Status 5 mdr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er det ikke ved at være status igen :-)). Vi har lige været til 5 måneders undersøgelse. 8100 g og 75 cm……. Der er ikke noget at sige til han vokser ud ag sit tøj :-))
    Mads vender sig nu både fra mave til ryggen og omvendt. Han elsker sin Lamaze skildpadde med spejl i, den kan han sidde og “snakke” med meget længe.
    Han får 3 faste måltider (grød, kartoffler) om dagen og er ved at få styr på det med koppen. Han får kun vand i sin kop, for MME gider han ikke i koppen, det skal altså være i flasken.
    Mads er altid glad, og de gange han har grædt rigtigt (med tårer) kan tælles på 2 hænder. Så alt i alt, går det rigtig rigtig godt her hos os.

Hilsen Charlotte & Mads ( 5 mdr. imorgen)

mogmsmogms
    Medlem

Vi var til 5 måneders undersøgelse i fredags:o) Arthur vejer nu 7100g og er 67cm ( 2917g og 49cm ved fødsel)
    Han er en rigtig glad dreng. Endnu kan han kun vende sig fra mave til ryg:o) Når han ligger på ryggen kan han kommer højt op på siden, og når vi lægger ham på siden kan han komme om på maven. Men han kan ikke finde ud af at komme helt fra ryggen til maven. Har gjort det en enkelt gang, men det var vist ikke hans mening:o):o):o)
    Han snakker meget, og laver hostelyde når han vil have opmærksomhed:o):o):o)
    Han har ikke nogle tænder endnu:o) og det er jeg glad for, for jeg ammer stadig fuldt ud. Og han kan sagtens bide uden tænder…..av av
    Maria og Arthur( 5mdr + 4 dage)

Elias var til 5 mdr tjek i sidste uge. 7950 gr og 67 cm (2940 gr og 49cm ved fødslen) Han vender sig ikke endnu, men er meget tæt på, når han ligger uden tøj og ble – hvilket han elsker… Han er begyndt på grød om morgenen og mos til aften. Grøden glider som regel ned, men mosen er han ikke vild med. Jeg ammer stadig og lillemanden er ved at få en rigtig dårlig vane med at ville ammes rigtig meget om natten:-)
    sus

melumelu
    Medlem

Hej
    Kasper blev fem mdr. d 2/10 og i den forbindelse var vi hos lægen.
    Han vejer nu 8200 gr (3400 ved fødslen) og er “kun” kommet sig 300 gr. den sidste måned, men han er stadig over kurven, så det var helt fint.
    længden sagde 70 cm (50 cm ved fødslen)

Kasper er generelt en meget glad og nem dreng, bortset fra når han skal sove og han HADER sin barnevogn – græder ofte når vi er ude at gå, på trods af at han lige er blevet ammet, skiftet m.m.
    Det er også et værre postyr når han skal sove om aftenen…. Han VIL ammes og jeg skal helst ligge mig til at sove sammen med ham! Han sover i smørhullet og bliver ammet nogle gange hver nat. I forbindelse med hans forkølelse og afsky mod sin egen seng og barnevogn har jeg fået ham tjekket hos ørelægen, men der var intet i vejen (storesøster er ørebarn)
    Han pludre, smiler og griner meget og er bortset fra hans dårlige sove vaner nem.
    Han drejer og triller både den ene og den anden vej og har gjort det siden han var 5 1/2 uge og 3 mdr. Han kommer også vidt omkring, kan flytte sig rimelig mange meter (over 5 meter) kravler ikke, men ved at trille, møffe og vende.
    Er lige begyndt at give ham lidt grød, da han var/er så interesseret i vores mad, åbner og lukker munden når vi spiser og følger maden med øjnene… Jeg ammede hans storesøster i 6 mdr. og havde planer om at gøre det samme denne gang, men han er alt for interesseret i vores mad, så derfor er vi startet med grød.
    Kasper har haft astmatisk bronchitis for 2 uger siden, men efter astma spray i 2 dage blev det hurtig bedre, han er dog igen lidt forkølet og er begyndt at hoste lidt.

knus fra Mette

Vibe var til 5 mdrs. undersøgelse i går og vejede 7200 gr. og målte 70 cm, så en temmelig lang dame.
    Vibe triller fra ryg til mave og har gjort det en lille måneds tid. Hun for grød morgen og middag og grønsagsmos til aften og 4 flasker MME i løbet af dagen. Hun sover fra kl 19.30 til kl. 07.30 næste mogen – sover 1 time til 1 1/2 om formiddagen og 2 timer til middag. Hun er en glad pige som elsker at lege i sin kravlegård.

