Ønske

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    ElizadkElizadk
    Medlem

Nanna sagde forleden mens vi spiste morgenmad: “Jeg ønsker mig en lillebror, og han skal hedde Lillesøster”

Vi var simpelt hen færdige af grin, den var bare så sød! Hun er virkelig begyndt at snakke meget om den lillebror hun ønsker sig (og nej, jeg er ikke gravid). Hmm….gad vide om hun vil lade sig nøje med en dukke ;o)

Hilsen
    Helle

aprillaaprilla
    Medlem

ÅH jeg håber ikke Liva nogensinde ønsker sig en lillebror. Heller ikke selvom vi må kalde ham lillesøster.. Jeg er bare SÅ færdig med at føde børn :o)

Jeg har lige hentet Liva i vuggstuen, og på vejen hjem får hun øje på noget plastik højt oppe i et træ…. Vi snakker lidt om, hvor skørt det er, at det er røget helt derop, og så siger Liva “De skulle smide det i skraldespanden!!” og det må jeg jo give hende ret i….. og så tilføjer hun: “Ellers kommer fuglene jo og skider på det!!”
    Prøvede at give hende ret, uden at flække af grin…… svært…

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

….at hende Liva snakker meget. Sådan noget kunne Alfred slet ikke fyre af…han er nu nået til at kunne sige “jeg vil godt ha vand”, men det er vist fordi, han kopierer storebror, der ofte siger dette. Ellers er det stadig rimelig babyagtigt, det der kommer ud af Alfreds mund. Der er nogle piger, der bare snakker derudaf i hans vuggestue, og jeg spekulerer ofte på, hvornår Alfred kommer til det stadie.

Er her andre, hvis børn endnu ikke snakker rent og som ikke har jordens største ordforråd endnu? Og er I lige så utålmodige som jeg mht. at høre “rigtig” snak??

Knus fra Lotte4

signedpsignedp
    Medlem

jepper…

Erik har et stort passivt ordforråd, men når det kommer til at tale – ja – så kommer problemerne…

De ord han kan sige rent er:
    Ja (det begyndte han på i går)
    Nej
    Mor
    Mere
    Min
    Mig
    Hov
    Av
    Op
    babu
    Nina (primærpædagogen fra VS – begyndte han også på igår)
    Mormor (kom til idag)

Hvis han siger ord med flere stavelser er det oftest kun en stavelse han siger, og helst uden konsonater, så fx Appelsin bliver til “in”.

Det er ved at være trælst, og han skal til at screenes af en talepædagog, da jeg også selv har haft tilsvarende problemer. Men jeg tager det forholdsvis fredeligt – jeg synes det er vigtigst at han forstår hvad der bliver sagt og sker omkring ham – og glæder mig over hver enkelt lille fremgang der sker med hans sprog!

Men jo – jeg bliver da også vildt misundelig når jeg ser og hører børn på samme alder tale mere eller mindre flydende… Men Erik er så god på andre områder!

Knus fra Signe

eneleheneleh
    Medlem

det tror jeg bare man må forholde sig til! Nicholas er god til at tale – og kan sige lange sætninger helt rent selvom der stadig er ord som driller… men han er så mere forsigtig end mange af sine jævnaldrende feks. til gymnastik vil han holde i hånd når vi løber – mange af de andre spurter bare selv afsted… i vandrutchebanen i lalandia (igår) ville han holde i hånd .. der var mange børn der var mindre end ham der bare rendte op og ned..

og så syntes han stadig ikke at det er for fedt at blive afleveret i DP og bliver næsten ked af det hver dag :o(

Min veninde har 2 sønner den første talte da han var 1½ og den næste sagde ikke et kuk før han var 3!!

Knus Linda

Anonym
    Gæst

hmm, jeg kunne godt tænke mig en lille bror til lea, med det må nok vente. er i gang med uddannelse og er færdig til marts 07, den 2.4.07 skulle jeg haved started på assistent udd. men kom på venteliste med 120 andrer. øv øv øv.. for alt var planlagt. december 2008 kunne jeg have fjernet min spiral og starte på projekt baby. det må vente nu alt bliver rykket…
    kh bettina

lisahalisaha
    Medlem

Det lyder som Marcus.. Har siger også de kun små ord, dem på en stavelse, og det er ikke mange han siger, han siger mange lyde Men han bruger mange fagter, feks. hvis han falder ned af et eller andet, kommer han ind til mig, siger en masse uforståligt, og når jeg så siger at jeg ikke kan forstå ham, bøjer han sig ned, slår i gulvet og siger av. Jamen, så kan jeg da forstå, at han er falder ned på gulvet og har slået sig.

Og sådan gør han meget…

Alle voksne nede i børnehaven herdder også “mor”, og han siger heller ikke navne på sine søskende..

Lisa og Marcus 180304

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.