Det gik desværre ikke som vi regnede med ( trist indlæg )

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Det gik desværre ikke som vi regnede med ( trist indlæg )

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg skriver dette indlæg hurtigt og kort.

Vores lille Sofie er død.

De regner med at hun er død i tirdags, ca. 1 døgn før hun blev født.

Her er forløbet i korte træk.

Vi ankommer på fødegangen kl. 14 hvor de finder hjertelyden.

Jeg er på det tidspunkt allerede 6-7 cm. åben.

Det lyder jo ikke dårligt, når jeg næsten ingen smerter har.

Kl. 15 kommer vi over på fødeklinikken, hvor vi får tildelt vores jm.

Hun finder også hjertelyden og køre en ctg i 20 min, som hun finder ok.

Kl. 16 får jeg lavment og kl. 16.30 tager hun så vandet.

Det viser jeg at være MEGET grønt og pludselig skal det gå stækt.

Vi bliver i hast kørt over på fødegangen igen, da de har mere udstyr derovre.

De har hjertelyden via det mavebælte jeg har på.

Dog prøver de at sætte en eletrode på hendes hoved, men den melder fejl.

De prøver op til 3 gange.

De satser på hjertelyden via mavebæltet, da den ligger på 130-140.

Der kommer en anden jm og undersøger mig, da de har mistanke om at hun er stjernekigger og ligger forkert.

Der kommer en læge ind og scanner hendes hoved, men de mener hun vil vende sig.

Det tager 1½ time at føde hende, så hun er ude kl. 18.

Allerede da hendes hoved er ude, kan de se at noget er galt.

Da hun er helt ude kommer hun over til en børnelæge og pludeselig er rummet fyldt med læger, som prøver at genoplive hende.

De skal hurigt vide hendes navn, da hun skal navngives.

Hun får navnet Sofie Agnethe Christiansen.

Hun vejede 3650 og var 50 cm.

Så helt fin.

De havde mange teorier lige i starten.

Hendes hud var begyndt at skalle af, så derfor mener de at hun har været død ca. 1 døgn inden vi kom.

Det som de troede var hendes hjertelyd, har senere vist sig at være min puls.

Hvorfor min puls har været så høj, finder de nok aldrig ud af.

Så min mistanke omkring hendes bevægelser, har været gode nok.

De kunne se på moderkagen at den var forkalket.

Alt er blevet sendt til undersøgelse, Sofie er blevet opduceret i går og de har taget blodprøver af mig.

Vi skal til samtale d. 1/11 og der håber vi på at have et svar.

Har lige haft en tudetur, derfor kan jeg skrive så fattet.

Vi savner hende frygteligt og havde akldrig regnet med at sådan noget skulle overgå os.

Famile og venner har været kanon og vi har heldigvis Cecilie fra april 2004, som kan gøre vores dage lidt nemmere.

Havde vi ikke hende, var det slet ikke gået.

I min næste graviditet vil jeg så blive fuldt nøje, men det tager vi til den tid.

Nu skal vi have arrangeret hendes begravelse og så skal vi have vores hverdag op og køre.

Jeg ønsker jer alle held og lykke.

Jeg er nok ikke til at finde her forløbigt, da det simpelhen gør for ondt at læse om babyer lige nu.

Håber vi kan mødes herinde under gravid, når lysten melder sig hos os.

Cecilie og Sofie skal jo nok blive storesøstre en dag.

Lægerne og de jm vi havde hos os var selvfølgelig meget rystede, da de jo hele tiden havde hjertelyden at stole på, hvilket så bare ikke var rigtigt alligevel.

Det var og er et chok for dem og vi skylder ikke skylden på dem.

Vi havde en god og hurtigt fødsel, men fik bare ikke det resultat ud af det som vi havde forventet.

De har været der for os 200 % og de er vi taknemmelig for.

Vi er kommet hjem her til eftermiddag, da vi bare ikke kunne holde ud at være derude.

Vi har ligget på en afdeling uden babyer, men lugten af hospital hænger i min næse og det kan jeg slet ikke have.

Vi er hjemme hos Cecilie og den beslutning er vi glade for.

Fik sagt farvel til Sofie og skal nu i gang med at bearbejde den store sorg der er at miste et ufødt barn.

Mange knus fra Malene

Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke om du får dette læst. Men det gør så forfærdeligt ondt på Jeres vegne!!! Det er det værste mareridt!
    Mine tanker er hos dig – ved det ikke hjælper en brik.

Jeg håber I får bearbejdet sorgen og snart kan se på at arbejde på en lillebror/-søster til Cecilie og Sofie.

mange varme knus
    Irini

Anonym
    Gæst

Kæreste,

jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige. Jeg sidder med tårer i øjnene. Du har oplevet en mors værste mareridt. Jeg sender dig, din mand og Cecilie mange varme tanker i denne svære tid. Jeg håber, at I finder en årsag/forklaring, så du kan få lidt ro i sjælen.

