Fra et blødende moderhjerte.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2004 Fra et blødende moderhjerte.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    hedegaardhedegaard
    Medlem

Aftenen startede godt. Vi var på besøg hos mine forældre til aftensmad. Jeg havde nattøj med til begge børn, og natflaske med til Helena på 1½.

De var kommet i nattøj, og vi skulle snart hjem. De var ved at være trætte, hvilket viste sig ved at deres leg blev mere vild. Jeg var efter dem nogle gange, at nu skulle de slappe af. De løb frem og tilbage i sofaen, og lige som jeg ser derhen, giver Laura på 3½ sin lillesøster et skub så hun falder. Det er så uheldigt, at for enden af sofaen står et bord, som Helena hamrer ansigtet ned i.
    På et splitsekund har jeg hende i armene. Hun bløder meget fra munden, og på bordet ligger en fortand. De andre tænder er blevet skubbet op.

Jeg tager hende med ud i køkkenet og finder en klud. Samtidig beder jeg min mand ringe til vagtlægen. Vagtlægen siger at han skal ringe til falck, som giver ham nummeret til en tandlægevagt.
    Der får han fat på en telefonsvarer, der fortæller at man kan få fat på tandlægevagten én time om formiddagen og én time om eftermiddagen.
    På dette tidspunkt tror jeg nok at min mand synes at at betaler skat forgæves. Han ringer i hvert tilfælde til vagtlægen igen og giver ham en mega skideballe. Det er godt nok ikke lægens skyld.
    Men som forælder, har man altså brug for at, der er nogen der ligesom tager det alvorligt, og prøver på at berolige én. Der var slet ikke nogen sympati fra denne læge.

Samtidig ringede min mor til min kusine, som har været klinikass. hos en tandlæge i mange år, for at høre hvad vi skulle gøre. Hun sagde at der ikke var noget at gøre. Og at vi ikke kunne få fat på en tandlæge på det tidspunkt.

Så imorgen skal jeg have fat i vores egen tandlæge, så vi kan få lavet et røntgenbillede af det resterende gebis.

Jeg har flyttet Helenas seng ind i soveværelset, så jeg kan holde øje med hende i nat. Hun har fået noget Panodil, så jeg håber at hun får noget søvn i nat.
    Jeg har allieret mig med min svigermor. Hun tager hende i morgen. Så kommer jeg hjem så hurtigt det kan lade sig gøre.

Hvor er det bare forfærdeligt når der sker sådan noget med vores små guldklumper. Jeg har fået ondt i maven af det, og er enorm ked af det. Jeg ville jo gerne at jeg kunne tage smerten for hende.

Annette

Annette

Anonym
    Gæst

øv en grim historie. Kan man ikke henvende sig på skadestuen i sådanne tilfælde egenligt? Jeg faldt en gang på cykel og skulle på skadestuen – de satte tænderne midlertidigt på plads indtil jeg kunne komme til rigtig tandlæge.
    Og så har jeg forresten også prøvet at ringe til vagttandlæge med stærke tandsmerter kl lort om natten for at finde ud af at de kun har åbent et par timer om dagen :O – kald lige det en vagt igen??

Håber det hele går meget bedre nu?

Ulla

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.