Nicholas skal være storebror :o)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Nicholas skal være storebror :o)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    eneleheneleh
    Medlem

Det gik lige op for mig at jeg ikke har annonceret den store nyhed her på siden ! :o)

Jeg har termin omkring den 19 januar.

Jeg troede at jeg ville være mere afslappet 2 gang men jeg syntes at jeg bekymrer mig ligeså meget som sidst…
    jeg har haft kvalme i 5 uger og har kastet en hel del op, “heldigvis” har jeg været sygemeldt med ryggen så jeg har kunnet smide mig på sofaen indtil Nicholas skulle hentes… men energi har der ikke været meget af…

Så er der alle de nye bekymringer, hvordan gør man med 2 børn? kan vi overhovedet være i bilen? *G* hvad nu når de begge græder? osv osv… jeg ved godt at tingene ordner sig, men spekulere det kan jeg altså :o)

Nu glæder jeg mig bare til at blive scannet så jeg kan se at der rent faktisk er en lille spire derinde.. det er jo så uvirkeligt her i starten.

og så lige et spørgsmål: Hvordan forbereder man et barn på 2 år på at blive storebror?

Knus Linda 10+1 og Nicholas der siger at han vil være lillebror!

SweetieSSweetieS
    Medlem

Hej Linda,

Kæmpe TILLYKKE med graviditeten 🙂

Bekymringer – det er vist en mors lod. Spurgte da jeg ventede Selma (og var kronisk bekymret) en mor til 3, der ventede nummer 4, om det blev nemmere – hendes korte og kontante svar var “Nej – tværtimod!!!”. Så ingen trøst at hente der.

I skal nok komme igennem det hele, og så kan man jo trøste sig med, at det SKAL være hårdt: der blver mindre tid, mindre søvn, mere dårlig samvittighed mv. Men forhåbentlig bliver det tilsvarende dejligt.

Håber snart du slipper for kvalmen.

Kh. Karina og Selma, der leger “baby i maven” og “baby sutter på mit bryst” for tiden.

Anonym
    Gæst

Kære Linda

Rigtig mange gange tillykke med spiren, hvor fantastisk at Nicholas skal være storebror i det nye år. Nikolai er for tiden helt vild med babyer, så måske burde vi også være fået i gang med nummer 2 noget før – men nu må vi se om det ikke snart lykkedes også at få en lille ny spire.

🙂 Charlotte

aprillaaprilla
    Medlem

Tilrigtigmegetlykke!!

Jeg tror man kan beskrive fødslen af barn nr. 2 sådan her:
    Dobbelt bekymring & dobbelt glæde :o)

Knus, Aprilla & Liva – der har ligget og sunget i sin seng i ½ time nu….. Hvorfor sover det barn ikke bare??? :o)

Anonym
    Gæst

Stort til lykke!!

Tjaa… hvad skal jeg sige… Lige så vel som det viste sig at det, mod al forventning, endte med at blive hverdag at have et barn er det også tilfældet med to!

Louise var på Sally og Nicholas alder da hun blev storesøster. Jeg ved ikke om vi som sådan “forberedte” hende. Hun havede(har) en rigtig god bog om at blive storesøskende der hedder “vi skal have en baby”. Den fortæller på en sød og god måde om mange aspekter af det. Ellers måtte staklen jo langtsomt vende sig til at mor fik mindre og mindre krudt til hende som maven voksede og energien dalede…

Kh
    Anne Mette
    mor til to

eneleheneleh
    Medlem

vi er så spændte på det hele :o)

og til Charlotte… Nicholas er overhovedet ikke interesseret i babyer! næhh store drenge dur! ikke engang hans fætter på snart 10 mdr. er rigtig interesant… jeg håber det ændrer sig :o)

held og lykke med projekt “spire” hos os tog det ½ år.

Knus Linda og Nicholas der ser Hamtaro og spiser mandler!!

irwel11irwel11
    Medlem

Fuldstændig ude af sammenhæng-kommentar til lille Liva, der ikke vil sove. Kom til at grine.

Men tillykke med den lille!! Og bekymringerne er der nok altid. Nu både for den ufødte og hvordan den store (og forældre) nu vil klare det.

irwel11irwel11
    Medlem

Fnis, kan lige se scenariet for mig. Et barn i sengen, der ligger og synger, og mor der går rundt og knurrer :0)

Anonym
    Gæst

Tillykke med det.
    Har nu smug kigget lidt på terminssiderne 🙂
    Det bliver bare så spændende.

Held og lykke

Hilsen Malene 28+3

summesumme
    Medlem

Ihhhh hjertelig tillykke Linda, hvor er det vidunderligt at høre.

Det skal nok gå. Denne gang har du rutinen og erfaringen at tære på.

Mht. den store, tror jeg ikke du for alvor kan forberede ham på det, men når den lille er der, så lad Nicholas være en del af den nye hverdag. Lad ham deltage i det omfang han selv har lyst, og HUSK ham.

Knus
    Jeanette

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.