Hey Lone

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Forfatter
    badlandsbadlands
    Medlem

Jeg tror faktisk det er folk selv der har bedt om at få fjernet indlæg, men det kan være jeg tager fejl.

Mht den debat du har startet på juni om at forholde sig til NF-scanning…ork du, det kender jeg om nogen til. Og vi har også snakket meget om hvad vi ville stille op med resultatet hver gang jg var blevet scannet. Der er jo ikke mange tilbud uden der er en hage ved det, og det gælder så også her. Man risikerer at gøre nogen unødigt bekymrede, og samtidigt finder men ikke alle “fejl”. Elementær statistik, ikke?

Men det jeg ville sige var, at vores holdning svarer meget godt overnes med jeres – vi magtede heller ikke et alvorligt handicappet barn, men for os var alvorligt noget med rygmarvsbrok o.l. Jeg har en lidt dobbeltmoralsk holdning til abort (og måske især efter vores første barn). Synes den er vigtig at have fri og kunne ikke drømme om at dømme dem der får een (med ganske få undtagelser, taget den rædselsfulde udsendelse for nylig i betragtning), men jeg ville ikke selv kunne gennemgå en…tror jeg…har gudskelov aldrig stået i den situation hvor jeg skulle vælge.

badlandsbadlands
    Medlem

Jeg har gjort dem private. Dersom der er nogen der vil læse dem er det ok, men jeg synes det blev for ubehagelig en tone og alt var ligesom sagt. Jeg er ikke tilhænger af selvcensur i den forstand, men det blev unødigt grimt.

I den forbindelse, så er der altså nogen der ikke fatter konceptet i debat. Det må godt rive lidt, men man har bare at udtrykke sig ordentligt og ikke nedgøre andres holdninger…lige bortset fra *** og ****** (slettet af censuren, red.) nej, alvorligt talt – jeg ved godt at jeg er kontant og skarpt formuleret, alle er velkomne til at være uenig med mig, men ikke at kalde mig snævertsynet eller dømmende hvis ikke de kan pointe ud hvad de mener med det.

Mvh
    Lone

chnejadrchnejadr
    Medlem

Jeg var helt bange for at der var andre der havde censureret dig 🙂 Det har vi jo set ske (med debatindlæg).

chnejadrchnejadr
    Medlem

Hvad er der blevet af de sidste to dages dagbogsindlæg???

badlandsbadlands
    Medlem

Ole Stavad………..come on!

Jeg gik faktisk i skole med Anders W. Berthelsen, tag DEN!

MatmagMatmag
    Medlem

Wild west lyder interessant. Nå, men jeg graver min nysgerrighed ned og håber på andre spændende indlæg (gerne stødende, men ikke sårende) i den nærmeste fremtid 🙂

Ja, men jeg sagde sgu da heller ikke, at Stavad og Vagn er noget at skrive hjem om 😉 Men Anders B. jooo han var da i hvert tilfælde lidt lækker engang.

badlandsbadlands
    Medlem

he he….ja, vi er i sandhed dygtige 😉 har jo også godt 3 års øvelse efterhånden.

Må lige sige, at jeg svarer på din tråd en tak længere tilbage – har INGEN viden om dit udviklingsstade i 1.G, men jeg ved at jeg kyssede med Anders i 10. Lidt….meget lidt… men godt…

MatmagMatmag
    Medlem

Nej, vi er i sandhed meste i disgressioner 🙂

Jeg må da nok lige sige, at du er noget af en starfucker, Lone.

K.h. Matilde, der holdt sig skindet over for Ole og Vagn i går.

MatmagMatmag
    Medlem

Nej, vi er i sandhed meste i disgressioner 🙂

Jeg må da nok lige sige, at du er noget af en starfucker, Lone.

K.h. Matilde, der holdt sig skindet over for Ole og Vagn i går.

chnejadrchnejadr
    Medlem

Altså vi taler om ham der var med i Mifune og som skulle have været Ewan McGregor i Moulin Rouge ikke? Palle fra Krøniken????

Han er da stadig lækker. Lidt, i hvert fald 🙂

chnejadrchnejadr
    Medlem

Kan du ikke huske ham den journaliststuderende (?) der ville have os til at svare på et spørgeskema om vaccinationsprogrammet? Der var ND inde og fjerne indlæggene, fordi de mente at spørgeskemaet var tendentiøst og gjorde folk bange. Jeg fik en mail fra deres webredaktør, fordi jeg havde skrevet et indlæg hvor jeg undrede mig over hvor tråden blev af.

Ja du har ret, risikovurderingerne giver mange bekymringer. Kender flere der har måttet gennem biopsi osv. bare for at finde ud af at intet var galt (gjalt det ikke Ulla i sin tid???). Det er også derfor jeg synes, det er vigtigt at man har overvejet sine holdninger INDEN. For hvis man bare tænker at nu skal man ind og se bebs og hjertet der slår, ja så kan man blive slemt skuffet. Og at i og med at man siger ja-tak til screening, så bør man også dermed overveje hvad man egentlig vil bruge resultatet til – om man i givet fald vil en abort eller om man vil bruge det til at forberede sig på, hvad der venter? Det er også lidt med den bagtanke, at jeg har rejst debatten…

Jeg har ikke en positiv-liste med definition på hvad et alvorligt handicap er. Det burde jeg måske tænke over… Selvfølgelig ting, der gør at fosteret ikke er levedygtigt. Men for mig vil det også være meget svært m. fx downs, som jo er en af de ting man screener for. Og det er så dels på baggrund af den belastning, det vil være for os som familie. Og dels er der også det ret skræmmende at downs-børn desværre har en stor overrepræsentation af alvorlige hjerteproblemer og faktisk også kræft. De har mange af dem på A4…

Been there, done that and NOT going down that road again if I can help it 🙁

Jeg har bare ikke lyst til at vide at mit barn med stor sandsynlighed skal dø før mig. Det er så måske også den egoistiske side af sagen?

Jeg håber seriøst ikke at jeg kommer i den situation, hvor jeg bliver sat til at skulle træffe et valg. Jeg ved jeg vil HADE det. Og det er også derfor, jeg er så skide nervøs for den scanning. Jeg glæder mig som et lille barn til det er overstået! Så nervøs var jeg ikke første gang, da tror jeg slet ikke alvoren var gået op for mig. Da var det nok mere hyggen ved at se bebs, der trak ved scanningen.

Knus,
    Christina

badlandsbadlands
    Medlem

han var nemlig lækker da vi gik i 10. og så kunne han synge, og gjorde det gerne til festerne.

chnejadrchnejadr
    Medlem

… jeg kyssede slet ikke nogen da jeg var i den alder (1. g). Ja ja jeg ved det godt, sent udviklet…

badlandsbadlands
    Medlem

man har da kysset lidt på ham til skolefesterne 😉

MatmagMatmag
    Medlem

Hold da op, man går glip af noget, når man er to dages tid væk fra netdoktor.
    Jeg har været i Nordjylland til 50-års jubilæum på min gamle folkeskole (der kan bryste sig over at have både Ole Stavad og ham rejse-Vagn fra fjernsynet, som gamle elever og deltagere til festen). Det var en pudsigt gensyn med rigtig mange mennesker, men hoooold da op en forsamling bonderøve halvdelen af dem.

Men så kommer jeg hjem uden at kunne regne ud, hvad der er hændt. Jeg synes ellers her var så stille, da jeg tog afsted 🙂
    K.h. Matilde, der er glad for at være tilbage i civilisationen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.