Pladsanvisningsdrama part IV – I´m back

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Pladsanvisningsdrama part IV – I´m back

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    aprillaaprilla
    Member

Jeg har sovet som en grillkylling i nat! Roteret om min egen akse og tænkt og tænkt og drømt og tænkt over det skide møde med min pladsanviser..

Kl. 8.57 stod jeg i receptionen på pladsanvisningen, og der fik jeg udleveret en fin lille nummerseddel, og blev bedt om at vente til pladsanviseren kaldte mig ind…

Kl. 9.01 kom hun og kaldte på mig

Kan I fornemme dramaet ?? *GGGGG*

Henrik og Liva var med som supporters (vi havde dog droppet hattene og de mørke solbriller, som ellers var en del af planen igår aftes *G*)

Jeg fremlagde min sag, og bad hende vise mig, hvorledes den berømte dagplejemor var registreret som ryger.

Det viste sig, at hun faktsik VAR registreret som “rygerhjem”. Hvilket jo både var glædeligt og enormt belastende, Glædeligt fordi jeg jo så ikke var blevet fyldt med løgn, belastende fordi mit afpresningsmiddel pludselig var ikke eksisterende…

Den kære pladsanviser kunne selvfølgelig godt se problemet i en fejlregistrering, og ville gerne undersøge sagen nærmere.
    Jeg sagde, at det jo ikke hjalp mig ret meget at hun undersøgte sagen, men at hun derimod kunne hjælpe mig ved at give mig en plads hos H. 1/6.

Hvad hun ikke vidste var, at jeg havde snakket med dagplejepædagogen kl. 7.12 i morges, og fået at vide, at pladsen var visiteret til 8/8, fordi H skulle have børn i gæstedagpleje pga ferien….. Men jeg håbede jo lidt at pladsanviseret kunne smøre dagplejekontoret, når nu hun sad med en problemsag på skrivebordet – og en problematisk mor bag skrivebordet.

I hvert fald ringede pladsanviseren op til dagplejekontoret, men fik desværre samme besked som mig: Gæstebørn i ferieperioden og derfor ingen plads før 8/8..

HM!

Så gav jeg fru pladsanviser navnene på 2 andre dagplejemødre, som kunne have min interesse… Og hun lovede mig at undersøge hvornår de tidligst kunne tage et nyt barn ind. Og så gik jeg derfra med et “Don´t call us, we´ll call you”.. “Soon”

Fornemmelsen jeg sidder med lige nu er en smule flad. Jeg føler ikke rigtig jeg har opnået det jeg gerne ville, nemlig at få en plads 1/6.

Men skal jeg se det positive i det hele, så er jeg i hvert fald nu registreret som en byld i røven hos pladsanviseren, og hun har 3 sager at arbejde videre med.

I aften skal jeg snakke med min moster, som forhåbentlig bliver sygemeldt i 3 mdr pga for stort arbejdspres – og gør hun det, vil hun gerne passe Liva i hele juni – og så kan Henrik holde ferie hele juli – og så er det snart d. 8/8 – og så får jeg det alligevel (næsten) som jeg gerne vil ha´ det…

Men for fesen da, hvor er det bare superbelastende at skulle bruge så meget energi (og ferie!) på det her!!!!

Nå, jeg vil se om ikke Liva kan tage en lang lur, så jeg også kan indhente lidt af min tabte nattesøvn.

I hører selvfølgelig fra mig, så snart der er ny i sagen.

Knus fra Aprilla & Liva

Godt gaaet Aprilla !!!!!! Jeg haaber du faar den plads fra august.

KH
    Birthe og Nina som virkelig trives i vuggestuen

Anonymous
    Guest

Og du have ikke øvet nogle uhyggelige psykopatiske ticks eller malet halvdelen af ansigtet sort, som jeg foreslog?

Ej, jeg er sikker på de har forstået, at du skal have plads hos en af de dp’er du ønsker. Det er jo ikke din skyld, at de har registreret hende som ryger selvom hun er ikke-ryger.

Kan godt følge dig i den flade fornemmelse.

Det er egentlig sådan lidt typisk ikk. Altid når man har forberedt den mest geniale enetale og drømt om det, sovet dårligt osv, så opstår der et eller andet, som gør at man slet ikke kan bruge noget af det :-/

Men det bliver spændende at se hvad der sker..

Knus Mette

aprillaaprilla
    Member

Pladsanviseren, det kære væsen, har lige ringet til mig for at sige, at dagplejekontoret alligevel er gået med til at forsøge at flytte gæstebørnene!!!

Så NU venter jeg da spændt på resultatet af det!! Så er der da en lillebitte chance for, at jeg alligevel får plads d. 1/6!!

Kryds kryds kryds for mig, ikk´?!

Knus, Aprilla & Liva

MorJulieMorJulie
    Member
    lykholtlykholt
    Member

Hejsa!
    Jeg vil også bare lige sige GODT GÅET — og jeg håber virkelig I får en plads hurtigt
    Knus
    Tina
    26+6

Minnie77Minnie77
    Member

Hvor er det godt gået. Men hvor er det typisk at man slet ikke kan bruge den tordentale, man har forberedt :o)))

Jeg håber virkeligt for jer, at det lykkedes for dem at flytte nogle af gæstebørnene. Mine fingre og tæer er i hvert fald krydsede for at I får pladsen fra d 1/6.

Lad os høre hvordan det spænder af:-)

Knus, Iben og Lasse.

Anonymous
    Guest

godt gået 🙂
    vi krydser ihvert fald fingre og håber på det bedste.

mvh
    Irini og Liv, der fik en fødselsdagsgave af sin søde dp.

Anonymous
    Guest

Kære Aprilla!

GODT gået – og jeg håber virkelig at det hele kan flaske sig….

Og SELVFØLGELIG får de da flyttet gæstebørnene :O)

Knus Hanne og Lukas – der ved hvor meget det betyder at have den helt rigtige og søde dp’er :O)

summesumme
    Member

………… håber sg da at de vender tilbage med en positiv besked.

Venter nu spændt på at høre nyt.

Knus
    Jeanette

Anonymous
    Guest

altså Viktor og jeg og håber, at alt går i orden.
    Det er så ufedt at bruge krudt på pladsanvisningen når det kan bruges på så meget andet.
    Kh. Julie og Viktor som knækkede kravlekoden for alvor på sin 1 års fødselsdag

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.