At bygge et legehus

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2004 At bygge et legehus

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    aprillaaprilla
    Member

Jeg vil jo gerne ha´ et legehus til Liva.

Og efter at ha´ undersøgt markedet er jeg dér hvor jeg så ofte ender: Enten er produktet for ringe, eller også er det for dyrt. (eller også er jeg for nærig ;o)

Så er det jo jeg får den idé, at jeg da sagtens kan bygge det selv…
    Men da jeg nok ikke kan købe et mønster i en stofbutik, som jo mere er mit område, *GGGGGG* så tænker jeg, om der er nogle er jer raske piger der selv har prøvet at bygge – eller kender én som har, som måske endda ligger inde med en tegning el. lign, som jeg måske kunne få en kopi af???
    Eller måske et sted på nettet, som er gået min næse forbi, hvor man kan finde selvsamme??

Knus, Aprilla

aprillaaprilla
    Member

Hej Linda

Jeg har ringet til Teknisk Skole – der er 3 års venteliste :o(

Men tak for tippet ;o)

Knus, Aprilla

eneleheneleh
    Member

at ringe til en teknisk skole i nærheden af hvor du bor… som opgave bygger de vist ofte legehuse som derefter så sælges (ret billigt) men der er vist også rift om dem….

det er mit bedste bud….

kh linda

snubbie1snubbie1
    Member

Hej Aprilla.

Du kan også vælge den “nemme løsning” – som den vi har taget.
    Hold øje hos Jem og Fix.
    Der købte vi et lejehus med veranda i plastik (lige til at spule – og det behøver ingen anden vedligeholdelse) for under 1000 kr.
    Sammenlignet med hvad det ellers koster i ToysRUs osv. så føler vi at vi gjorde et “fund”.

Og det med at bygge selv – nu er jeg ikke jordens største “handy-Quinde”, så jeg vil ikke præsentere Louise for skæve bygninger før den dag vi tager en tur til Pisa 😉

Men “god arbejdslyst” fra mig, hvis I vil bygge selv.

DBH
    Snubbie1

kannegaardkannegaard
    Member

Har lige kigget på http://www.guloggratis.dk, og der er bare nogle FLOTTE og SØDE huse…

kannegaardkannegaard
    Member

Hej.
    Jeg tror du bider over (kan altså ikke finde rundt i de metaforer..), altså at det er et større projekt…
    Hvis det var mig (og jeg er også en nærrigpind..!!) så ville jeg nok kigge på dba.dk eller gulloggratis.dk og finde et brugt trælegehus, som jeg så ville gøre rent og hælde en spand maling over…
    Knuz Rebekka.

aprillaaprilla
    Member

Så er der bare ingen til salg i Århus og omegn :o( – been there ;o)

Jeg har også selv haft en annonce i, uden at få svar :o(

Har også ringet på flere der allerede var solgt..

Plastikhus vil jeg ikke ha´ … Det skal være træ, og der skal små altankasser på med blomster i, og søde gardiner og kurvemøbler.. Jow jow, indretningarkitekten er igang… mangler bare huset *G*

Nå, men projektets tilstand er vidst der lige nu, hvor vi kører i Bauhaus i morgen og lægger hvad der svarer til snuden af en jetjager på disken derude, og får et ordentligt legehus med hjem. – og så satser vi på at sælge det i gul & gratis når Liva bliver træt af at lege i det ;o)
    – Jeg har ellers lavet meget fine tegninger i dag, og argumenteret hårnakket for, at vi da sagtens kan lave det på en dag eller to… men manden min har nok ret i, at projektet er lidt dødt fra starten, når vi kun har en hammer og en stiksav, og hænderne skruet omvendt på…

Men tænk hvis jeg havde tålmodighed til at vente… til der kom et til salg til billige penge *GG* men nu er tålmodighed jo ikke lige det jeg har mest af..

Knus og tak for tipsene, Aprilla & Liva – der måske nok kunne klare sig uden legehus pt :o/

Anonymous
    Guest

Aprilla, inden du går i gang med byggeopgaven, så skal du lige have denne side, som jeg faldt over forleden, til inspiration:

http://www.filabel-baby.dk/shop_se_products.phtml?id=22

Jeg troede i min navitet ikke, der var så mange variationer over temaet “legehus”!

Go’ fornøjelse

🙂 lotte

aprillaaprilla
    Member

Hej Lotte

Jeg fandt også siden i min søgen :o)

DAMN nogle fede huse!! Hvem der bare lige havde 10-20.000 til et legehus, ikk??

Faldt i øvrigt også over en artikel om David Becham, der har fået godkendt et byggeri af legehus i to etager til sine unger…. til en værdi af 1 million kroner!!!! :o/
    “Problemet” var, at legehusets værdi giver det status som helårsbolig, og derfor skulle han omkring retten, der stadfæstede at han måtte bygge legehuset på betingelse af, at det IKKE blev brugt som helårsbolig..

Ak ja, sådan har vi jo alle forskelligt lod her i livet :o)

Knus, Aprilla & Liva – der vidst desværre må nøjes med en lidt mindre villa ;o)

kannegaardkannegaard
    Member

Hej!
    Hold da op nogle dyre (fede) legehuse…!
    Jeg vil nu ikke kalde deres baby-pigetøj for unika…..!!
    Deres såkaldte “unika-nederdel3” har vi også (bare uden blondekant), fra H&M til en pris på omkring en 50’er..!
    Vi har også en solhat i samme stof, og man kunne også få en kjole, i samme stof…
    Ja ja sån er der jo så meget…:o)
    Knuz Rebekka.

Anonymous
    Guest

Hej Aprilla,

vi skal også i gang med projekt Legehus, heldigvis er jeg udrustet med en ret Handy svigerfar og en ditto mand, så jeg regner med at de to flikker noget sammen til Benedikte der både du’r og er sødt. Men jeg tænkte på en anden ting: du er jo RET skrap med en symaskine og jeg så på en af de der såkaldte livsstils-udstillinger et lege-telt til børn, der var RET skønt! Det var lavet over noget der måske var en hulahop-ring og så med lange baner ned i noget tyndt stof og med pailetter og guldbånd og ting og sager – fuldkommen 1000 og én nat i børnehøjde, jeg SAVLEDE – uheldigvis kostede det på den gale side af 2000,- det syntes jeg var lige i overkanten… – Men måske du kunne flikke sådan et sammen til en begyndelse som legetelt? Jeg har lige fundet linket:
    http://www.annaogphister.dk/shopping/catalog/default.php?cPath=33_80

🙂
    Jenny

aprillaaprilla
    Member

Kæft de er søde!! :o)

Sådan et telt må jeg da lave til Liva!
    Luna har faktisk en hulahopring der er gået i stykker, så det er da bare lige at finde noget ordentligt stof :o)

Tak for tippet!
    – måske Tryllefeen.dk skulle overveje at sætte dem i produktion ;o)

Knus, Aprilla

Anonymous
    Guest

Hej Aprilla,

hvis du gør det så lav lige en reklame herinde! Som sagt var det fuldstændig eventyrligt det de havde i mintgrøn med lange baner af stof ned i siderne og så helt 1000 og en nat suuuk! Men jeg mener det kostede i omegnen af 3500,- og for den pris kan man jo næsten få et “helårs-legehus”…

🙂
    Jenny

kannegaardkannegaard
    Member

Uha ja de ser fine ud…!
    Dem ville jeg også gerne lægge billet ind på, hvis jeg havde pengene……
    Knuz Rebekka.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.