Flasker i fryseren

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Flasker i fryseren

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Er det alle sutteflasker der kan holde til at komme i fryseren??

Jeg har arvet nogle flasker i plast, og skal til at producere et “mor-er-i-byen-lager” til Liva og far… Kan de mon alle fryses??

Hvor meget skal jeg malke ud i hver flaske??

Knus, Aprilla
    & Liva 12+3 – der blev vaccineret igår og har været en lille klynkende kakkelovn siden. PIV :o(

Anonym
    Gæst

Du kan også bare måle mælken af og putte den i fryseposer….

Hilsen Tina.

Anonym
    Gæst

Hej 😉

Har også opbygget et veritablet lager… Jeg ved ikke om alm. sutteslasker kan tåle fryseren. Man skal ihvertfald huske at mælken udvider sig, når den fryser. Jeg har nu valgt at bruge de engangsflasker man kan købe på apoteket. De kan genbruges et par gange, hvis man vasker dem med sulfo og en blød flaskerenser og derpå skolder dem. – Selvfølgelig er det lidt dyrt: ca. 6,5kr. pr. 200mL’s flaske.

– Hvor meget pr. flaske, det afhænger vel lidt af hvor meget Liva drikker ad gangen.

Knus fra Hanne ,) – og Jonathan 10+1

Anonym
    Gæst

fortalte at man kan købe små fryseposer specielt til modermælk, tror hun sagde på apoteket. Måske er det nemmere end flasker???

Knus Marianne og Freja 8 uger

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg synes nu det ville være så nemt med flaskerne, fordi de kan skrues direkte på pumpen, og så slap jeg jo for alt det der hælde-om-sjov..

Er der virkelig ingen herinde der fryser mælken i plastiksutteflasker??

Knus, Aprilla & Liva 12+3

Anonym
    Gæst

Hej,
    så tilfældig din besked – er fra November 2003.
    Jeg har malket MEGET ud efterhånden og fryser det direkte i sutteflasken (bruger AVENT pumpe + flasker) – det er der absolut ikke noget problem i, andet end man bruger en del flasker 😉
    Vibeke

Anonym
    Gæst

Komme en flaske med alm. mælk eller vand i fryseren og se om de kan holde til det. Det tror jeg nu de fleste flaske af hård plast kan.

kh
    Anne Mette

aprillaaprilla
    Medlem

Med MM.. og flasken holdt fint:o) Nu er hønemor jo så bare bekymret for, om mælken kan optage stoffer fra plastflasken??? Nej vel??? Slaaaaaaap heeeeelt aaaaaaaf, ikk????

Knus, Aprilla

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.