Sommerferie i Frankrig

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Sommerferie i Frankrig

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    aprillaaprilla
    Member

Er der nogen af jer, der har holdt sommerferie i Frankrig – Bilferie vel at mærke??

Hvor tog I hen?
    Hvad var der af gode ting/ dårlige oplevelser?
    Hvordan boede ?
    Var der noget for både små og store?

Jeg spør og spør, fordi vi pønser på at køre sydover i vores nye (gamle) bus til sommer. Det er desværre kun manden min, der har kørekort, så vi vil helst ikke alt for langt nedover, men tænker på Nordfrankrig. Nu er jeg så ikke lige så campingagtig…. faktisk er jeg nok lidt at et luxus-dyr, men også sådan lidt jyde-nærrig, så det skal helst heller ikke være for dyrt *G*
    Har hørt dårligt om vejret i Bretagne og Normandiet, og orker ikke Paris i varmen.
    Men hva så? Synes jeg får rigtig mange hoteller frem med sne på taget (????) når jeg søger efter hoteller i fx Alsace.. Er det fordi man bare ikke holder sommerferie i det område?

Planen er jo også at hamstre gode loppefund dernede til Tryllefeen.dk, så hvis I kender nogle fede markeder, og måske endda ved, hvilken ugedag de holder åben, så øs endelig ud :o)

Tænker at gøre et stop i Luxemborg – kender I et godt sted at bo der?

Knus, Aprilla

Anonymous
    Guest

Hej Aprilla,
    vi var i Sydfrankrig, da Oscar var halvandet.
    Vi gjorde det totale fy-fy, da vi tog afsted midt om natten hjemmefra; vi lagde ham på bagsæde i hans dyne.

Da han vågnede, kom han i sin autostol. Vi kørte den første dag til området lige efter den tysk-franske grænse, og overnattede på hotel, inden vi kørte det sidste stop videre.

Sidste år var vi i Alsace – Oscar var da fire et halvt og Fredrik to-et-halvt. Vi kørte i et stop til Kassel, hvor vi overnattede på hotel, og derefter til Alsace.

Vi havde investeret i dvd til bagsædet – god investering!

Hotel-overnatningen var en stor succes – de snakker stadig om det.

I alsace havde vi lejet en uge i et hus. Det kostede omkring 4500 kr. Det var et anneks til en bondemand, og der var kaniner og storke på taget og en lille flod. Rigtig godt sted!

Det regnede en del, mens vi var der (i august), men det besluttede vi os til at være ligeglade med. Jeg tror ikke, det var noget drengene tænkte over.

Udflugter; til kæmpe bil-museum i Mulhouse, en kæmpe gammel ridderborg, et ørneshow, til strasbourg – hvor vi bl.a. sejlede på kanalerne – og til bondemanden på den anden side af gaden, hvor man kunne købe mælk direkte fra køerne.

Maden er sådan lidt tysk-agtig, ikke rigtig noget for mig. Men der er meget smukt i Alsace. Og dejlig hvidvin.

Vi skal til Sydfrankrig til sommer. Vi har lejet den samme lejlighed, som vi var i dengang Oscar var lille. Vi regner med at bruge tre dage på at køre derned og det samme hjem. Måske tager vi teltet med.

Vi har lejet hos http://www.provensol.dk en del gange efterhånden – kan anbefales. F.eks. passer de afstande, de skriver, der er til stranden. Altså hvis der står 100 m så er der 100 m og ikke 600!

Vi kan også anbefale f.eks. denne campingplads i ardeche

http://www.campinglaresidence.net/residence/DKcamping.htm

Jeg vil helst have et stik til min føntørrer, så vi har tidligere gjort det, at vi camperde to-tre dage, kørte videre til et lille hotel og overnattede en nat eller to kørte videre og camperede et par dage…

Mange hilsner fra
    Nanna

vibereetzvibereetz
    Member

Hej
    Vi holdt ferie i Normandiet sidste år – i juli. Og det gør vi gerne igen.
    Vi havde lejet et lille klyngehus som lå direkte til stranden på Omaha Beach (det kan man google), og var afsted med vores børn på dengang 2 og 5. Stranden var rigtig god til ungerne – når tidevandet kom ind, kunne vi ikke bade, men når det trak sig væk (og det var meget af dagen), var der store “vandpytter”, ungerne kunne lege i, hvis vi ikke ville helt ud i selve havet. Der er masser at se i området, hvis man er historisk interesseret og der ligger også flere gode byer i nærheden. Men man SKAL have en bil, for det ligger et stykke væk fra alting. Vejret var blandet. Vi var ved stranden hver eneste dag, men jeg tror også vi havde en regnbyger i hvert fald hveranden dag. Men ligeså hurtigt det blev regnvejr, ligeså hurtigt kom solen igen.
    Vi havde en herlig ferie, som ungerne elskede. Bare det at sidde på vores terrasse hver aften og glo ud over havet mens vi drak drinks…uhmmmm
    Vi kørte hjemmefra ved 16-tiden (vi bor i Nordsjælland), fik lidt aftensmad på en rasteplads i Tyskland, hvor ungerne også fik nattøj på. Så fik de hver en halv køresygepille og så sov de hele natten. Vi kørte så også begge to, og var fremme næste morgen. Ungerne vågnede, da vi kørte ned foran huset! Meget nemt.
    Jeg har indsat et link, hvor du kan læse lidt om det. Anbefales kan det i hvert fald.
    http://www.webfrance.dk/Forside/_normandiet/Normandiet/Colleville_sur-Mer.aspx

Hilsen Vibe – som bliver hjemme i år for at passe den baby, der gerne skulle komme ud i løbet af den næste uge…

aprillaaprilla
    Member

Vi har besluttet at køre hele vejen til Sydfrankrig, og så bruge 3-4 dage hver vej.
    Vi har lejet en lille lejlighed i Cap d´Agde, 300 m fra stranden. Så tager vi det bare stille og roligt med at køre, og får set en masse på vejen. Regner med overnatninger i Bremen, Luxemborg og så Dijon eller Lyon eller begge… ved det ikke helt endnu.
    Men der skulle i hvert fald være rig mulighed for at loppeshoppe, og så kan vi tage en daseuge ved strand og pool, før det går løs igen.

Vi har også besluttet at investere i dvd til bilen, da jeg kan fornemme på alle jeg spø´r, at pengene er givet godt ud :o)

Så nu begynder jeg at glæde mig helt vildt. Det bliver SÅ spændende. Jeg har kun været i Frankig én gang før – jeg tog nattoget til Paris og holdt nytår hos en penneveninde, da jeg var 18… Ak ja, det var tider, da man kastede sig ud i den slags *G*
    Men der var så tåget i den tid jeg var der, at jeg kun så halvdelen af Eifeltårnet :o/
    Vi tager nu ikke til Paris, da jeg forestiller mig der er ulideligt i 30-40 graders varme…

Knus, Aprilla

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.