At rejse til syden med 10 mdr baby

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 At rejse til syden med 10 mdr baby

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Sonja

Vi var på Fuerteventura, da Olga var syv måneder og det gik fuldstændigt problemfrit:

Omkring sovning: Vi havde barnevognen med, så vi badede hende og gav hende nattøj på til sædvanlig tid, hvorefter vi så lagde hende i barnevognen og begav os ud i byen ved 20-tiden. Hun sov sødt fra det hele – og vi kunne nyde en god middag med barnevognen uden for restauranten og babyalarmen sat til.

Men det var ghelt tydeligt, at børn neden sydpå generelt sover senere – vi så meget små børn være oppe både kl. 22 og kl. 23.

Mht. busturen: Vi gjorde faktisk det, at vi selv sørgede for transport fra lufthavnen til hotellet:
    Fordele: Vi skulle ikke vente på at hele selskabet fik snøvlet sig ud til bussen, men kunne bare tage afsted med det samme. Vi havde autostol med og Olga blev spændt ordentligt fast. Vi skulle ikke vente på at bussen skulle sætte folk af ved flere forskellige hoteller. Og endelig kunne vi på hjemvejen tage senere afsted, fordi vi ikke skulle følges med det store selskab.

Minibus i Tyrkiet er ikke ret dyrt, så det var måske også en løsning for jer?

Go’ tur!

🙂 lottte

Hej,

vil bare høre jeres erfaringer med at rejse med jeres baby. Vi rejser til Tyrkiet om 3 uger, og jeg er spændt på at se hvordan det vil komme til gå. Hvordan med søvn og lign. Vi ligger jo Lukas ml 19-20 herhjemme, men dernede skal vi jo ud og spise og gå ture om aften. Sover de bare i klapvognen, eller sover de simpelthen senere end herhjemme?
    Vi skal flyve 4½ time, og bagefter køre to timer i bus, og det er busturen jeg er bekymret for…..

Håber I kan berolige mig lidt….

Hilsen Sonja

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    Vi har aldrig været sydpå med vores drenge endnu men jeg vil bare lige ønske jer en rigtig god tur
    Knus
    Tina
    24+1

Anonym
    Gæst

Hejsa,

nys hjemkommet fra Ægypten med Rebecca på 11 mdr og Halfdan på knap 3 kan jeg først og fremmest sige, a det er fedt at have unger med. De er den helt store kontaktskaber! Men det er ferie på børnenes præmisser. Vi forsøgte at opretholde vores normale rytme mht. lure, spisning og sengetid, incl. aftensmad kl. 18 og putning kl. 19:30-20, og så sad husbonden og jeg på altanen og drak gin og tonic og konverserede for første gang i flere halve år. At opretholde rytmen betød for os, at vi fik gladere og friskere børn, og derfor også gladere og friskere forældre. Selvom det ikke var ferie på gammeldags maner, med sene middage og måneskinsture.

En ting, vi havde stor glæde af var ‘nødrationer’ – pulvergrød, der kan laves i en ruf, hvis noget af en eller anden grund trækker ud. For et sultent barn er et surt barn. Også i fly og bus havde vi glæde af at pacificere med mad – boller, æbler, rosiner, juicebrikker osv.

Vi havde en barnestol til at hænge på bordkanten med, og det var guld, for der er langt mellem højstolene i de varme lande.

Hav en rigtig god tur – fedt for jer

k.h. Mette

Anonym
    Gæst

det var ikke noget problem for os……vi var på tenerife da lillemanden var 10 mdr og det gik over alt forventning..!.vi havde en lille paraply-klapvogn med som han sov i om dagen når vi var ude og gå….og vi spiste tidligt (efter sydlandske forhold)…var vel hjemme allerede kl. 20 så lillemanden kunne sove….

kitterkitter
    Medlem

Fra en uge på Tenerife. Åhhh det var dejligt. Vi havde begge børn med på henholdsvis 11 måneder og 2½ år.
    Lille Mie er en krudtugle, så flyturen og busturen var lidt anstrengende for armene, men det var jo ikke evigt.
    Vi havde to paraplyklapvogne med, så de kunne sove når de blev trætte. Bortset fra at vi måske var lidt flere timer ved swimmingpoolen end vi ellers ville have været gjorde vi ikke noget anderledes end ellers. Pigerne sov fint i deres klapvogne.
    Knus Kit

Anonym
    Gæst

Var det dig der skulle bo på sunwing resort på Tenerife??
    Hvis ja, så fortæl lidt om hvordan der var, maden osv.. For restauranterne er hvis de samme uanset om det er Kreta, Tenerife eller Rhodos når man bor på Sunwing.. Eller????

