge – men min historie bekræfter i hvert fald at det ikke er alle steder at en kommende barsel bliver betragtet som en forhindring for en ansættelse.
    Pøj pøj med det – Pernille

Anonym
    Gæst

Aargh kuk i hvis indlæg jeg lige besvarede – mit indlæg var svar til Christinas – det er vist fredag i mit hoved.
    MVH Pernille

chnejadrchnejadr
    Medlem

Ja den er altid svær. Jeg kan kun råde dig i teorien, for jeg har ikke selv været i situationen.

Men jeg synes da du skal søge. Og grundlæggende synes jeg ikke, du skal sige noget om graviditeten. Det er lovligt at lyve, hvis de spø’r dig om børn, for de må ikke spørge… I øvrigt kan du jo bare sige, at det ikke var planlagt, når du engang fortæller at du er blevet gravid. Ups 😉

Og nej, de må heller ikke fyre dig pga graviditet de første 3 md. men du får bare ikke meget ud af at køre sag på dem hvis de gør det, økonomisk altså, når det er så tidligt i din ansættelse.

Det er så tidligt i din graviditet, at den som en anden skriver desværre langt fra er sjældent at miste så tidligt (det håber jeg ikke sker!) Og så ville det da være træls at forspilde chancen for et måske godt job…

Knus,
    Christina

Anonym
    Gæst

Jeg ville søge jobbet og så være ærlig og fortælle om graviditeten. Så skal du ikke gå og skjule noget og kæmpe med samvittigheden. Du har spillet rent ud, og hvis de vil have dig og kan se fordelen i at vente på dig, så tror jeg, at de vælger dig. Jeg har selv haft en kollega, der fik job, selv om hun fortalte, at hun lige var blevet gravid. Det er ikke altid, at arbejdgiverne er modvillige med at ansætte fødedygtige kvinder;-). Mette

Musen23Musen23
    Medlem

Jeg ville nok også søge jobbet, og fortælle at jeg er gravid hvis det er mig. Ved godt det nok er svært at blive taget i betragtning,men tror du ikke at dårlig samvittighed vil nage dig hvis du får jobbet,og må skjule det??

Desuden har de slet ikke ret til at spørge din veninde,om hun skulle have børn snart til jobsamtalen! Det må de ikke!

Kh Rikke

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.