Graviditetsprøve

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Graviditetsprøve

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Streg nr 2 kommer kun frem hvis der er graviditetshormon i din urin, ergo kan den ikke vise falsk positiv, men nogengange være svag hvis det er tidligt i graviditeten hvor der ikke er dannet så meget af hormonet endnu.

Så jeg er overbevist om at du er gravid – tillykke!!

Knus Christina

dingse26dingse26
    Medlem

Jeg skal lige have et lille råd.
    Selv om jeg har prøvet det 2 gange før, er jeg meget i tvivl!

Jeg har lige taget en graviditetsprøve.
    Der er en MEGET utydelig nummer 2 streg – så selvom der står, at man er gravid når der er 2 streger, og den ene kan være utydelig, så er jeg godt nok i tvivl.

Hva´siger panelet med alle eksperterne??

Jeg har lidt kvalme, men det har resten af familien også, da vi har haft omgangssyge på skift i ca. 14 dage!

Hilsen Christina

happy24happy24
    Medlem

Jeg har også forstået det sådan at der ikke KAN komme en streg nr 2 hvis man ikke har graviditetshormonet i sig. Tillykke:-)

badlandsbadlands
    Medlem

Til lykke – som Christina også skriver, så viser den ikke falsk-positiv, men man kan risikere falsk-negative test.

Hvad bliver det så….omkring 1/8 2007?

Kh
    Lone

majapemajape
    Medlem

Den er helt sikker ;0)

Anonym
    Gæst

den er god nok … du er gravid. Tillykke tillykke.

Hvis du prøver igen om en uge så er stregen mere tydelig. Jeg er 122% sikker ;o)

Kh Ulla

chnejadrchnejadr
    Medlem

Hej Christina

Tillykke!!!

Enig med de andre. Testen viser kun positiv hvis der er HCG i urinen. Det er der kun hvis et æg er befrugtet. De kan godt vise positiv allerede inden ægget sætter sig fast, så i realiteten kan du selvfølgelig godt få mens alligevel = en meget tidlig abort. Men det håber jeg selvfølgelig ikke sker 🙂

Da jeg testede positiv var den også meget svag. Som jeg sagde til manden, da jeg viste ham den: “Det er antydningens kunst, men man kan godt se den!” Tog en test igen 2 dage senere og den var allerede meget mere tydelig.

Jeg mener HCG-niveauet fordobles på ca 3 dage så hvis du tester igen onsdag eller så, vil du blive forsikret om at den er go’ nok 🙂

Knus,
    Christina

dingse26dingse26
    Medlem

Hej igen

Tak for svarene!

Jeg har taget en prøve igen i dag, som er nogenlunde ligeså utydelig, men men – man kan ane en streg.
    Og ja, jeg ved godt, at der er nok ikke så stor fordkel på HCG-niveauet fra i går til i dag 😉 Måtte bare lige prøve.

Jeg skal/skulle have menustration i dag, så det er lidt spændende, om det der er befrugtet har tænkt sig at blive der!

Jeg har 2 børn i forvejen – Jonatan der lige er blevet 6 år + Signe Marie fra Juni 2004. Men selvom det er 3. gang, synes jeg stadig, det er lidt underligt at forholde sig til.

Jeg har også allerede godt gang i tænkeren; hvad med mit arbejde, hente/bringe 3 børn (jeg synes godt, det kan tage længe med 2 nogle gange), hvad siger de andre børn til det ??? – Og mange mange andre tanker……….
    Jeg var også allerede ved at introducere nye omflytningsplaner i vores hus i går, hvortil min mand svarede: “du er helt sikkert gravid – nu skal vi til at flytte om igen” 🙂

Hilsen Christina

tlatla
    Deltager

Blander mig lige… Man har altid HCG i urinen… men hvis man er gravid er den forhøjet da man så danner mere 🙂

Held og Lyke… dejligt med at være gravid 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.