Ømme bryster – hjææælp

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Ømme bryster – hjææælp

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    aprillaaprilla
    Member

Jeg er ved at gå i spåner over mine bryster! De er bare så ømme. Især brystvorterne, og nu hvor det er blevet koldt er de slet ikke til at have med at gøre!
    Igår føltes det nærmest som om de var ved at sprække, så jeg smurte lidt creme på. Aaaaaav… Senere løb der et par dråber helt klar væske fra brystvorterne, hvis jeg klemte lidt.

Er der nogen der ved, hvad det er???
    Jeg mindes ikke at have væske fra brysterne så tidligt i min første graviditet, og kan heller ikke huske at de gjorde SÅ ondt.

Knus, Aprilla 17+5

Anonymous
    Guest

Der er ikke to graviditeter der er ens – heller ikke for den samme kvinde. Det er meget normalt at der kommer lidt siven fra brysterne = “mælk”, også tidligt i graviditeten. Hos nogen kommer det tidligt, andre først når de har født. Det kan også tiltage så meget at dubliver nødt til at bruge ammeindlæg – lidt træls, men der er ikke noget farligt i det. Måske ville ammeindlæg kunne beskytte dine meget sårbare brystvorter? Den lille bog om barnet du fik hos din læge beskriver det med mælken og de ømme brystvorter. Du kan også låne “bogen om barnet” fra Gyldendals bogklub på biblioteket….

Knus fra Bettina

Anonymous
    Guest

Jeg har også haft en del problemer med mine bryster… kløe og svien og sprækkede vorter… Dog ingen væske.
    Jeg har haft held med at smøre med babysalve, (du ved det man bruger til røde numser), det er noget fedtet stads men det har virkelig hjulpet mig.

Jeg har ladet mig fortælle at det er når brysterne vokser og mælkekirtlerne begynder at gøre sig klar at man får disse gener.

Lige nu har jeg ingen problemer, men ellers foregår det lidt i etaper.

Kh.
    Jane

Anonymous
    Guest

Hej Aprilla 😉

Det problem med ømme brystvorter kender jeg også, dog ikke så slemt som du beskriver. Men mine er ømmest, når de er “hårde” (og kolde) Mig hjælper det at have det rimeligt varmt, så jeg render for det meste rundt i en uldtrøje.En uldundertrøje ville sikkert heller ikke være dumt.
    Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men det har hjulpe mig.

Knus Hanne RE 16+0

Anonymous
    Guest

sådan en rigtig tyk fed lanolinuld, det er nok det bedste råd herfra. De der af papir duer bare ikke, når det er brystvorterne der er ømme. Jeg synes ikke brysterne er mere ømme her anden gang, men nok lidt større (piv, de er vitterligt rigeligt store i forvejen). Ellers forløber graviditeten helt ligesom sidst.

lykholtlykholt
    Member

Hejsa!
    Jeg er sikker på at det er råmælk som kom ud af dine bryster ikke to graviditeter er ens så det kommer åbenbart tidligere denne gang.
    Knus
    Tina
    14+6

aprillaaprilla
    Member

Jeg vil straks hamstre babysalve, uldne ammeindlæg og store fede trøjer og håbe på det bedste :o)

Tak fordi I gad lytte og svare.

Knus, Aprilla 17+6

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.