Flytte til Helsinge, nogen der kender byen…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juni 2004 Flytte til Helsinge, nogen der kender byen…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Piger

Vi har købt hus i Ramløse ved Helsinge i Nordsjælland. Er der nogen der kender byen og dens tilbud. F. eks. vil jeg gerne finde en god læge og gerne gå til gymnastik for gravide.

Knus fra Mai
    20+0

kblarsenkblarsen
    Medlem

Hej Mai…

Jeg synes ikke man kan kalde Ramløse for en by men en lille landsby måske…?

Ang. gymnastik for gravide skal du jo nok til Helsinge, Hillerød eller Frederiksværk…

Jeg kommer selv fra Frederiksværk men er tilflytter til Hillerød…

Der er ca 10 km til Helsinge fra Ramløse…

Knus Karina 19+5

Anonym
    Gæst

Hej Mai
    Jeg er også lige flyttet til en flække uden for Helsinge, så jeg vil også meget gerne høre fra nogen, der ved hvad byen kan tilbyde gravide. Jeg har termin midt i september og skal til første lægeundersøgelse (og første gang hos denne læge!) d. 29.1. og vil da gerne melde tilbage om jeg synes det er en rar læge, når jeg har været dér….

Kh Maja 5+4

Anonym
    Gæst

Det må du meget gerne…

Held og lykke med maven og bebsen

Knus fra Mai
    20+3

kblarsenkblarsen
    Medlem

Jeg var igår til JM på Hillerød sygehus og så der lå en folder ang. fødselsforberedelse i vand eller på land i kan gå ind på hjemme siden http://www.loforesund.dk eller ringe 49 26 02 88… Det er det eneste jeg har set indtil vidre skal nok skrive hvis jeg finder mere info om det…

Knus Karina 20+2

Anonym
    Gæst

Hej Mai!
    Så har jeg været til den 1. lægeundersøgelse hos lægerne i Østergade, Helsinge. Det er et rimelig stort lægehus med mange læger og sygeplejersker og så ligger det meget bekvemt lige ved siden af apoteket. Jeg var inde hos en læge der hedder Ole Skioldby og han virkede rigtig rar og positiv, så det var en virkelig god oplevelse – ham kan du i hvert fald godt vælge! Hans kone skulle vist i øvrigt være jordemoder på Hillerød, så hende kan det også være vi støder ind i….

Held og lykke med flytningen,

Kh Maja

Anonym
    Gæst

Kære Maja

Tusinde tak for den oplysning.

Har du set det om at mødes med andre gravide fra Hillerød og omegen, måske du også ville være med til en cafétur.

Vi skrives ved eller ses måske hos lægen eller på Hillerød, hvor jeg nu også er overflyttet til at skulle føde.

Hvornår har du termin? Jeg har d. 7. juni.

Knus fra Mai
    22+0

Anonym
    Gæst

Tak for oplysningen, måske vi mødes til cafeturen.

KH
    Mai
    22+0

kblarsenkblarsen
    Medlem

Hej Mai…

Der er noget jeg ikke lige forstår – hvis du har termin d 7 juni er du så ikke kun i uge 21+4 – grunde til jeg ikke kan forstå det er at jeg har termin d 8 juni og er i uge 21+3 det siger scanningen i hvert fald – det er ikke fordi jeg går i fpr små sko men du ved nogen gange læser man noget og bliver ved med at tænke på det, og nu blev jeg nød til at spørger sorry hvis du ikke forstår min hensigt med det…;0)

Knus Karina 21+3

Anonym
    Gæst

Jo, det kunne da være hyggeligt at mødes med andre gravide i området. Jeg er jo ikke nær så langt henne som jer andre – har termin 17. september – så jeg føler mig ikke så gravid endnu, men vil meget gerne mødes med andre i samme situation (og i det hele taget andre, der bor i området, da jeg jo lige er flyttet fra Kbh til Nordsjælland). Jeg kigger jævnligt på denne og andre terminsgrupper, men huserer ellers mest på septembersiden, så du kan sagtens få fat i mig mht. cafébesøg m.m.

Knus fra Maja
    7+2 ifølge netbaby.dk og 7+4 ifølge lægen 🙂

Anonym
    Gæst

Hej Maja

Havde ikke forstået at du havde termin i september, men du er da gravid som os andre.
    Jeg flytter også selv fra Kbh. og nordpå og er ny i området pr. 1. marts.

Hygli’ hvis vi ses.
    Knus fra Mai

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.