Det er vist efterhånden blevet tid til en update. (LANGT!)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Det er vist efterhånden blevet tid til en update. (LANGT!)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hejsa.

Det er ved at være længe siden jeg rigtig har skrevet noget herinde, selvom jeg læser med hver dag.

Emilie startede i DP for 14 dage siden, og det er gået rigtig godt.
    Allerede på 3. dagen var hun der en hel dag alene, fra 9-15. Det var egentlig ikke min plan hun skal være der så længe, men hun er begyndt at sove fra ca kl 12 til 14.30-15. Så jeg henter hende når hun er vågnet.
    Vores DP-mor er rigtig sød, og der er ingen tvivl om at Emilie er rigtig glad for hende, og at det er gengældt. Det er betryggende at aflevere hende til en hvor man kan se de går godt i spænd sammen.
    Der har ingen problemer været med at aflevere hende om morgenen, hun har så travlt med at komme af tøjet og i gang med at lege med de andre børn at hun knap har tid til at vinke til mig.
    De er 3 piger og 1 dreng, den ældste er fra sept. 03 og den yngste fra maj 04, så de er jo pænt jævnaldrene allesammen.
    De går i legestue hver torsdag, med 4 andre dp’er fra samme gruppe, men Emilie lader sig ikke gå på af at der er 20 børn den dag, så hele indkøringen er gået over al forventning.

I fredags da jeg hentede hende, var hun lige vågnet i barnevognen, og da jeg tog hende op var hele det ene øje fyldt med puds, så jeg ringede straks til lægen og fik nogle øjendråber mod betændelse.
    DP-mor fortalte at hun havde virket lidt varm inden hun var blevet lagt ud at sove, og at hun havde målt hende til 38 grader, men hun virkede frisk nok, så hun syntes ikke der var grund til at ringe efter mig. Det synes jeg også var ok. Da vi kom hjem var feberen væk, men hun blev noget mere pylret hen over aften.

I går (lørdag) begyndte næsen så at løbe og feberen vendte tilbage for fuld styrke med 38.5-39 grader.
    Det havde været aftalt med bedsterne længe at hun skulle prøve at sove dernede for første gang så M og jeg kunne få en aften/nat alene sammen. Vi var lige ved at aflyse, men bedstemor insisterede på at passe hende alligevel, så vi gav efter.
    Det gik også rigtig fint. Hun havde selvfølgelig været lidt sløj, men i OK humør.
    Da vi hentede hende i formiddags kunne vi se at hun havde det rigtig skidt, både øjne, næse og mund løb, og temperaturen sagde 39.2, så i dag har vi haft fornøjelsen af en rigtig skidt sølle lille pige. Hun har fået lidt babypanodil til at tage toppen af feberen og det værste ugehag, så vi er da kommet igennem dagen. Hun vil heldigvis gerne drikke, men absolut ikke spise, så hun har fået et par flasker MME, og været godt tilfreds med det. Den ene kastede hun dog op igen fordi hun bøvsede og hostede på en gang lige da hun var færdig, og det kunne hun ikke holde til, så der kom det hele retur.
    Øjendråberne har overhovedet ikke hjulpet, så i morgen vil jeg gå til lægen med hende og se om vi kan få noget andet, desværre har vores egen læge ferie, så jeg må jo se om en af de andre i byen har tid til at kigge på hende.

I eftermiddags ringede jeg til DP for at sige at Emilie ikke kommer i morgen, og da hun hørte at hun er så syg spurgte hun om hun måtte komme og besøge hende, det måtte hun selvfølgelig gerne, så vores omsorgsfulde dp-mor har været på sygebesøg hos Emilie i dag, det er da sødt synes jeg. Det var tydeligt at se på Emilie at hun var glad for at se hende selvom hun har det så skidt.

Men bortset fra en ordentlig gang sygdom går det rigtig fint hos os.
    Min graviditet forløber endnu lige efter bogen, uden de store gener. Maven er ved at være pænt stor, og jeg begynder at knibe med at nå ned til fødderne og tage strømper på. Synes da ikk det kom så tidligt sidste gang, men jeg føler mig også tifligt stor denne gang. Vægten siger indtil videre +9 kg, så jeg kommer nok henad de 18 stykker li’som sidst.
    Vi blev scannet forrige fredag, og sygeplejersken der scannede os var næsten helt sikker på at vi skal ha en lillesøster. Det bliver rigtig skønt, bliver lidt rørt når jeg ser mine kommende prinsesser for mig :o)

På tirsdag får jeg besked på om jeg kan komme i aktivering i 3 mdr på biblioteket, synes lige jeg vil ud i den virkelige verden lidt inde jeg går af på barsel igen til sct.Hans. Biblioteket lyder måske ikke vildt ophidsende, men det var det eneste de kunne finde til mig når det er for så kort tid. Jeg er sikker på det nok skal blive ok, det vigtigste for mig er at komme lidt ud af huset.

Nå, det blev en laaaang smøre, men det var faktisk rart lige at få den seneste tids hændelser ned på skrift.
    Flot klaret hvis du nåede hele vejen…*GG*

Til sidst kan jeg da lige fortælle at Emilie blev målt og vejet for godt en uge siden til 75 cm og 9,8 kg.

