Motion – hvad er det nu det er…?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2004 Motion – hvad er det nu det er…?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Er I kommet igang med at dyrke noget motion efter fødslen? (hvilken jo ligger ret langt tilbage efterhånden…)

Jeg er desværre ikke – dvs. jeg gik til efterfødselsgym. 10 gange, men da holdet sluttede fik jeg ligesom ikke samlet mig sammen til at finde noget andet at gå til. Jeg har overvejet at købe en Pilatesbog og så forsøge mig med det hjemme på stuegulvet – kombineret jo selvfølgelig med lange barnevognstraveture i højt tempo, for også at få konditionsdelen lidt med. Er der nogen af jer som har erfaring med Pilates? Er det opreklameret eller OK?

I mit “tidligere liv” som single var jeg en rigtig fitnesspige som trænede 5 gange om ugen – ak ja, det var dengang :o/ Jeg ville selvfølgelig aldrig bytte mine børn for noget og uansets hvor meget jeg så ville træne nu, ville min krop aldrig blive som den var engang, men man har vel lov at svælge lidt i fortiden indimellem :o)

Hvorom alting er, så jeg må vel bare prøve at finde tiden til lidt motion og så prioritere det lidt højere.

Hvad gør I – får I dyrket noget motion, eller bliver det bare ved tanken?

Mvh. Camilla (som har vældig lyst til at få sat lidt gang i denne her debatside)

Anonym
    Gæst

nøøøhh jeg går bare ture med barnevognen … det gør jeg så næsten også hver dag .. jeg har tabt mig nok (og mere til :o/) og er sådan ok tilfreds med mig selv (bortset fra den brune streg under navlen som bare ikke vil gå væk) så det er heller ikke noget jeg sådan går og sukker efter .. motion altså … :o)
    Ulla

hm…jahvem der kunne passe det tøj der ligger i mit klædeskab, prøver det jævnligt, men nej det er altså ikke mig der kan være i det:-) Var også engang en 36-38…føles bare som meget lang tid siden, prøver faktisk af og til at trøste mig selv ved at det jo alligevel ikke er moderne mere det tøj der ligger i mit skab. Havde egentlig også et nytårsfortsæt om mandag, onsdag og fredag stod den på mave, balder og lår – altså bare herhjemme på stuegulvet og har da også ligget der en gang….men….så var det jo at vi snakkede sommerferie, hvilket jeg bare skal på i år,trænger til sol og sommer ovenpå den omgang vi havde i 2004…og som jeg sagde til min mand at så var det slut med altid at have sødt i huset for vi skal altså ikke….med frygt for at støde nogen….ligne en tysk familie der skal på ferie….det har virkepå min mand, som ellers er meget til slik….så han har nok haft et godt indre billede af os:-0 Så måske dette kan få dig gang på stuegulvet…..Vi kunne jo også udskrive en lille hvem kan tabe mest konkurrence..
    Sus

mogmsmogms
    Medlem

Ja , – jeg får heller ikke rigtig lavet andet end at gå ture med barnevognen:o)

Jeg havde ellers besluttet OG købt ind til at jeg kunne træne lidt herhjemme( mave/ryg-ting, sjippetorv osv) og jeg var da også lige gået igang.
    Men så fandt jeg ud af at jeg er gravid igen, – så nu har jeg jo den perfekte undskyldning for ikke at lave noget:o)

Aj, – jeg vil jo gerne tabe mig, men nu må det jo vente til jeg har født:o)
    Før jeg fik Arthur vejede jeg 55-57kg, og jeg manglede stadig 7-8kg da jeg fandt ud af at jeg igen er gravid. Indtil videre har jeg i denne graviditet(12+2) tabt 2 af de kg uden at gøre noget, så et kan jo være at jeg slipper for at tage 18kg på i denne graviditet:o)

SÅ INGEN MOTION TIL MIG ENDNU:o)

Maria + Arthur(8mdr) + 12+2

lahloulahlou
    Medlem

et par gange om ugen med den lille vi har en meget god rutine når hun har sovet sin formiddagslur går vi derover og så sider hun på gulvet med en bunke legetøj selvom hun synes det er mere intresandt at se på alle de svedende mennesker og så får jeg mellem en time til halvanden at svede i og så går vi hjem igen så hun kan få frokost,men nu er vi også så privilligeret at de har åbnet et motionsrum lige over på den anden side af vejen til 100.- pr mdr.
    smil fra michelle der faktisk lige sider og venter på hun skal vågne så vi kan komme afsted inden moren mister alt energièn man bliver jo lidt doven af at gå herhjemme

rapdograpdog
    Medlem

Nej egentlig har jeg ikke sådan rigtigt tabt mig.. Ikke nok i hvertfald. Tog 25 kilo på har kun tabt de 15. øv!!
    Jeg er typen der skal sparkes igeng.. og hvis det så er det samme og det samme der gentager sig, så giver jeg let op.. Velvidende at jeg vil få dårlig samvittighed overfor ig selv når sommeren indtræffer.
    Nå jamen for at gøre nytåret til noget særligt havde eg elskværdigt nok.. fået en kondicykel af min mand i julegave..(hmm)
    Jeg hiver mig selv i håret hver dag for at tage en tur på den. Det lykkedes også sådan meget godt. Men siden 1. januar – kan jeg ikke prale med at have tabt mig så meget som et gram.
    Vægten svinger bare op og ned, først 65 kilo så 62 kilo..
    Den ene dag er værre end den anden.
    Tit er det også lige det der med at man er helt alene om at svede..
    Jeg savner faktisk at kunne gå i et motions center..
    Men af mystiske årsager, så koster det en herregård her i Aalborg – dethar jeg af gode grunde ikke råd til..
    Så sparkt giver jeg tit mig selv for at bruge cyklen noget mere.
    Rutinen siger 20-25 minutter dagligt i et normalt/en smule krævende tempo.

Er der andre som har erfaringer med kondicyklen?
    Hvordan man skal træne osv.??
    Og hvad med motionscentre??
    Kender nogen et godt sted i Aalborg…. til rimelige priser?

Anette (p.t. 64 kilo og 162 høj)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.