Liva The Powernapper Part II – Når Far passer baby..

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Liva The Powernapper Part II – Når Far passer baby..

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

En lille anekdote fra hverdagen i Århus..

Liva er kommet ud af liften, og ligger nu og breder sig i barnevogen. Skøøøøøøønt siger hun, og strækker sig. Lægger sig til at sove – og vågner efter ½ time. Same old, same old…

Efter at have tygget på de gode råd fra ugen der gik, bliver her nu arbejdet på højtryk for at få babybarnet til at sove om dagen. Planen er, at vugge barnevognen, så snart der er tegn på liv dernede.

Nå, men Livas far er jo tekniker. – arbejder for et produktionsselskab der laver tv-programmer..
    Da det igår var min tur til at sove, og hans tur til at kaste sig over barnevognen, så snart der var det mindste tegn på liv i dernede, var gode råd jo dyre. For Far gider jo ikke, som mor, sidde på vagt og glane på baby mens baby sover.

Så han ….. ja hvad hedder det egentlig …. altså han satte et microboard på barnevognen inde i kalechen..
    (Sådan ét som alle deltagerne har på i “Paradis Hotel” – så er I med, ikk´? ;o)
    Og gik så selv rundt med hovedtelefoner på, forbundet trådløst til barnevognen.

Han fik de vildeste selvfølgelig skæld ud af sin søvndrukne kone, strax hun så ham, fordi han da for F*nden ikke både kunne lytte efter baby, og høre discman!
    Men det gjorde han jo så heller ikke. Han lyttede til babyvejrtrækning. *s*

Pludselig fór han op som trold af æske, og trak i en snor der hang ind af vinduet. – den viste sig at være forbundet til barnevognens styr, og havde den fineste vuggefunktion…

Ja, hvad andet kan man sige, end “Storm P. Go Home”?
    Hvor svært kan det så være at passe baby *GGG*

Knus, Aprilla & Liva – der forhåbentlig ikke bliver så vild med sit microboard, at hun vil være med i et reality tv show!!

erl4erl4
    Medlem

åhh guud,- de mænd,- hvad de ikke kan finde på!!! (Jeg tror nu jeg vil gi´den videre til min mand..Tak!)
    K.H.Lotte

Anonym
    Gæst

Han er godt nok teknisk!! Det næste kunne måske være, at I tilkoblede systemet til stereoanlæggets højtalere, så I har “Liva-lyde” på høj volume. Og så vil jeg foreslog noget med en rød lampe, som lyser i alle rum?? 😉

Jeg er stor tilhænger af, at der gerne må være forskel på mors og fars måde at gøre tingene på, og det må man sige der er hos jer. Fedt!!

Der kan vist ikke være nogen tvivl om, at Liva hurtigt vænner sig til, at man kommer langt med et microboard på sig.. og så ved vi vist allesammen godt hvad dét ender med 😉 Høhø

Mette + Silje

Anonym
    Gæst

Jeg er ikke gift med en. Næh. Han er såmænd TEORETISK atomfysiker, og der er der meget langt fra teori til praktisk anvendelse, skulle jeg hilse at sige!
    Jeg ringer fluks til min far så snart der er optræk til handy-mands-opgaver og Anders får IKKE lov til selv at gå i gang med noget før jeg har tjekket planerne med min far. (Svigerfar? Han er endnu mindre praktisk. Ringer nærmest til elektrikeren for at få skiftet en elpære!)

OK, det var Anders ide at vi skulle have en vugge til nr. 2 efter en laaaang nat med liften, med Louise i på skødet;-)

Kh
    Anne Mette

m21m21
    Medlem

Hej Aprilla…

Har netop færdiglæst endnu et af dine herlige indlæg, og sidder nu med et stort smil på læberne ;o)

Nå – men det jeg egentlig ville fortælle var, at min morfar har fremstillet (eller måske lige frem opfundet, og så glemt at tage patent på det..?) en barnevognsvipper ud af en vinduesviskermotor!! Den ER smart!! ;oP

Kh Mia og Phillip – der heldigvis er SÅ dygtig til at tage nogle lange lure!

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa Aprilla!
    Ja det er utroligt hvad de mænd kan finde på haha
    Knus
    Tina

Anonym
    Gæst
    lisser_blisser_b
    Medlem

Hvor er det bare sjovt, det din mand har fundet på, jeg grinede godt da jeg læste det.

Knus fra
    Lisbeth

Anonym
    Gæst

Teknisk mand du har dig der :O)) Jeg håber metoden giver pote, og at Liva vil begynde at sove lidt længere stræk…

Knus Hanne og Lukas – 12 uger

Anonym
    Gæst

Selvom jeg læser med fra sidelinien så vil jeg lige sige hihi, hvor er han dog god. Jaja, hvorfor ikke, hva? Sålænge det virker – virkede det så?
    Kram, Anne med Carwyn på 15 uger og storebror der snart fylder FIRE, gisp

aprillaaprilla
    Medlem

Godt at høre fra dig igen :o)

Fars system virker i hvert fald så godt, at Liva nu sover videre efter den obligatoriske halve time og en rystetur. Igår blev det til 2×2 timer! JÆÆH.
    Det skal så lige siges, at han nu også bevæger sig ud til barnevognen engang imellem. – snoren sidder ved hans pc, og der sidder han trods alt ikke hele tiden :o)

Knus fra Aprilla & Liva 16 uger+1

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.