Lussingesyge

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    badlandsbadlands
    Medlem

Øv da for en træls situation. Synes nu ham chefen er lidt pirrelig, men på en måde kan man godt forstå hans irritation. Det kan jo bare ikke nytte at han stiller sig sådan op. Tal lige om at give dig og Morten stress.

Håber det går over med den lussingesyge/at det er falsk alarm
    Lone

Anonym
    Gæst

Hej tøser. Ikke fordi det er vældig interessant men mere for at tilfredsstille Ullas informationsbehov… ;o) Nå, men nu er jeg 16+4 og der er mistanke om lussingesyge i Idas vuggestue – perfekt! Og jeg blev testet da jeg fik skrevet vandrejournal og har IKKE haft lussingesyge, hvad siger I så, er jeg ikke heldig? Så jeg må ikke komme i vuggestuen, Mortens chef er snart træt af at være fleksibel og hvis Ida er smittet, skal jeg isoleres fra hende, det tror jeg ikke mit hjerte kan bære, en syg tut uden sin mor, kan ikke forestille mig noget værre. I bedste fald går der en god uge uden flere tilfælde i vuggestuen, så ånder vi lettet op men sikke da noget… Tine

ingefdingefd
    Medlem

Det kan jo ikke lade sig gøre, altså at isolere dig fra Ida, hvis hun er smittet, man smitter jo inden det bryder ud, og når det først er brudt ud smitter man vist ikke mere, prøv at tjek:

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Da jeg var gravid med Emil var der lussingesyge i børnehaven, og en af vores venner, som også var gravid fik også forbud mod at komme i BH, men min læge kaldte det pjat og blev faktisk ret sur, da samme læge havde sagt, at de skulle advare mig.

Inge(som lige ville hjælpe lidt med at få gang i debatten her på juni 😉

happy24happy24
    Medlem

Vores læge siger også at det er stærkt “opreklameret” hvad skade lussingesyge gør på et foster. DK er det eneste land som stadig fastholder at gravide sygemeldes hvis der er udbrud. Sundhedstyrelsen diskuterer, ifølge min læge, ligenu om reglerne skal revideres. Det er meget lille risiko for at overføre smitten til barnet og hvis man endelig skulle gøre det, er det meget sjældent at der sker noget ved det. Barnet kan blive født en smule før tid eller være mindre end det ellers ville have været. Men ikke noget alarmerende. Min læge at han aldrig i hele sin karriere personligt havde hørt om fosterdød eller lig. i forbindelse med lussingesyge. Vi talte nemlig meget om det fordi jeg heller ikke har haft lussingesyge og er jo trods alt pædagog. Selvfølgelig skal du ikke isoleres fra din datter.
    🙂

Anonym
    Gæst

Jeg troede bare at så skulle man holde sit barn hjemme mens det stod på og håbe på det bedste?? Ikke noget med mor-barn isolation (som iøvrigt lyder temmelig voldsomt)
    Og at det iøvrigt mest er de første 3 mån det er meget farligt? Eller ….

men jeg krydser fingre for at I alle forbliver smittefri

Kh Ulla

sommer06sommer06
    Medlem

Hej,

Jeg har ikke haft lussingesyge og spurgte i sin tid min læge. Hun sagde at der ingen forholdsregler er med mindre man arbejder i en institution. I så fald skal man sygemeldes i tilfælde af udbrud af lussingesyge. Jeg har heller ikke hørt om børn der er døde eller er født med skader pga. lussingesyge.

Kh
    Dorte

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.