Pas til babyer?!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2004 Pas til babyer?!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    MamitoMamito
    Medlem

Hejsa…

Har lige læst i Majbrits dagbog at børn skulle have deres egen pas, når de skulle ud og rejse med deres forældre…. Nu er det lige jeg spørger hvor gamle de skal være for at denne regel gælder?? Da vel ikke når de er helt små?!!!

Ja undskyld jeg spørger… men blev helt forvirret?!

Kh. Samara

PandoraPandora
    Medlem

Pr. 1. oktober 2004 kan man ikke længere få barnet indskrevet i forældrenes pas, så det er bare om at skynde sig til nærmeste politistation. Hvis der er delt forældremyndighed, skal begge forældre med ELLER man skal medbringe en underskrevet erklæring fra den anden forælder. Erklæringen kan udskrives fra nettet.
    De nye børnepas koster kr. 115 og gælder i 2 år. Det er gratis at få barnet indført i forældrenes pas.
    Visse lande bl.a. USA kræver at barnet har eget pas, men de fleste lande accepterer stadig et “fællespas”.

Knus

Pandora

MamitoMamito
    Medlem

Puhaaa blev helt forskrækket! Skal jo ud at rejse i næste måned – og har da heldigvis også fået lillepigen ind i mit pas, men blev pludselig i tvivl – men skal der så også være billeder i disse nye pas?

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Faktisk er årsagen til ar de små skal have eget pas at der ikke er billeder af dem i detpas de er skrevet ind i.
    Og at man derfor i teorien kan tage et hvilket som helst barn med på samme alder og samme køn som det der står i passet.

Så ja der skal billede i barnets pas.

/Marlene

hekonhekon
    Medlem

Sikker på at det kun er 2 år det gælder?? Jeg spurgte på politistationen og de sagde at det koster 150 kr og varer i 10 år..
    Henriette

Anonym
    Gæst

Der er vejledning på http://www.politi.dk, hvor alt vedr. pas fremgår, mener også der står passets “holdbarhed”.. Majbrit

Anonym
    Gæst

Hej Henriette!

Det tror jeg altså er ret tvivlsomt at det er rigtigt.
    Passet er jo til børn under 15 år og UHA hvor vil det være svært at genkende et barn på 8 på et billede fra barnet var 6 mdr……

De “gamle” børnepas var gyldige i 5 år og allerede der havde man probæemet med at kunne genkende barnet hvis passet var bare lidt gammel….

Desværre kunne jeg ikk umiddelbart finde noget på http://www.politi.dk om passets gyldighedslængde.

/Marlene

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.