Graviditetstest og “doping”

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Graviditetstest og “doping”

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    badlandsbadlands
    Medlem

Neeeej……..er svaret…..endnu!

Men altså, jeg kom lige til at spekulere på, om der da virkelig ikke er andet end graviditetshormon der kan give positivt udslag på en testpind?? F.eks.- hvis man har taget et eller andet mystisk medikament som f.eks. doping…. bare nysgerrig…

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Hej

Testen er lavet specifik følsom for graviditetshormonet HCG, så der skulle ikke være nogle andre medikamenter der skulle kunne udløse testen…..

Hvorfor spørger du? Har du tænkt dig at snyde manden og chocke ham??

Knus Christina

badlandsbadlands
    Medlem

Jeg rammer eddermame meget forkert. CHOKERES skulle der have stået

Anonym
    Gæst

altså .. jeg ville da også gerne vide det …. men ææææh hvor skulle jeg vide det fra? :o)

badlandsbadlands
    Medlem

Tænkte godt nok på hvor du mon blev af med en kyndig forklaring 😉

Nej – hvis og såfremt i fald, så skal han overhovedet ikke overraskes eller cholers eller noget. Vi vil i så fald være meget enige om “projektet”, men det er altså lige for nuværende bare nysgerrighed.

Tænkte bare, at der da må være andre ting der kan have (næsten)samme udslag…men nej, altså!

SisseAndSisseAnd
    Medlem

Ah ja det har du ganske ret i, andre ting end graviditet kan helt klart få HCG til at stige, og dermed inddirekte evt give et falsk positivt udslag på en graviditetstest.

Jeg læste Lones spørgsmål sådan mere direkte om andre medikamenter som var indtaget kunne få testen til at vise falsk positivt, altså uden at det var fordi det havde fået HCG-niveauet til at stige falsk.

G’nat – Christina

SisseAndSisseAnd
    Medlem

og så held og lykke med scanningen i morgen!!

Ved du om du får noget svar med det samme?

Du giver lige en opdatering i morgen efter scanningen ikke?

Knus Christina – på vej i seng for at læse, nu skal den bog altså læses færdig!!

badlandsbadlands
    Medlem
    SisseAndSisseAnd
    Medlem

Altså jeg vil ikke hænges 110% op på det, men det er mit umiddelbare bud.

Og jeg har da siddet og set Nynne, derfor er jeg her ikke:)

Knus Christina

badlandsbadlands
    Medlem

der er en radiograf der skal udlægge billederne, og han er der kun om mandagen…men holder fri i næste uge, så der går lang tid inden jeg får svar. Men jeg skal starte i fysioterapi under alle omstændigheder i næste uge.

chnejadrchnejadr
    Medlem

Tjekkede lige brugsanvisningen på mine teste (ligger på nettet). Ifølge den er det HCG den slår ud på MEN de skriver at der KAN være andre ting end graviditet der får HCG-niveauet til at stige. Bl.a. hvis man er i fertilitetsbehandling. Og at hvis man tager medicin skal man tjekke medicinens brugsanvisning. Men jeg har nu aldrig set en medicinpakning hvor der står at det kan give falsk positiv???

Knus,
    Christina

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.