Træ komfur

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Er der nogen af jer, der er stødt på sådan et legekomfur i træ??

Jeg kan kun finde et fra Brio, som jeg ikke synes er specielt kønt, og så har Krea nogle til 2-3000 kr. :o/ men er det virkelig hvad der er??

Knus fra Aprilla – der var på loppemarked igår og fandt de søøødeste ting til Livas nye køkken :o)

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg har lavet noget der ligner det køkken du beskriver, i børnehaven hvor jeg arbejder. Og Livas køkken er planlagt efter præcis samme princip :o) – Har været i Silvan i dag efter maling, mdf plader og hyldeknægte, og skal på jagt efter det som skal agere vask i morgen.
    – Jeg har dog ikke lavet køkkenet i børnehaven med ovnlåge, kun kogeplader, og det var egentlig derfor jeg havde tænkt at købe et rigtigt komfur til Liva… men nu du siger det, så var det da bestemt en mulighed at banke noget sammen selv!! :o) Det var faktisk slet ikke faldet mig ind.
    Den tanke (og bearbejdelse af manden min) må jeg lige arbejde videre med :o)

Sidder også her med maling på fingrene, fordi jeg er ved at male den sødeste lille tallerkenrække-agtige hylde, jeg købte igår på marked for en 20´er, og et lille skuffedarium til den nette sum af 10 kr., der skal agere køkkenskuffer, når jeg lige får malet det, og sat de små porcelænsgreb på, jeg også har købt :o)
    Hurra for loppemarkeder!! :oD
    – der i øvrigt også bød på en lille dukke-trævugge til 30 kr – incl madras og sengetøj, der bare lige skal en tur i vaskemaskinen og så ha´ nyt betræk. – og en lille hvid træstol med fletsæde til 30 kr :o)
    Jow jow, mutter Nærigfis har shoppet igennem *GG*

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

Vi har faktisk lige selv lavet et køkken, efter en ide fra en avis 🙂 Synes også de er lovligt dyre! Vi har brugt en standart abc-reol og så malet fire kogeplader på en af hylderne. Vi har også sat en “vask” i ved siden af, det er en hundeskål i stål. Nedenunder har farmand sat en låge i som ovn og jeg har syet et forhæng til under vasken. Så har vi hængt et par kroge op til viskestykker og grydelapper på siden af reolen. Alt i alt er det blevet ret fint og det var sjovt at lave (skulle jo have tiden til at gå mens vi ventede på lillesøster). Måske din mand også er lidt handy?
    Knus Maja, Otilia og Karla

esmeralda04esmeralda04
    Medlem

Vi har også investeret til et køkken til vores søn ( :o) Min mand står for al madlavning hjemme hos os, så med et børnekøkken kan vi jo passende medvirke til at føre “trenden” videre til vores søn… *GG*).

Men indtil videre står det altså på loftet blandt så meget andet, da jeg er i tvivl om, hvor meget han vil få ud af det på nuværende tidspunkt. Og så læser jeg jo denne tråd med jeres gør-det-selv køkkener og er nysgerrig efter at høre, om jeres børn forstår konceptet?

Vores søn er begyndt at forstå visse huslige ting. Han kan godt lide at bære service hen til opvaskemaskinen, når vi har spist, fordi han så mange gange har set os gøre det. Så skal det i maskinen, og lågen skal lukkes bagefter. Han er også ivrig efter at hjælpe til, når opvaskemaskinen skal tømmes. Og når jeg hænger vasketøj op, er det sjoooovt at tage det våde tøj i kurven og række det op til mig, som så hænger det på snoren.

Så måske er han “gammel nok” til sit eget køkken??

Kh Mette

aprillaaprilla
    Medlem

Vi var på besøg hos Livas onkel og tante for en måneds tid siden, og de havde i dagens anledning lånt et lille plastikkøkken til Liva, hos nogle venner.. (De har selv 3 store drenge)..

Liva syntes det var helt kanon!! Vi var udenfor (det var den dag det var sommer i Dk :o/ ) og Liva havde vand i gryderne. Hun rørte og rørte, og plukkede blade og lagde ned i gryden og rørte igen – og stak skeen ind i munden :oP
    Hun hældte også service ned i vasken og pjaskede med børsten..

Om hun virkelig troede hun lavede mad og vaskede op, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Men hun hyggede sig helt vildt, og derfor besluttede jeg mig for, at hun skal have sit eget køkken herhjemme.

– hun synes i øvrigt også det er sjovt at ordne vasketøj – mest sjovt at fylde maskinen med tomme 1½ l flasker bagefter… og hun vil også meget gerne hjælpe med opvaskemaskinen, men det handler nu meget om at lukke lågen, også selvom vi langt fra er færdige med at tømme/fylde i. *S*

Knus, Aprilla

esmeralda04esmeralda04
    Medlem

Hej Aprilla

Jeg tror sørme også, at vores børnekøkken skal i brug inden så længe. Der står ellers på kassen, at det er beregnet til børn fra 2 års alderen, men det er vel bare vejledende…. ? 🙂

Det virker som om, han er ved at køre lidt træt i sit gamle legetøj — som om han kender det for godt. Samtidig er det også som om, han er fortrolig med det, han har haft meget længe. Han reagerer f.eks. med høje hvin, når han ser ynglingsbamsen, så et eller andet må det da betyde.