Smil fra Henriette og Vibe 190504

123hjemmeside.dk/tsoskunoglu

MamitoMamito
    Medlem

Vi var til 5 mdr. undersøgelse idag + vaccine. Lægen roste Hanan til skyerne:-)) Hi hi :-)) DEJLIGT! Hun målte 67 cm og vejer 7070g – Så hun følger sine kurve som hun skal.

Hanan havde indtil idag ikke kunnet vende sig om på maven.. MEN hun lavede et lidt sjovt nummer hos lægen.

Samtalen foregi nogenlunde sådan her mellem lægen og mig:

Lægen: “Kan hun vende sig fra ryggen om på maven?”

Mig: “Nej, men hun vender sig på siden!”

Lægen: “Heller ikke fra mave til ryg?”

Mig: “Nej”

Hanan: “aaaaaatttttchuuuuuu” (Et ordentlig nys – med snot MUMS)

Efterfølgende vil jeg pudse næse på hende, men i hendes iver på at undgå mine hænder VENDER hun sig om på maven!!

Lægen: “Står du og lyver overfor mig?? Hun kan da godt vende sig!!” (Selvfølgeligt velment) Fnis:-))

Anonym
    Gæst

Fin historie med Hanan. Det viser bare, at det gamle ordsprog taler sandt. Børn kan meget mere end de selv tror – og ti gange mere end deres mor tror.

Status fra os er, at Caroline nu vejer 7.4 kg. og er 70 cm. lang. Hun har, siden hun var 4 mdr., kunnet trille fra ryg til mave, men nu laver hun faktisk ikke andet end at trille frem og tilbage – ofte med det resultat, at vi finder hende inde under et bord – flere meter fra hendes legetæppe.

Caroline spiser tre skemåltider om dagen og får lidt bryst ind i mellem samt til natten, om natten og om morgenen. Jeg skal begynde på et nyt arbejde den 1.11., så vi har været nødt til at gå i gang lidt tidligere med den faste føde, end jeg oprindeligt havde tænkt mig. Men det går fint, og hun er meget begejstret for selve konceptet “noget ind i munden”. Hun er en glad pige med et stort temperament, så hun ligner resten af familien ganske godt.

Gode hilsner til jer alle
    Lene 😉

Anonym
    Gæst

Nicklas er knap 5 måneder (bliver halvrund om en uge). Han blev målt og vejet for 1½ uge siden: længde 69 cm og vægt 8 kg. Han er en stor og smilende dreng, der stort set aldrig er ked af det. Sover igennem om natten fra ca. 19.00 til 06.00 dog med en enkelt optankning når mor går i seng ved ca. 23-tiden. Sover 2-3 korte lure i løbet af dagen.
    Vi er startet op på lidt grød – nogen gange spiser han en hel portion, nogle gange kun et par skefulde. I dag er vi startet op på at få grød 2 gange om dagen (formiddag og ved 18-tiden).
    Ruller ikke endnu, men er meget glad for at sidde op og følge med – er meget stiv i ryggen og kan faktisk sidde selv, hvis man holder ham i hånden.
    Snakker helt utroligt meget og er meget begejstret for storesøster, som kan få den bedste kluklatter frem i ham – DEJLIGT!
    Hilsner Karin og Nicklas…

