Når man tager til byen, og næsten kommer op at slås…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Når man tager til byen, og næsten kommer op at slås…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Igår skulle vi en tur på udsalg – Liva, Luna, Far og mig… Vi tog toget derind og det gik fint – skulle forbi en malerforretning og så der fra med bus til et andet sted i byen for at shoppe..

Det ska´ nok lige indskydes her, at Liva nu i de sidste 10 nætter er vågnet 4 gange for at spise, så jeg var ikke ligefrem nogen overskudsmor igår…. Havde allerede inden vi tog hjemmefra fået smurt mascara ind i øjet og væltet mine havregryn ud på køkkengulvet…

Mens vi stod her og ventede på bussen, kom der en ret beruset dame hen til stoppestedet.
    Jeg så hende godtnok ikke først, men min mand så da hun stillede sin øl fra sig, og sendte en grønhakker ned i fortovet..

Da bussen kom, trak jeg barnevognen hen mod døren. (så min mand kunne løfte bagenden ind i bussen). Her var det så, at denne her fulde dame, med den klirrende pose og det fedtede hår, forsøgte at overhale mig indenom. Ikke noget smart forsøg fra hendes side, for kombinationen af hendes slingrende gang og mine brede bukseben, resulterede i, at hun var ved at snuble ind i bussen.
    Og så udspillede der sig et scenarie, som fik alle i bussen (og på gaden) til at vende sig om og stirre…….

Fulde dame: “NÅ, tak skal du da ha´..”
    Mig: “Ja selv tak skal du da ha´..”
    Fulde dame: “ja, jeg ku´ sgu da være faldet!!”
    Jeg: “Ja, det ku´ jeg jo sådan set også….”
    Fulde dame står nu et trin oppe i bussen og SKRIGER: “HVAD FANDEN ER DER MED DIG? HAR DU IKKE LÆRT AT SIGE UNDSKYLD?”
    Jeg siger: “Vil du være sød at gå ind i bussen?!”
    Fulde dame SKRIGER: “HAR DIN MOR DA FOR HELVEDE IKKE OPDRAGET DIG TIL AT SIGE UNDSKYLD?”
    Jeg afbryder og siger igen (nu med meget hurtig puls, sammenbidte tænder og knyttede hænder): “Vil du SÅ godt gå ind i bussen!!!”
    Fulde dame SKRIGER: “JEG HAR SGU DA ALDRIG….”
    – og mere nåede hun ikke at sige, for så RÅBTE jeg til hende:
    “SÅ GÅR DU IND I BUSSEN OG DET ER FANDME NU!!!!!!!!!”

– og det gjorde hun så heldigvis…..

På bagperronen (ja, her i Århus går vi jo ind bagerst i bussen :o) Sad 4 børn med meget store øjne…… Deres mor(?) sagde de skulle flytte sig, så jeg kunne sidde ned *s*, men jeg havde nu genvundet fatningen igen, og sagde til dem, at de bare skulle blive siddende… *s*

Det var nu lidt svært ikke at køre Fulde Dame over med barnevognen, da hun stod af samme sted som os…. *G* Men min mand sagde, at jeg ikke fik lov at komme med til byen igen, hvis jeg kun ville afsted for at slås *G*

Ja, Fulde Dame sku´ nok ha´ valgt at råbe af én der havde fået sin nattesøvn *G*

Knus fra Aprilla – der kun har været oppe 2 gange i nat, og igen kan stave eget navn…

Anonym
    Gæst
    lykholtlykholt
    Medlem
    surfermusensurfermusen
    Medlem

Jeg ser det for mig – virkelig dumt valg af modstander af den fulde dame……men så kan hun lære det 😉

snubbie1snubbie1
    Medlem

Wow !!!
    Jeg tør næsten ikke anbetale “druesukker” fra apoteket.
    Det var ganske effektivt, da vi stadigvæk havde “natteroderi” hér.’

Men en Aprilla uden søvn og på druesukker lyder jo som en trussel mod alles lattermuskler.

God skuldret 🙂
    Knus
    Snubbie1

Anonym
    Gæst

Ja, de der damer – de skal bare holde sig væk, skal de!!

:O))))

Kh Hanne

MorJulieMorJulie
    Medlem
    eneleheneleh
    Medlem
Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.