sååååååå blev hun døbt …

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 sååååååå blev hun døbt …

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Gethesemane i Dannebrogsgade :o)

badlandsbadlands
    Medlem

øvøv….skulle liiige til at bitche over at vi 1)ikke fik nogen redegørelse og 2)så bare får en kopi 😉

Til lykke med dagen

LOne

MatmagMatmag
    Medlem

Nå, den kender jeg ikke. Det lyder næsten helt frikirke-agtigt. Men kan godt forstå, at I ikke gider at vade rundt i junkier, når I skal have en festlig dag med familien.
    K.h. Matilde

Anonym
    Gæst

lillesøsteren!! Og så ka I da lige få en kopi af mit augustindlæg (det er jo ikke alle der som Lone læser overalt ;o))

Så hedder Mila Mila for real. Alberte til mellemnavn – det var dagens surprise element. Følte mig næææææsten som Mary ved tanken om at halvdelen af selbskabet ikke kendte mellemnavnet … ha ha …
    Vi fik jo den vanvittige idé selv at lave maden og det skød jeg ligesom ud i fremtiden dumme mig … så det endte jo med, selvfølgelig, at stå til kl 2 i nat for at gøre det sidste klar. Men det var sgu ok. Børnene er rimelig stille om natten så jeg fik da noget søvn alligevel. Meeeeeen tror I jeg så muggen ud da jeg opdagede at igår flotte roser på veldækket bord idag så pænt slatne ud?? Afsted til grønthandleren efter nye!

Selve dåben gik fint nok. Hun hylede lidt men ikke nær så vildt som dengang med Rumle – han gik besærk!! Så nu kan jeg prale af at få døbt to børn med sut i munden … tsk tsk tsk

Rumle var også et pragteksemplar uden lige. Han var noget såååå stille og dygtig de første 20 minutter… stod bare og hang op af det hegn hvor døbefonten er inde bag og småsludrede med sig selv. Det kunne vi jo selvfølgelig ha sagt os selv hvorfor …. et par minutter senere stank der af lort i hele kirken yummi yummi …
    Og så ville han ellers bare gerne op til det alter – blev sådan lidt småpinligt i længden … især da han ved altergang fræsede derop og så måtte jeg jo gå med og modtage frelsen for juniors skyld. Han syntes vist det var rimelige kedelige kiks de oblater, ha ha … og huggede farfars altervin som han syntes var en meget dårlig saftevand!! Og så hylede han som pisket da altergang var slut og han skulle ned på plads igen … åååhjaaa de kære børn :O)

Festivasen gik også fint. Alle snakkede på tværs af familierelationer, skilsmisser og venskaber. Maden var fin og vellykket og ungerne til at holde ud. Og gaverne i top ikke at forglemme (især Rumle der som ekstra gave fik en playmobildame med baby i slynge … weeeeeeeeee … nejnej det er til ham … ikke mor hihi)

men alt i alt … fiiiin fiiin og vellykket dag ….

Ulla & Mila Alberte Deleuran Mortensen

MatmagMatmag
    Medlem

Tillykke endnu engang. Er hun døbt i Maria-kirken?
    K.h. Matilde

Anonym
    Gæst

der er faktisk forbløffende mange kirker på Vesterbro .. hvert sogn er kun et par gader. Det er nu ikke en frikirke … bare en helt alm en af slagsen med en sød kvindelig præst der ikke er så frelst på den irriterende måde. Og så har de en fed krypt som vores vuggestue tit bruger til diverse formål …

Anonym
    Gæst

Tillykke med hende:-)

Jeg ville også selv lave maden til Lukas barnedåb, og det er stressende, men det er nu også tilfredsstillende bagefter, ikke?:-)

Det er et sødt navn, forresten!

Kh Marianne:-)

Anonym
    Gæst

og dejligt at den gik så godt. Du sidder jo og giver mig helt gode idéer med at holde mellemnavne som ekstra surprise når den tid kommer…..hvis vi da nogensinde finder et navn…

Anonym
    Gæst

at være sådan en der kunne holde det helt hemmeligt… det bliver jeg aldrig. Har blabret ud til de første 100 hvad ungen skal hedder førend den er født, men det kunne sgu være lidt stort at være tavs som graven og så først sige det til dåben ….

Anonym
    Gæst

men syns bare ikke man lige har overskudet til barnedåb når de er så små?? Eller hvad? Så skal man jo nærmest ringe til kirken og sende invitationerne ud fra barselsgangen?? ;o)

badlandsbadlands
    Medlem

Det gjorde vi, men vi holdt også dåb da de var hhv 5 og 8 uger. Så var det ikke så umuligt at holde hemmeligt 😉 Det var kun efternavnet der var røbet.

badlandsbadlands
    Medlem

Derfor havde jeg også tænkt lidt på det mens jeg havde for-barsel 😉
    Og vi brugte altså mad udefra…det hjalp lidt. Begge mine forældre gav mere end en hånd med, det var jo i sommerferien.

Med Katrine var der en afgørende årsag til at det blev så tidligt. Præsten havde ferie, og derfor var det vikaren der skulle døbe hende. Og det var vigtigt, fordi den samme vikar havde begravet vores første søn året før…og jeg holdt/holder meget af netop den præst, der lige kunne sige og gøre det helt rigtige i den forbindelse. Sådan blev den ring ligesom sluttet….

Med Mads P var det vist nærmest fordi der ikke var nogen grund til at vente, og fordi dåbskjolen ikke er ret stor 😉

smirnoffsmirnoff
    Medlem

Tillykke med Mila Alberte. Det er da et vildt flot navn 🙂

Helt vildt “sjovt” med en lugtende Rumle i kirken – de unger kan bare noget med det der “bad planning”.

Sejt at I selv har lavet alt maden. Hvad bestod menuen af?

Knus fra Smirnoff – der lige nu kun kan tænke på mad, for jeg er suuuulten.

Anonym
    Gæst

på buffeten stod alm frikadeller, fiskefrikadeller, torsk i fad med rejer og ærter, mørbradbøffer med champignon, butterdejspakker med vegetarfyld, kartoffelsalat, tomatsalat, rødkålssalat (et eller andet … min svigermors indslag), bagte rodfrugter og brød
    Til dessert pandekager med is fra ParadIs

Jeg ville godt ha været lidt mere kreativ egentligt … det blev lidt traditonelt dansk kedeligt (jeg er meget udenlandsk hvad angår mad) men eftersom svigermor selv tilbød at lave alt kødet så takkede jeg bare ja ja … ;o)

Skal ha opdateret hjemmesiden, hvilket jeg er ikke er helt færdig med men her er lidt smugkig
    http://www.infantsterribles.dk/daab/PB190056.jpg
    http://www.infantsterribles.dk/daab/PB190068.jpg
    http://www.infantsterribles.dk/daab/PB190067.jpg

:o)

Anonym
    Gæst

Kan man egentligt ikke bede om at få en bestemt præst .. hvis man spørger pænt? ;o)
    Synes jeg har hørt om det før nemlig … at en anden præst lige napper gudstjenesten den dag lidt utraditionelt selv den rigtige faktisk er på job.
    Anyway … jeg kan godt forstå dig, det med ringen der sluttes osv!

Forresten blev jeg også døbt ret hurtigt fordi de frygtede at jeg ikke ville kunne være i kjolen. Jeg må dælme ha været en fedtklump for jeg syns den sad fint på Mila igår :o)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.