Sallys sidste dag i vuggestuen.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Sallys sidste dag i vuggestuen.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så er Sally afleveret til den sidste dag i vuggestuen. I morgen starter hun i børnehave, kun 2år og 9½mdr. gammel. Jeg synes nu godt nok at hun godt kunne have brugt en måned eller to mere i vuggestuen, men Rødovre kommune mangler pladser til de små:-(

Når nu det skal være så tror jeg hun bliver glad for det. Det er trods alt bare over på den anden side af fællesrummet og jeg fornemmer allerede en god kemi mellem de voksne på børnehavestuen og Sally. Hun har været på masser af besøg derovre og der venter en lille veninde der rykkede over i januar. I øvrigt er kommunen ikke mere brutal end at børnehavebørn under tre år tæller for to i nomeringen og med tre af dem på stuen pt er der masser af plads og god nomering på den nye stue.

Mest af alt glæder Sallys sig til at skulle have madpakke med! så vi nænner ikke at benytte os af at hun godt kunne være på kost i børnehaven indtil hun fylder tre:-)

Er der andre der er rykket tidligt i børnehaven? og hvordan går det?

Kh
    Anne Mette

Hvor spændende for Sally! Dejligt at hun bare skal over på den anden side af fællesrummet – så bliver overgangen nok ikke så stor.

Her har vi lige fået at vide, at vi ikke skal forvente en bh-plads før til august! KÆMPE problem eftersom vi skal flytte sidst i marts og jeg har termin i maj……så tror lige jeg skal se om det kan hjælpe at brokke sig vildt og voldsomt til kommunen 🙁

rathcke28rathcke28
    Medlem

Hej Mette

Min datter Mathilde skal i børnehave om 14 dage. Hun er 2 år og 9 mdr. Hun er som sagt ikke begyndt endnu, men glæder sig rigtig meget, også til at få madpakke med. Hun snakker næsten ikke om andet.

Men jeg glæder mig til at høre hvordan det er gået for Sally..

Kh Charlotte

summesumme
    Medlem

Rebecca rykkede ind i børnehave da hun var 2½, og har altså gået der i 4 mdr. nu.

Det var den bedste beslutning vi overhovedet kunne tage, da hun kedede sig bravt i vuggestuen. Hun har jo været mest vant til at lege med Christian, og de der vuggestuebørn var bare for små …….. og så sov de til middag …. GISP. Rebecca sad så i 2 timer og underholdt de voksne, men da det ikke lige var formålet med at gå i vuggestue, talte vi med gokkerne om at rykke hende ind i børnehaven, og de var helt enige i at hun var klar.

Jeg skal så til 3 mdr. samtale på onsdag (lettere forsinket), men har allerede fået at vide, at hun er en gave for stuen. Hun stortrives, og det er klart også vores indtryk herhjemme.

Sally skal nok klare sig i børnehaven, hun er jo vant til at tackle storesøster, og hun kommer til at nyde alle de nye udfordringer.

Kh.
    Jeanette

Anonym
    Gæst

Vi taler godt nok kun om to dage, men de er gået forrygende. Sally er super glad både i børnehaven og herhjemme. F.eks. har hun endnu ikke fået sovet i børnehaven. Hun ligger bare og synger og griner indtil de tager hende op og sender hende på legepladsen!

Jeg tror mere og mere på at pædagoger og medhjælpere har en bedere kemi sammen og med Sally (og de andre børn) end i vuggestuen. Det var svært at sætte en finger på, men på nær en medhjælper virkede VS pædagogerne lidt overfladiske i forhold til ungerne. Det er jo også dejligt.

Summe: Du har helt ret i at Sally er vandt til Louise, men jeg har bare oplevet det som at hun har fået meget forærerne, da Louise er meget styrrende og igangsættende og meget, meget gerne vil indvolvere Sally (læs: bestemme over) så hun måske ikke er så god (som Louise der er fanstastisk til det) til at opsøge andres leg og selv finde på. Men det er nu også gået meget godt og måske er Louise bare ikke helt almindelig i den retning.

Og endeligt… det kan da ikke passe… at hendes sprog er blevet bedre på bare to dage!!!

Kh
    Anne Mette
    -der skal op og hjælpe en pige (siger ikke hvilken) der “kom for seeeent” oppe på toilettet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.