Gik det bare godt eller hva???

Knus
    Trine

Anna44Anna44
    Medlem

Vi skal bo på Sunwing resort på Tenerife, men det er først til juni. Hvis du skal afsted senere, skal jeg nok vende tilbage.
    Jeg er også meget spændt på hvordan det hele kommer til at gå, og hvad Cecilia siger til de nye omgivelser. Jeg tror hun vil synes det er vildt spændende at der er så meget at kigge på, hun er helt vild nysgerrig.Krydser bare fingre for at flyveturen bliver okay, og er vel mest spændt på det at vi skal køre ca. 04 om morgenen og flyve ca. 06…

Anna og Cecilia (160404)

Anonym
    Gæst

Lyder godt..
    Vi skal bo på Sunwing på Kreta, til august. Og vi glæder os..
    Så det kunne være sjovt at høre hvordan der er på sunwing, for jeg tror det ligner hinanden meget, altså ikke bygningerne men konceptet..

Knus
    Trine

Helene77Helene77
    Medlem

Hejsa

Ville lige høre jer, som har gjort brug af paraplyklapvogn på ferien – hvilken én har I og er den god.
    Vi skal snart afsted med en vores datter fra juli, og har ikke plads til klapvognen, så der skal investeres i en paraplyklapvogn, men aner ikke hvad jeg skal gå efter – andet end at den selvfølgelig skal kunne ligges ned?!

/Helene (juli)

kitterkitter
    Medlem

Vi har to. En Peg Perego og Babysam egen.. hedder vist noget med Silver, den er fra 2002.
    Det vigtigste er sim du også skriver at den kan ligges ned. Jo mere jo bedre.
    Andet du kan kigge på er manøvredygtighed, hvor nem den er at slå op og i, bagageplads, størrelsen på skyggen, liggemål – specielt bredden, for du kan jo bruge den i maaaaange år.
    Hilsen Kit

PrutPrut
    Medlem

Vi har nu altid haft den alm. klapvogn med, og det har været rigtig godt, så hvis der er mulighed for det, så kan det godt andbefales.

Susana

Anonym
    Gæst

En kaleche er heller ingen dårlig idé i sydens sol.

Vi har en rigtig luksus paraplyklapvogn, en MacLaren Techno Classic, med en masse lækre detaljer.

Jeg synes f.eks. det er smart, at den har:
    – drejelige forhjul, som gør den nem at manøvrere. Hjulene kan også låses fast, så de ikke drejer
    – justerbare styrehåndtag
    – en lomme til alskins småting
    – en lille varekurv
    – mulighed for at lægge ryggen helt ned
    – kaleche med udfoldelig solskærm og kighul
    – foret fodpose/forlæder
    – regnslag
    – bærehåndtag
    – polstrede seler
    – en lav vægt
    – et sæde, som kan gøres længere til sovebrug

Ja, det var vist det. Så kan du selv afgøre, hvad du har brug for:-)

🙂 lotte

kitterkitter
    Medlem
    Anna44Anna44
    Medlem

Jeg har egentligt bare bestilt Vings Bambino pakke, hvori der indgår en paraply klapvogn. Gad vide om den kan ligges ned og om den er god nok? Er der nogle af jer der har erfaring med bare at bruge rejseselskabernes vogne?

Forøvrigt Kit, tak for billederne, sjovt at se lidt fra Tenerife, hvor vi jo også skal til. Hvilken by boede I i? Og gik flyveturen egentligt godt?

Anna Og Cecilia (160404)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.