Sit, Croco!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    chnejadrchnejadr
    Medlem

Mathilde elsker vandpytter så meget, at vi nogen gange har lavet vores egne med vandslangen, når naturen ikke har været gavmild nok 😉

I weekenden var vi jo ovre ved mine forældre, og var ude at gå tur. Hun havde ikke regnbukser på, så hun måtte ikke hoppe, men i guder hvor hun gerne ville. Min mor sagde så til hende “ih det er ærgerligt hva'”. Hvorefter Thilde lige siden har gået rundt og grinet og sagt “bedstemor siger ærgerligt” (lyder som ervelit). Sååååååå kært!

badlandsbadlands
    Medlem

Tror ikke den tæller som lovlig grund til at komme for sent, men i morges mens jeg var ved at give Mads P tøj på, kom Katrine ind til os. Ja vi kunne altså desværre ikke komme ud, for der var kropediller ude i gangen 😉

Når vi skal hjem, skal vi helst gå den lange vej over parkeringspladsen, ellers kommer vi forbi for mange vandpytter. Og er det ikke mææææærkeligt, som små drenge og vandpytter har magnetisk effekt på hinanden??

Kh
    Lone – der nyder det når vi har god tid, men ellers er kropediller og vandpytter et helvede!

Anonym
    Gæst

he he, regnvejrsdage er gode dage … for så gider Rumle godt at komme i vuggestue … normalt er han en evighed om at komme ud af døren og han er aaaaaaaaaltid den sidste ankommet på stuen… (han vil ikke afsted og han vil ikke med hjem – suk) hvilket er ret belastende for hvis de skal noget skal han altså være der senest 9! Nå men … når de regner … så skal man bare sige heeyyyyyy og vi skal da også lige nå at hoppe i et par vandpytter før du skal i vuggestue ikk? ;o) ;o) så er Rumle den der selv spæner ud og henter overtøjet. 10-4!!

Anonym
    Gæst

Fra vores stue har vi udsigt over Kongens Have og en sti, hvor der altid bliver kæmpe vandpytter når det regner. Mens jeg var gravid kiggede vi tit på de mest nuttede unger i regntøj og gummistøvler som hyggede sig og vi lovede hinanden, at når vi blev forældre, skulle der være tid til vandpytter. I dag bruger vi stadig udtrykket i mange tilfælde for at huske os selv og hinanden på, at vi af og til skal stoppe op og give tid til de ting der gør os og Ida glade, så må aftensmaden vente. Jeg vil lige tilføje, at vi dengang (da vi kiggede på andre menneskers børn) kunne konstatere, at der er langt flere tålmodigt ventende fædre end mødre i Kongens Have! Tine

badlandsbadlands
    Medlem

Enig…der skal være tid til vandpytter, men når først ungen ER gennemblødt, vil jeg gerne have ham i noget tørt tøj, så han ikke bliver syg. Og ind i mellem har jeg altså noget jeg skal nå. Forelæseren venter ikke på mig….mæææærkeligt nok 😉

Lone med de radikale holdninger (?)

Anonym
    Gæst

Ja, Lone, men du er også så snævertsynet! Forstå nu pointen: verden skal foregå på børnenes præmisser ;o) Tine

badlandsbadlands
    Medlem

…jeg har en fæl mistanke om, at det ikke er DET Fie har som pointe 😉 Men hvad ved jeg – jeg er jo bare så dømmende og burde vide bedre.

Jo – jeg forstod godt DIN pointe. Det er da lidt skægt at fædrene bare har mere tålmodighed med daskeri.

Lone

tlatla
    Deltager

sjovt nok er det her os begge to som selv opfordre ungerne til at hoppe i vandpytterne *griner*

det er sååå hyggeligt…. men også lige et stress moment når man har travlt 🙁

Eller når silas gerne vil samle alle de blade der er faldet af træet op på vej i dp….. snooooork

sweetie19sweetie19
    Medlem

Jeg forstår stadig ikke hvordan man kan blive gennemblødt til armhulerne ved at hoppe i vandpytter. Altså når man har regnbukser, regnjakke og gummistøvler på….. Men det lykkes hver gang det regner.

Og så skal vi i øvrigt cykle igennem alle vandpytter vi møder på vejen hjem fra vugger.

Helle

Anonym
    Gæst

hvem så man så stå og tude ude i sydhavnsgade idag da meget stor lastbil kørte igennem meget stor vandpyt – og sprøjtede adskellige liter vand hen over cykelstien og i fin bue op i en højde af ca 1.70 for at ramme mit ansigt, min baby i vikle og stort set alt mit tøj??? Jeg blev simpelthen så gal og eftersom lastbil var væk i løbet af 2 splitsekunder og det bare ikke nytter noget at stå på Københavns mest trafikerede næsten-motorvej og råbe dumme svin … og så måtte jeg jo fælde en tåre eller to i ren frustration.

øv …

chnejadrchnejadr
    Medlem

Nå nu forstår jeg hvad I snakker om – har lige læst din dagbog og de sidste kommentarer fra i går.

Snævertsynet og dømmende? Næh det er ikke sådan jeg oplever dig 🙂 Men skarpt formuleret, og det vil jo altid falde nogen for brystet ind i mellem. Selv synes jeg jo bare det er befriende – det er sgu langt nemmere at forholde sig til nogen der siger tingene ligeud end nogen der taler med uld i mund.

Bliv du bare ved at skrive dagbog, de er sgu så dejlige at læse dine indlæg 🙂

Knus
    Christina

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.