At stå uden at holde ved noget….. (!)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 At stå uden at holde ved noget….. (!)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Liva er for nylig begyndt at prøve at rejse sig ved møblerne…
    Igår lå jeg nede på gulvet med hende, og hun lå sådan hen over min mave… Så prøvede hun at rejse sig.. og VUPS, så stod hun op, uden at holde ved noget! Med det resultat, at jeg ca 1½ sekund senere, lige nåede at gribe hende, inden hun knaldede i gulvet, fordi ….. ja….. ikke go balance!!…

I dag gjorde hun det så op af sofaen… og slap så med begge hænder…. og væltede bagover i stort set samme sekund hun slap.

Hvad blev der af det der med at gå langs ting…… og øve sig lidt i at stå, inden man forsøger at slippe og stå i fri dressur??

Nu tør jeg jo ikke tage øjnene fra hende! Overvejer seriøst at give hende cykelhjelm på *GG* Men ok, den er nok ikke særlig befordrende for balanceevnen *G*

Knus, Aprilla & Liva – der ikke kravler endnu, men åbenbart skider på rækkefølgen i den motoriske udvikling….

Anonym
    Gæst

Hejsa…

Ja, de er dygtige de små. Og hårde mod moar’s nerver.
    Emilie står også op af alt, og har gjort det en månedstid nu. HUn er lige begyndt sådan rigtig at gå rundt ved tingene. I starten gav hun altså bare slip når benene ikke rigtig kunne bære hende længere, men nu er hun ved at blive dygtig til at sætte sig ned igen.

Men I går lavede hun virkelig stuntet der overgår alle hiidtidige stunts.
    Vi hyggede i sofaen, og hun stod op ad ryglænet, som så mange gange før. der er en glasdør bagved som hun kan spejle sig i. Men i går blev hun så ivrig at hun lavede et ryk bagover at hun lavede 1 salto med ½ skrue og landede på gulvet med hovedet først. Uden at ramme sofaen. Det gik så stærkt at selvom jeg faktisk havde en hånd på hende kunne jeg intet gøre.
    Hun blev vist mest forskrækket, for hun var forbavsende nem at trøste og der har ikke været noget siden. var ellers obs på evt hjernerystelse….

Så der er da dage hvor jeg vikelig ville ønske hun stadig bare lå passivt på gulvet hvor jeg lagde hende, men der går jo på den anden side nok heller ikke ret længe før de små lærer at mestre deres nye evner.

Tillykke med Liva’s nye kunnen, og til alle de andre der også lærer noget nyt hver dag…*SS*

Babyknus & kram
    Karina 12+6 & Emilie 060404

gravidpigegravidpige
    Medlem

Hej Aprilla!

Herhjemme rejser Noah sig op ved ALT HELE TIDEN og han går også langs møblerne. Ofte så slipper han bare og står i det fri i op til mange sekunder og ups! så falder han på nummeren. Han er heldigvis ovre det stadie, hvor han knalder bagover i div. ting. Han er blevet så dygtig, så hurtigt, til at lære de ting. Der går ikke mange uger før Liva kan det samme!

Og det nyeste er, at Noah går bag sig gåvogn – han kan gå mange meter uden at falde….. Dyyyygtiggg….

Knus fra Mette & NOah 9 mdr. om 3 dage (Det er for vildt som tiden er fløjet afsted).

Hvor vildt at hun saadan tager den ud i det blaa. Vi maa haabe at det ikke resulterer i for mange blaa….

Min skoenne Nina er maaske fremme hvad angaar alderen her paa aprilsiden (hun er fra marts), men indtil videre foretraekker hun stadig mavestillingen, og vil kun staa op………….. i badekaret. Det er maaske vandet hendes rette element ?

Hilsner
    Birthe

Minnie77Minnie77
    Medlem

Tillykke med den stående Liva.
    Ja, det er hårdt for nerverne, når de små pus begynder at lære de “farlige” ting. Mine nerver var også tyndslidte, da Lasse lærte at rejse sig og meget hurtigt også begyndte at stå uden at holde ved noget (husker tydeligt hans bløde bule i hovedet, der var ved at sende mig på psykriatisk afdeling). Men heldigvis bliver de meget hurtigt bedre til at holde balancen, gribe fat inden de falder osv. Det er efterhånden sjældent, at Lasse slår sig når han falder. De lærer måske også den rigtige faldteknik;o))) så de ikke slår sig.

Men puha, nerver, nerver, nerver!!!
    Knus fra Iben og Lasse, der har taget sin del af knubsene:o)

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    Andreas er også brgyndt at rejse sig op af alt med heldigvis holder han meget ved endnu
    Knus
    Tina
    15+3

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.