Hvad sker der??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Hvad sker der??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

De sidste 14 dages tid er der “opstået” et nyt fænomen i min krop, som jeg ikke kan huske fra min første graviditet.
    (Men med Alzheimers Light og 9 års pause, er det jo heller ikke alt jeg husker…)

Jeg får nogle spændinger helt nede ved skambenet, som går lidt ud i lysken og nogle gange lidt ned i lårene. Det føles nærmest som et kæmpetryk indefra. Det varer vel 20-30 sekunder og det kommer 3-4 gange om dagen. Også når jeg ligger helt stille. Det gør egentlig ikke ondt, føles bare meget meget mærkeligt.

Jeg spekulerer på, om det kan være barnets hoved, der er på vej ned i bækkenet?? Synes ikke jeg kan finde symptomet i nogen bøger eller her på siden…
    Hvad er det???

Knus, Aprilla 34+2

lui25lui25
    Medlem

Har netop været på Hvidovre til en yderst informativ eftermiddag, hvor den søde jordemoder sagde, at man på nuværende tidspunkt godt kunne regne med at det trykkede og regerede “dernede”, og ja, det er simpelthen, fordi barnets hoved er ved at sætte sig fast!
    Jeg havde undret mig over det samme:o)

God lørdag.

Kh.
    Louise

Anonym
    Gæst

Hejsa,

det har jeg også oplevet et par gange – i går aftes var det helt slemt.

Jeg kiggede i min “gravi-bibel” af Miriam Stoppard, og der stod der, at det var enten barnets hovede der roterede rundt/satte sig fast og/eller at der blev gjort klar “indendørs” til den store omgang lige om hjørnet. Jeg kan godt skrive helt nøjagtigt hvad der stod (på engelsk) men håber at du er tilfreds med ovenstående.

Jeg sørgede bare for at ligge mig på sofaen og slappe HEEEELT af med vejrtrækningsøvelser og hele molevitten.

Kram, Anne, 32+4

aprillaaprilla
    Medlem

Så blev min jordemoder sparet for et hysteriopkald :o)

Knus & glædelig lørdag
    Aprilla 34+3

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    Jeg kan kun give de andre ret ang. at smerten skyldes at barnets hoved arbejder sig ned af.
    KNus
    TIna
    31+3

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.