Alt om Børn › Fora › Mødregrupper › Mødregruppe Juni 2004 › Graviditetsprøve
- Dette emne har 0 svar og 1 stemme, og blev senest opdateret for 2 år, 10 måneder siden af
dingse26.
- ForfatterIndlæg
- 20/11/2006 kl. 17:11 #1767421
SisseAnd
MedlemHej
Streg nr 2 kommer kun frem hvis der er graviditetshormon i din urin, ergo kan den ikke vise falsk positiv, men nogengange være svag hvis det er tidligt i graviditeten hvor der ikke er dannet så meget af hormonet endnu.
Så jeg er overbevist om at du er gravid – tillykke!!
Knus Christina
20/11/2006 kl. 17:11 #414736dingse26
MedlemJeg skal lige have et lille råd.
Selv om jeg har prøvet det 2 gange før, er jeg meget i tvivl!Jeg har lige taget en graviditetsprøve.
Der er en MEGET utydelig nummer 2 streg – så selvom der står, at man er gravid når der er 2 streger, og den ene kan være utydelig, så er jeg godt nok i tvivl.Hva´siger panelet med alle eksperterne??
Jeg har lidt kvalme, men det har resten af familien også, da vi har haft omgangssyge på skift i ca. 14 dage!
Hilsen Christina
20/11/2006 kl. 18:11 #1767422happy24
MedlemJeg har også forstået det sådan at der ikke KAN komme en streg nr 2 hvis man ikke har graviditetshormonet i sig. Tillykke:-)
20/11/2006 kl. 18:11 #1767423badlands
MedlemTil lykke – som Christina også skriver, så viser den ikke falsk-positiv, men man kan risikere falsk-negative test.
Hvad bliver det så….omkring 1/8 2007?
Kh
Lone20/11/2006 kl. 19:11 #1767419majape
MedlemDen er helt sikker ;0)
20/11/2006 kl. 20:11 #1767424Anonym
Gæstden er god nok … du er gravid. Tillykke tillykke.
Hvis du prøver igen om en uge så er stregen mere tydelig. Jeg er 122% sikker ;o)
Kh Ulla
20/11/2006 kl. 21:11 #1767420chnejadr
MedlemHej Christina
Tillykke!!!
Enig med de andre. Testen viser kun positiv hvis der er HCG i urinen. Det er der kun hvis et æg er befrugtet. De kan godt vise positiv allerede inden ægget sætter sig fast, så i realiteten kan du selvfølgelig godt få mens alligevel = en meget tidlig abort. Men det håber jeg selvfølgelig ikke sker 🙂
Da jeg testede positiv var den også meget svag. Som jeg sagde til manden, da jeg viste ham den: “Det er antydningens kunst, men man kan godt se den!” Tog en test igen 2 dage senere og den var allerede meget mere tydelig.
Jeg mener HCG-niveauet fordobles på ca 3 dage så hvis du tester igen onsdag eller så, vil du blive forsikret om at den er go’ nok 🙂
Knus,
Christina21/11/2006 kl. 10:11 #1767425dingse26
MedlemHej igen
Tak for svarene!
Jeg har taget en prøve igen i dag, som er nogenlunde ligeså utydelig, men men – man kan ane en streg.
Og ja, jeg ved godt, at der er nok ikke så stor fordkel på HCG-niveauet fra i går til i dag 😉 Måtte bare lige prøve.Jeg skal/skulle have menustration i dag, så det er lidt spændende, om det der er befrugtet har tænkt sig at blive der!
Jeg har 2 børn i forvejen – Jonatan der lige er blevet 6 år + Signe Marie fra Juni 2004. Men selvom det er 3. gang, synes jeg stadig, det er lidt underligt at forholde sig til.
Jeg har også allerede godt gang i tænkeren; hvad med mit arbejde, hente/bringe 3 børn (jeg synes godt, det kan tage længe med 2 nogle gange), hvad siger de andre børn til det ??? – Og mange mange andre tanker……….
Jeg var også allerede ved at introducere nye omflytningsplaner i vores hus i går, hvortil min mand svarede: “du er helt sikkert gravid – nu skal vi til at flytte om igen” 🙂Hilsen Christina
21/11/2006 kl. 13:11 #1767426tla
DeltagerBlander mig lige… Man har altid HCG i urinen… men hvis man er gravid er den forhøjet da man så danner mere 🙂
Held og Lyke… dejligt med at være gravid 🙂
- ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.