Anonym
    Gæst

Rebecca måler 70 cm og vejer 9 kg, så hun er godt i stand:-)
    Hun vendte sig 1. gang fra mave til ryg da hun var 3 mdr og 20 dage.
    Er en meget nem og glad pige og har let til smil og grin og vil meget gerne følge med i alt hvad der foregår.
    Er meget nysgerrig og pludre og siger mange ivrige lyde.
    Hun får 2 grødmåltider om dagen , ét omkring kl. 11:30 og ét kl. ca 17:30. Hun spiser rigtig fint og tager godt imod, har faktisk aldrig endnu “sagt” nej til et grødmåltid. Resten af dagen får hun NAN 2.
    Hun sover som en drøm, bliver puttet ca. kl. 19:00 og sover til omkring kl. 6:00. Når hun vågner er hun selvfølgelig sulten, men ligger egentlig bare og er lidt urolig og siger ivrige lyde.
    Hun har rigtig stærke ben og vil gerne stå op og “gå” lidt. Hun kan sidde i ca ½ minut selv, men falder lidt forover og til sidst til siden.
    Vi har også rigtig god øjenkontakt med hende.
    Hun elsker at kigge på storebror når han leger og hun kan godt lide når han aer og nysser hende 🙂

Hun er bare en rigtig dejlig pige og en lille basse og vi elsker hende bare SÅ højt 🙂 🙂

Knus CL

s74s74
    Medlem

Nana ruller som en vanvittig, og har gjort det begge veje siden hun var godt tre måneder. Det betyder at hun fyrer en masse kalorier af, så sundhedsplejersken mente det var tid til grød. Det har hun nu fået i et par uger én gang om dagen og det er en kæmpe succes! Hun var bare super klar. For 9 dage siden kom første tand og for to dage siden nummer 2.
    Nana er 65 cm og vejer 7000 g.

Anonym
    Gæst

Oliver vejer 8700g og er 72cm så han er en rimelig stor! (3400g og 54cm v fødslen)

Han ruller kun om på siden og tilbage til ryggen, og han ruller absolut ingen steder når han ligger på maven.

Han er så småt begyndt med noget grød og mos, men det er ikke det store hit – han vil hellere bryst. Vi har prøvet at give ham vælling om aftenen (han sover meget dårligt om natten) men han vil overhovedet ikke tage en flaske. Nogen gode råd?????

Annika og Oliver (5 mdr. idag)

lonniewjlonniewj
    Medlem

Tue er idag blevet vaccineret 5 mdr. selvom der er en uge til han runder de 5 uger, men synes godt vi kan være med alligevel så.. 7800 siger lægens vægt og 69 cm..
    hvor Sp havde 7200 og 67 for en måned siden så det skal jo nok passe rundt regnet.. hovedstørrelsen er næsten 44 så han har et lidt lille hoved men det er fint. 🙂
    Tue snakker og hviner meget og laver brlbrl lyde m munden så spyttet står ud, ikke så fedt når han spiser skemad , han får grød om middagen og kartoffel/grønsagsmos om aftenen, sidstnævnte er han ikke altid lige vild med, men det går godt med det i det store og hele..
    Han ruller også kun om på siden fra ryggen og ikke andet.. men han har ikke noget imod at ligge på maven længere.
    Han vil gerne stå og sidde og vi har fundet ud af han er en herre m temperament både hvis han ikke må stå eller hvis legetøjet driller..
    men ellers er han jo egentlig en dejlig og nem dreng Tue sover og har gjort d et stykke tid igennem om natten ! fra 20-22 tiden til kl 7!! det er bare dejligt!!
    Er spændt på at se hvordan det går når vi skal stille uret tilbage på søndag.. :)Lonnie og Tue 4 mdr og 3 uger.

lonniewjlonniewj
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Han tog vaccinen med et BUUUHUUU men der var intet at mærke på ham hverken resten af dagen eller inat :o)
    Vægt 7600 og 66 cm lang (fødsel 3050 og 49 cm)
    Han er begyndt at pludre RIGTIGT meget …. de sjoveste lyde der kommer ud af den mund dagen lang hihihihi …
    Og så vil han så gerne stå op hele dagen helst … suk … det gider man jo også :o/
    Han bliver stadig kun ammet.
    Kan rulle fra mavse til ryg (når han gider altså) men egenligt er han lidt ligeglad med det rulleri …. borset fra på puslebordet hvor det ikke er så heldigt … hmmmm

Og så er han jo ellers bare søøøøøøøød og dejlig og supernem .. :o)

Ulla & Rumle 19 maj

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.