Babyknus & kram
    Karina 22+1 & Emilie, fødselsdag om 17 dg :o)

Anonym
    Gæst

Hej alle sammen
    100 år siden jeg har skrevet, men følger dagligt med i alle guldklumpernes udskejelser, hvor bli’r de STOOOOOORE…..

Her går det godt, selvom Nova havde en rigtig skidt februar; halsbetændelse, mellemørebetændelse og skoldkopper, det er heldigvis overstået nu. Nu er hun godt nok blevet lidt forkølet igen og hoster, men det ta’r vi i stiv arm!

Nova har ikke rigtig forstået at hvis man holder benene stive kan man øve sig i at gå, hun er har totalt vingummi ben, til gengæld kan hun kravle med 180 i timen vrrrrmmmm…….

Hun vejer omkring 11 kg og er ca. 80 cm lang.
    Vi ligger i øjeblikket nr. 5 på ventelisten til ønske-vuggestuen, Lars har udskudt et semester, så hvis vi ikke får plads inden maj, hvor jeg starter på arbejde, er han hjemme, så det er dejligt.

Nova elsker at hjælpe med at lave mad….. dvs. at få sin egen skål eller gryde og røre røre røre rundt i minutvis! Så det er det største hit i øjeblikket. Og at høre Kaj & Andrea.

Så har hun fået det vildeste temperament og flipper fuldstændig ud hvis hun ikke får det som hun vil eller vi ikke forstår hvad hun mener. Hun skriger helt vildt og knytter hænderne. pyyyhaaa hvor kommer det lige fra…? :o)

Nova elsker mad, hendes livret er far’s millionbøf & kartoffelmos.
    Hun sover fra ca. 10-11 og igen fra 15-16, sjældent længere end en time ad gangen. Hun siger godnat kl. 19.30/20.00 og sover heeeele natten til kl 6.30 – SKØNT!

Jeg kan slet ikke forstå at hun snart fylder 1 år, hvor blev tiden af?

:o) Lonnie & Nova

http://www.123hjemmeside.dk/nova1

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    Dejligt med en lille opdatering fra jer begge to af
    Knus
    Tina
    24+6

Minnie77Minnie77
    Medlem

Hvor er Nova skøøøn, og sikken en hårpragt:o)

Knus, Iben og Lasse.

eneleheneleh
    Medlem

Med hensyn til øjebetændelse kan det være sejlivet… det tog os 5 uger at komme det til livs da Nicholas var helt lille…. bed lægen om at pode i øjet!

og til Lonnie… mht. Novas temperament… Nicholas gør det også, mest hvis han ikke må sidde ved computeren (som snart er umulig at have tændt når han er vågen) han piller ved tastaturet og tager fat i musen med højre hånd.. og trykker på knappen på skærmen … han ved godt hvordan man skal gøre!! :o)
    men hvor kan han tude/skrige hvis der er noget han ikke vil/gerne vil men ikke må…
    håber vi ses til et ND møde i nærmeste fremtid.

Kh Linda

Anonym
    Gæst

-Dejligt at høre lidt nyt fra det Djurslandske (næsten “hjemme”;-))

Lige et par ord om øjenbetændelse.

Sally og Louise havde en omgang her i vinter. Det var ren spandauer og vi ringede naturligvis til lægen der straks spurgte: “Er det hvide i øjet rødt?” Nej det var det ikke- “Så er det ikke øjenbetændelse”, men “forkølede øjne”, altså en virusinfektion magen til den man bliver snottet af, bare i øjenomgivelserne. Det smitter ikke mere end en alm. snotnæse og det er ikke grund til at holde barnet hjemme fra institution/DP. Det gjorde vi nu alligevel da de også var sløje af forkølelse.
    Det eneste der er at gøre er holde øjet rent med vat og sterilt saltvand. Kamillethe er bandlyst da det er fuld af “støv” og andre smådele der skader mere end det gavner i øjet.

Men altså: Pus i øjet, uden at det hvide er rødt er virus og ikke bakterier og så virker øjendråberne ikke og man må bare vaske og vente…

Kh
    Anne Mette
    -der for en gang skyld er den mest snottede i husstanden!

Anonym
    Gæst

Hejsa.

Det var faktisk en ret dejlig viden du lige smed på bordet der. Nu har vi dryppet med kloramfenikol siden i fredags uden bedring, og var da så småt begyndt at undre os over hvorfor det ikk blev bedre.
    Jeg må vist hellere lige runde lægen i morgen så vi kan få et endeligt svar på om det er det ene eller det andet..

Tak skal du ha’ :o)

Babyknus & kram
    Karina 22+2 & Emilie snotnæse.

Anonym
    Gæst

kender godt det med computeren, vi kan heller ikke sidde med den bærbare uden Nova vil være med, hun fjerner simpelthen vores hænder, skubber dem til side…. Hvis hun kunne tale ville hun skrige “MIN MIN MIN…..” hmmm…. Kan vi kalde det et Tigerspring???
    Håber også snart vi ses, jeg ville egentlig gerne ligge hus til igen, men synes ikke rigtig her er plads mere efter ungerne ikke bare bliver liggende hvor vi ligger dem :o) Men hvis ingen andre melder sig, inviterer jeg snart!

:o) Lonnie

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.