Et surt opstød

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Et surt opstød

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Glad og forventningsfuld ringede jeg til Jordemodercenteret i Århus for at bestille tid til første konsultation. Min læge havde oplyst mig om, at det skulle være i min 14. uge. (om 14 dage)

Jordemoderen kunne så oplyse mig om, at jeg som 2. gangsfødende ikke bliver tilbudt konsultation før jeg er i uge 28!!!!!
    UGE OTTEOGTYVE!!!

Jeg var fuldstændig paf! Spurgte selvfølgelig hvordan det kunne være, og fik at vide, at det var pga nedskæringer. En politisk beslutning.
    Jeg spurgte hvorfor besparelserne skulle ramme 2. gangsfødende hårdere end 1. gangsfødende, – jeg mener, er man gravid er man sgu da gravid uanset om man har prøvet det før? Jordemoderen svarede, at man som 1. gangs gravid har mange flere spørgsmål, og derfor bliver tilbudt konsultation i 14. uge.

Og der hjalp heller ingen kære mor da jeg oplyste, at det er 10 ÅR siden jeg sidst var gravid, og helt sikkert har akkurat lige så mange spsml som en 1. gangs gravid. Nope, jeg ku ringe igen i oktober og få en tid omkring nytår!!!!

Her skal jeg så tilføje, at jeg skal til kontrol hos lægen i min 26. uge – altså 14 dage inden besøg hos jordemoderen. Hvor er logikken i, at der går næsten 4 måneder af min graviditet, hvor ingen tjekker noget som helst, og så biver jeg pludselig tjekket to gange på 14. dage??
    – men jeg skulle selvfølgelig ringe, hvis jeg havde mistanke om, at noget var galt. Sikken trøst.

Nu er jeg bare så stanghamrende frustreret. Prøver at trøse mig med, at jeg skal scannes om 9 dage… så kan jeg da se om den lille er ok. – indtil videre.

Ja, det var bare et surt opstød på en gråvejrsdag.
    Tak fordi du gad læse det.

Knus, Aprilla 11+0

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.