En kærlig hilsen,
    Ulla

signedpsignedp
    Medlem

Kære Malene

Åh, hvor forfærdeligt. At små børn dør før end de endnu er blevet født er så hårdt og uretfærdigt.

Vi har selv mistet et barn (under lidt andre omstændigheder) og selv nu 3 år efter er hun en del af os, vores familie og vores historie. Med tiden bliver livet nemmere at leve uden Freja, men hun vil alligevel altid være der.

I skal igennem en lang og hård process, hvor det kun er jer, der ved, hvad der føles rigtigt for jer. Tag imod al den hjælp og støtte I får tilbudt undervejs! Jeg går ud fra at I allerede har fået kontakt til Landsforeningen til Støtte ved Spædbarnsdød? Ellers er deres hjemmeside http://www.spaedbarnsdoed.dk Hvis du ikke selv orker at kontakte dem, så få enten noget af din familie, eller noget af plejepersonalet til at gøre det for dig.

Et stort kram til jer alle – Jeg vil tænke mange gange på jer i de kommende dage.

Kærlig hilsen
    Signe – mor til Erik 240404 og englen Freja 130603

eneleheneleh
    Medlem

Hvor er jeg ked af det på jeres vegne… tårene triller, for det er så uretfærdigt….. jeg mangler ord!

Jeg ønsker dig og din familie alt det bedste fremover.

mange knus Linda

eneleheneleh
    Medlem
    aprillaaprilla
    Medlem

Kære Kære Malene

For en gang skyld mangler jeg ord.
    Er frygtelig ked af det på jeres vegne, og sidder med en stor medfølende klump i halsen.

Må I finde styrken til at komme igennem denne svære tid, finde ud af mørket, og en dag se lyset igen, og finde freden til at leve med sorgen over lille Sofie.

Mange tanker og et stort knus fra Aprilla.

freja77freja77
    Medlem

Kære Malene

Hvor er det forfærdeligt. Jeg er frygtelig ked af det på jeres vegne.

Knus fra hjertet,
    Freja

spidsmus1spidsmus1
    Medlem

Kæreste Malene og Familie

Hvor er verden dog uretfærdig. Føler virkelig med Jer og håber i kan støtte hinanden i denne sværre tid.

Mange tanker
    Louise

Anonym
    Gæst

Kære Malene

Det gør mig ondt langt ind i hjertet at læse om jeres tab. Det giver slet, slet ingen mening så langt som vi kan forstå.

Kærlig hilsen
    Anne Mette

Anonym
    Gæst

Det gør mig forfærdelig ondt. Hvor er det ondt og uretfærdigt!!

Mange knus og tanker, Mette

sarah_79sarah_79
    Medlem

Kære Malene og din familie.
    Sikke da en forfærdelig oplevelse I der har skulle igennem. Det er jo slet ikke det man regner med som ventende mor – men det lyder jo heldigvis til at I har fået en masse støtte og hjælp allerede. Og dejligt at I har cecilie – hun kan jo lige netop være det, som får livet til at gå videre efter sådan en omgang og giver mening til livet. Jeg håber at I får sagt ordemtligt farvel til jeres lille datter og at jeres tab med tiden bliver overskueligt.
    Alle tænkelige tanker herfra og giv endelig los herinde, hvis/når du får brug for det.
    Kærligst Sarah

Minnie77Minnie77
    Medlem

Åhh, hvor gør det mig ondt at høre!

Det er så uretfærdigt og ingen mennesker burde gå igennem, hvad din familie gennemgår nu.
    Jeg håber virkelig at I får al den støtte, der er nødvendigt fra både familie og venner, men også fra professionelle.

Det giver virkelig en klump i halsen og tårer i øjnene, når man hører historier som jeres.

Ligeså snart dette indlæg er færdigskrevet, vil jeg tænde et lys for jeres lille Sofie, og et ekstra lys for at din familie vil komme stærkere ud på den anden side.

Mange tanker fra
    Iben

SweetieSSweetieS
    Medlem

Kære Malene,

Tårerne triller ved tanken om jeres tab. Hvor er tilværelsen dog bare grum og meningsløs ind imellem. Jeg føler med jer. Godt I har Cecilie, hun vil med sin blotte tilstedeværelse minde jer om, hvorfor det er nødvendigt at stå op, hvorfor det er nødvendigt at spise, hvorfor det er nødvendigt at være glad, hvorfor det er nødvendigt at leve…

Den dybeste medfølelse, Karina.

Anonym
    Gæst

Kære Malene.

Det gør mig oprigtigt ondt at I har mistet jeres lille Sofie……ingen ord er fyldestgørende!

Mange medfølende tanker Charlotte.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.