Natble hjælp

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Nu har Frida været blefri siden maj (alt i fineste orden) til at starte med smed hun også natbleen, det gik fint i 2 uger, så gik det bare galt og hun tissede i sengen hele tiden. Vi tog natble på igen (det var hun ikke ked af) og så kørte det bare i en god periode. I sommerferien havde hun helt tørre bleer og da vi kom hjem bad hun selv om ikke hun måtte nøjes med underbukser. Det kunne jeg jo ikke nægte hende, når hun selv er så bevidst om det. Jeg har i en periode på 2 uger taget hende op på toilettet inden jeg selv går i seng, og det er gået fint. Men men men nu går det bare helt galt igen – det store tisseshow – jeg vasker lagner, dyner rullemadrasser ja hele tiden og er ved at blive vanvittig.
    Jeg har nu igen givet hende ble på, men hun er ikke helt tilfreds – og det syntes jeg er så synd – jeg vil jo nødigt at hun skal opfatte det som et nederlag. Jeg kan bare ikke rumme mere vasketøj.

Hvad skal jeg gøre?

Karin

Anonym
    Gæst

Hejsa.

Ikke at jeg har meget forstand på ble-frihed endnu. Emilie viser meget lidt interesse for at smide bleen. Men min umiddelbare tanke var måske en bukseble da de jo er lidt som underbukser, eller de dersens natbukse-bleer, men er vist ret dyre.
    Held og lykke med det.

Babyknus & Kram
    Karina, Emilie 060404 & Nicoline 190705

Anonym
    Gæst

Bukesebleer har hun stort set altid brugt, og natbuksebleer kender jeg ikke. Hvad gør de?

Karin

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg synes faktisk også buksebleen lyder som en rigtig god løsning. Det lugter da lidt af underbukser, men sparer dig for en hulens masse vasketøj. Liva brugte dem, i hendes sidste ble-tid, og tog dem selv af og på, som var det underbukser. Det er en lille smule mere besværligt at skifte, da bukserne jo skal af, men efter min mening en god investering i overgangsperioden..

Natbuksebleen har jeg aldrig set IRL, men i reklamen er det et par lange natbukser, der åbenbart har installeret en ble? Tror de er mere henvendt til større børn, der ikke kan holde sig tørre om natten?

Knus, Aprilla

summesumme
    Medlem

Så hut jeg hvisker kan man få sådan nogle overgangsbleer. Det er bleer der bliver lidt fugtige når barnet tisser, men ikke blive gennemvåde. Det er så meningen at barnet skal kunne mærke at nu er det tid, og derved blive opmærksom på hvornår det er nu. Hvad de hedder og hvor de fåes ……….. tjaaa aner det ikke, men hvad med at kigge på libero og pampers sider ????

Kh.
    Jeanette

taco79taco79
    Medlem

Læser lige flittigt med, da vi står i nøjagtig samme situation… Cecilie har det sidste stykke tid ikke ville have ble på om aftenen, når hun skal i seng. Har så sat hende på potten på hendes værelse når jeg gik i seng, men hun kan ikke holde sig helt til næste morgen fra kl. ca. 23-24-stykker, så her har den også stået på vasketøj, vasketøj, vasketøj… vi har så haft givet hende ble på når vi er gået i seng i nogle dage, men nu er det som om hun tisser så snart hun er gået i seng, så her i aftes lånte hun min dynes da hun skulle i seng (hendes egen var ikke tør endnu), og så ville jeg give hende ble på når hun sov, men jeg nåede det ikke (=min dyne en tur i vaskemaskinen), så jeg har sovet med tæppe i nat – ØV det var KOLDT!!!

Så gode råd søges 🙂

Taco79

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg ville helt klart holde fast i natbleen, indtil den har været tør flere nætter i træk.
    Der er absolut ikke noge unormalt i at være 3½ og have ble på om natten. Så hellere dyrke successen om dagen, og vente lidt, til det kan gennemføres om natten uden vaskemaskinen på evighedsprogram.

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

Hej,

jeg anbefaler varmt buksebleen. Mener, at dén I omtaler som natteble, er fra huggies – men jeg har heller ikke prøvet dem. Især dem fra Libero har jeg været glad for. Og som andre skriver, er det altså ikke unormalt at bruge natble længe – vi har i omgangskredsen eksempler på, at de har brugt dem helt op til 7 års alderen, så der er skam håb endnu *SSSSSSSS*.

Ulla

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.