Knopper overalt.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Knopper overalt.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    kannegaardkannegaard
    Medlem

Min datter har haft feber (39,6) i to dage,og igår nat forsvandt feberen,men hun holdt os vågen til kl 04.15,med gråd og gråd og gråd.Vi ringede til vagtlægen og gav hende efterfølgende en panodil (stikpille) hvorefter hun endelig faldt til ro og i søvn.

Idag var vi så ved lægen,for at se om det måske var hendes ører.
    Det var det ikke,men vi fik noget til tænderne,hvis det kunne være det..
    Da vi kom hjem,blev kl 16.30 og da så jeg under et bleskift,at hun havde (har) knopper på hele korpus! -Ikke nogen man kan mærke,men som man kan se.

Min veninde siger at det er 3-dages feber,og at det florerer.
    Hun siger at det går over af sig selv (efter…3-dage:o)

Er der nogen af jer der kender til det?
    Synes I at jeg skal ringe til lægen igen i morgen?

Knuz en lidt bekymret mor og en meget ulykkelig baby,som far ligenu trøster…:o(

Anonym
    Gæst

Hej Rebekka.

Hvis knopperne ikke klør eller ser ud til at genere hende på andre måder tror jeg roligt du kan se tiden lidt an.
    Emilie havde også 3 dages feber for et par måneder siden, og på 3. dagen med knap 40 i feber gik jeg også til lægen, han undersøgte hende, men kunne ikke finde noget galt med hende ud over feberen. Han garanterede mig næsten at hun ville få røde pletter indenfor det næste døgn, og feberen ville forsvinde, og han fik fuldstændig ret.
    Så medmindre hun virker meget syg eller hun ikke får noget at spise og drikke tror jeg du kan være helt rolig. Men hvis du er meget utryg ved det synes jeg selvfølgelig du skal ringe til lægen igen.

God bedring.

Babyknus & kram
    Karina 19+5 & Emilie 060404

kannegaardkannegaard
    Medlem

-Når hun er ked af det,er hun stadig mors baby!!!…

aprillaaprilla
    Medlem

Hej Rebekka

Liva havde for et par måneder siden en omgang feber og snot – og fik også udslæt over hele kroppen. – og jeg var nær besvimet af nervøsitet :o)

Min læge kiggede på det og sagde, at det er helt normalt for små børn at få udslæt som følge af en virus, og at det er helt ufarligt.

Men som jeg altid siger: Hellere kontakte sin læge en gang for meget, end en gang for lidt.
    Så hvis du går rundt og får ondt i maven over Dinas udslæt, eller du synes hendes tilstand forværres, så få lægen til at se på det igen.
    Det vigtigste er, at du hele tiden kan få go kontakt til Dina, også selvom hun er ked og har feber. Hvis hun bliver sløv og passiv, skal du under alle omstændigheder ringe til lægen.

Knus og god bedring fra Aprilla & Liva

Anonym
    Gæst

Min store havde det under et besøg i Danmark (bor i udlandet) og til trods for 3 besøg på skadestuen (i løbet af de 3 dage hun havde 40 i feber) fandt vagtlægen ikke på at foreslå at det kunne være 3 dages feber. Feberen forsvandt som dug for solen efter 3 dage og så fik hun det karakteristiske udslæt som varede i 36-48 timer.

Minnie77Minnie77
    Medlem

Lasse har haft 3-dagesfeber. Det foregik lige nøjagtigt som du beskriver det.

Jeg synes godt at du kan se tiden lidt an, med mindre du er nervøs.

Knus, Iben og Lasse

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    Jeg ville da lige ringe til lægen og høre hvad han / hende siger om knopperne
    Knus
    Tina
    22+2

jukojuko
    Medlem

Da Alma havde 3-dages feber (hvilket man jo først opdager, når knopperne dukker op), ringede jeg ned til lægen om morgenen, og vi blev hurtigt enige om, at der ikke var nogen grund til, at jeg tog derned.

Det, du skal være sikker på er, at farven i knopperne forsvinder i et kort øjeblik, når du presser ovenpå med en finger – blodet skal altså forsvinde HELT i knoppen, som med det samme bliver rød igen.

KH Julie

kannegaardkannegaard
    Medlem

Det er rart med god hurtig respons!
    Jeg ringede til lægen,men det var nu for at høre om smittefaren,men det skal man ikke tænke på,så snart feberen er væk…
    Jeg har også snakket med min SP mht at hun i forbindelse med feberen,lige siden,ikke har villet spise andet end youghurt (hun er lille;vejer ca 8½) men der var heller ingen grund til bekymring,så længe det ikke varede i mere end dage til uge..
    Tak fordi I ville læse og svare:o)
    Ps.Knopperne forsvinder rigtigt nok når man trykker på dem…
    Knuz Rebekka.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.