Er jeg den eneste…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Maj 2004 Er jeg den eneste…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Junior2004Junior2004
    Medlem

der ikke har mærket liv endnu?
    Jeg mærkede lidt bopler i 13.-14. uge, men det er slut nu, og da jeg var til scanning i sidste uge sagde lægen at moderkagen lå ud mod maveskindet, og at der skulle flere kræfter til at få baby til at sparke så jeg kunne mærke det!
    Jeg glæder mig bare så meget til at mærke liv!

Pusling1Pusling1
    Medlem

Hejsa,
    Jeg har termin i starten af maj og har heller ikke mærket liv endnu. Jeg skal først scannes i midten af december, og må indrømme at jeg glæder mig meget ( det er mit første barn ). Jeg tror bare vi skal væbne os med tålmodighed – der skal nok komme rigeligt med livstegn fra de kære små 🙂

Pusling1

Junior2004Junior2004
    Medlem

…lidt vigtige informationer: Det er mit andet barn og jeg er 18+4.

vuffen1vuffen1
    Medlem

Du skal ikke være bekymret. Nogle gravide mærker ikke noget før end uge 22-23. og det er der ikke noget unormalt i. Så du må væbne dig med tålmodighed, det skal nok komme.

Vuffen 20+2 (fra april siden)

Anonym
    Gæst

Jeg har termin 1. maj, og har kun lige så småt mærket noget jeg tror er små spark her indenfor den sidste uges tid. Det er mit andet barn – da jeg ventede den første der lå min moderkage også ud mod maveskindet, og det tager altså ret meget af bevægelseshalløjet, så du kan være helt rolig, den skal være noget større og have flere kræfter før du rigtig kan mærke liv (jeg kan desværre ikke huske hvornår det kom sidst).

Jeg håber og tror at min moderkage er et andet sted denne her gang – for jeg kunne så godt tænke mig den der med lige at kunne fange en fod eller en numse som andre snakker om senere hen i graviditeten, og det var der altså intet af sidst!

Tina

Anonym
    Gæst

Hejsa,

Sidst jeg var gravid, syntes jeg ikke, jeg var sikker på, at det var liv jeg kunne mærke. Så da jeg endelig en dag var helt sikker og sagde til min kæreste, at han liiiige skulle mærke med, fik han et chock da baby’en stortset sparkede ham ud af sofaen.

Det var i hvert fald uge 22… Det grinede en jordemoder meget af og sagde det bare var fordi det var første gang.

Nu er jeg i uge 15 og venter spænt på om jeg denne 2. gang er “bedre” til at mærke, at NU er det liv og ikke bare tarmene, der knokler 🙂

Men bare rolig – det er helt normalt ikke at have mærket noget endnu.

Hilsen
    Rikke

narresutnarresut
    Medlem

Under min første graviditet mærkede jeg først liv i uge 23. Jeg var ved at blive lidt nervøs min jordemor forsikrede mig om, at man ikke behøver mærke liv før i uge 23.

Junior2004Junior2004
    Medlem

Tak for alle jeres svar!
    Det ser ud som om at jeg godt kan tage den med ro i nogle uger endnu, det er bare så svært at forholde sig til!
    Når jeg tænker på at baby faktis er 18 cm. fra hoved til hale på nuværende tidspunkt, så er det bare underligt at forestille sig at man intet kan mærke!
    Men jeg venter lidt endnu!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.