Jeg har LUS!!!!!

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Jeg har LUS!!!!!

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    aprillaaprilla
    Member

KAN det blive mere klamt???????
    Små levende dyr, der suger blod fra mit hoved!! Øøøøøv hvor er det ulækkert. Jeg er lige på grænsen til psykotisk hysteri!

Nu har jeg arbejdet med børn i 12 år, og min datter har haft lus utallige gange, og jeg har aldrig haft det før.

Min datter kom så hjem fra lejr for nogle uger siden, blev som vanligt tjekket, og vi fandt en del lus igen igen. (Og hermed vil jeg gerne ønske død og ødelæggelse over de forældre, der sender deres børn på lejr med lus!!!)

Vi har kæmmet og kæmmet, og jeg har haft (hvad jeg TROEDE var) psykosomatisk kløe.
    Min mand har tjekket mig 3 gange. TRE gange uden at finde noget.
    Fik så min datter til at kigge her til morgen, fordi jeg bare har kløet som en gal de sidste par dage, og hun fandt sgu én!!! AAAAADDDDD. En STOR én…

Så jeg har selvfølgelig givet min mand skylden 100% *GGGG*
    Og han kom for sent på job, fordi han blev truet med bål og brand, hvis ikke han kæmmede mig lange tykke ikke særlig tættekamsvenlige hår, inden han kørte :o)

Så nu er jeg kæmmet, og har for en sikkerheds skyld give mig selv en tur med luseshampoo, og kæmmet igen… Og faktisk klør det ikke mere. Så jeg HÅBER virkelig det har hjulpet. Insisterer selvfølgelig på at blive kæmmet igen, når han kommer fra job, og ender sikkert med at miste halvdelen af håret i den skide tættekam, fordi jeg bliver helt fanatisk.

Så ak ak ak, bedst som jeg havde fået vasket ALT!!! Ikke bare alt men ALT!! Kan jeg begynde forfra. Sengetøj, håndklæder, sofahynder, lænestolebetræk….. Fåååååk. Og vi har ikke nogen tørretumbler :o/

Hvorfor kan folk da for %¤#!”&%@!#¤ ikke bare afluse deres møgunger?????!!!

Knus Aprilla – SUR men forhåbentlig lusefri igen….

aprillaaprilla
    Member

Jeg vil nu nok vove den påstand, at jeg tilhører luse-ekspert-eliten. Væk mig om natten og spø´r mig om lusens cyklus, og hvordan man nemmest tager livet af bæsterne, og jeg kan komme med lange udredninger!

Her bruger vi kun kæmme-metoden. Vådt hår og balsam, og så en tur med tættekammen hver 2. dag i 14. dage. Så er lusenes cyklus brudt – alle æg er klækket og alle lus er udryddet.

Det var kun af hensyn til min egen psyke, at jeg overhovedet brugte luse-shampoo i morges, for jeg tror på dem der siger, at lusene er resistente.. Så nu er det mig der skal kæmmes i 14 dage. ØV!!

Knus, Aprilla

aprillaaprilla
    Member

Jeg har ikke noget kørekort, og bor vel 10 km fra det nærmeste vaskeri :o( Men ideén var go´;o) Måske jeg sender manden afsted…. Tror nu jeg vil tage en tur rundt hos de veninder der bor i nærheden, så må de sgu tørre for mig :oD

Knus, Aprilla

eneleheneleh
    Member

små klamme dyr…. pyh vi er da sluppet indtil videre.. men man ved jo aldrig.. det klør bare ved tanken !

Håber at i snart er lusefri… og sikke en masse arbejde det giver!

ps. kør på vaskeri og tør tøjet!!

Knus Linda :o)

Pernulle24Pernulle24
    Member

Selv tak, men det var mere så du kunne se at det ikke er nødvendigt at vaske hus ned – det gjorde jeg selv da jeg havde lus under min graviditet ( skønt – eller ikke )

~Pernille og Thea, som er i sin elskede vuggestue

Pernulle24Pernulle24
    Member

http://www.dusmedlus.dk/

Thea 2år4måneder og Pernille

aprillaaprilla
    Member

Ja, jeg ved godt, at jeg hører til i den hysteriske ende af skalaen *g*
    Men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at kravle ned i det sengetøj, hvor der MÅSKE sidder en lus med kniv, gaffel og hagesmæk, klar til at gå ombord i mit hår.
    Har dog valgt at sende puder og tæpper fra sofaen i isolation denne gang, fremfor at vaske og vaske…
    Håndklæderne er allerede på tørresnoren :o)

Knus, Aprilla – der har konstant følelse af kriblen og kravlen, og nu demonstrativt har taget tørklæde på, så der ikke er flere lus der kan springe på mig fra usete gemmesteder *G*

Anonymous
    Guest

Citat fra Dus med lus
    “Kan lus flyve og hoppe? Nej, de kan kun kravle”
    Så jeg tror at du istedet for tørklæde, nok skal iføre dig et par vaders. :-0

Karin, der heldigvis endnu har været forskånet for lus, men sikkert sælger huset hvis jeg får dem inden døre.

Anonymous
    Guest

yaks .. din stakkel … tanken om lus og flåter kan få mig til at overveje bortadoption af ellers højtelsket pode …

fyføj jeg føler med dig og satser på at mine børn på mystisk vis aldrig får skrabet den slags til sig

Ulla

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.