Søndagen skal vist gå med at samle køkken og installere det i børneværelset, tror jeg. :o))

Kh
    Mette

Anonym
    Gæst

Klasssik fejl – glemte linket – kommer her:
    http://www.okoleg.dk/shoppen/modules/navigate/productlist.aspx?subcategoryID=3

🙂 do

Anonym
    Gæst

Aprilla, har du set dette øko-komfur, som ikke er helt så dyrt som Kreas?

Har du også set de labre komfurer fra Purebaby? Hvem der havde 1300 kr. til at smide i grams…:-)

Om ikke andet kan man jo altid bruge lidt lækkert køkkentilbehør, for hjemmelavede piskeris og gryder er vel ikke det allernemmeste at frembringe??

🙂 lotte

aprillaaprilla
    Medlem

Hej Lotte

Lækre ting de har!!! :o) Men har du lagt mærke til, at komfuret kun er 30 cm højt?? Det må da være til MEGET små børn, for jeg synes standarden ligger omkring 50 cm på dem jeg har set…
    Men jeg har i hvert fald gemt linket, for det der tørrestativ, og vaskekurven og og og…… nååååååh det er sødt.

Mht gryder, så har IKEA en serie der hedder DUKTIG (sådan ca..) og de har sådan et grydesæt med 3 blå metalgryder til omkring 40,- kr. – de havde det selvfølgelig ikke da jeg var der sidst, men de skulle få det igen, når det nye katalog kommer. De har også opvaskestativ i træ, bestiksæt, strygebræt, metalkageforme osv til næsten ingen penge!! Og det er rigtig fint.

Jeg har været i Søstrene Grene og købe bittesmå træskeer, og en lille plastik dejskraber, og skal helt sikkert shoppe amok i IKEA i september :o)

Jeg har lige købt et rødt trækomfur fra Brio i dag. Føtex har dem på bud til 200,- (normal 300,-) Ikke lige det fedeste komfur i verden, for jeg ville hellere ha haft det i træfarvet… men jeg har ikke tålmodighed til at vente. tsk tsk tsk.

Knus fra Aprilla & Liva soon to be The Chef

Anonym
    Gæst

Ja, jeg så det godt, og selv om det er helt fint nu, så går det jo hen og bliver for lille om kort tid. Men de har også samme køkken i 50 cm-størrelsen, dog udsolgt selvfølgelig!

Nå, men godt med Brio-køkkenet på tilbud – Liva er nok i virkeligheden også ligeglad med farven:-)

Og ja, man kan altid regne med Ikea til at have fede ting til børn – godt du lige mindede mig om de der køkken-ting, for dem har jeg forelsket mig i tidligere…

🙂 lotte

Anonym
    Gæst

Uha jeg har været på helt samme jagt som jer. Gider ikke plastik og gider heller ikke betale kassen. Overvejer at bygge selv men kom også til at tænke på: Man kunne jo være fræk og male Briokøkkenet??

Nå bare lidt sene tanker herfra
    Ulla

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg overvejede selv at male Briokomfuret – man faktisk nu hvor det er samlet, og sat sammen med de lyserøde ting jeg har malet, ser det egentlig ok ud. Jeg har også betrukket bordpladen med noget voksdug med små røde roser på….. så det skal nok blive godt.
    – men det kan da males, hvis man bliver træt af at se på det :o)

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

æv, gid dit indlæg gav mig inspiration til hvordan man fikser et smart drengekøkken. Men det gjorde det ikke …. ;o)
    Jeg er nu gået så vidt som til at prøve at overtale min bror til at bygge et. Svært for han synes vist det er noget pjat det hele og hvorfor ialverden er det overhovedet så vigtigt at få et komfur og hvorfor ikke bare nøjes med et af dem på 30 cm og så bare sætte det op på en kasse?? Mænd altså!!!!
    Kh Ulla

aprillaaprilla
    Medlem

Min veninde fik den gode idé, (EFTER jeg havde købt Brio komfuret, hrmpff) at man da kunne lave en skammel om til et komfur.

Vi har sådan en firkantet træskammel fra Ikea (tror den kostede ca 100 kr). Med lidt snilde, kunne man banke nogle tynde spånplader på de 3 af siderne. Den sidste side skulle der så en tværpind mere på, hvorpå man så kunne fæstne hvad der skulle fungere som ovnlåge, med nogle hængsler. Og så sætte en hylde i, som bund i ovnen.
    Til sidst males hele moletjavsen (blåt?? ;o), og der tegnes kogeplader (med en underkop el. lign. som skabelon) på skamlens sæde, og sættes evt små knopper (sådan nogle kommodehåndtag, du ved :o) på som knapper…

Hvis det overhovedet giver nogen mening, var det måske en idé til et “drengekøkken”?? :o)

– ellers er det vel bare at banke en kasse sammen, og lave en låge? – men det kan jeg jo sagtens sige *G* jeg har jo mit lille grimme Briokomfur nu :o)

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

Hvis jeg havde råd, ville jeg straks investerer i denne dyre, men fantastiske trommekomfur til min musikglade vilde lille prins. Heldigvis har de den i vuggestuen :o) Måske ide?

http://www.legeskab.dk/category.asp?id=1&query=&start=3

Knus fra Bettina og Tobias

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.