Knopper – hva´ mon det er??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Knopper – hva´ mon det er??

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Liva har nogle knopper på maven.
    De kom igår, så jeg går ud fra, at jeg kan udelukke, at det er varmeknopper?
    De starter der hvor bleen slutter, og så går de op til midt på brystkassen. Hun har vel 12-15 stykker. Udenom hver enkelt knop er der en rødmen, så de vel i alt hver især fylder hvad der svarer til 1 krone..

Nogen der har et godt bud på hvad det mon kan være??

Knus, Aprilla
    & Liva – der puttede en mariehøne i munden i dag, men heldigvis spyttede den ud igen (i 2 stykker…) da mor sagde “Ud med den” med anspor af panik i stemmen *G*…
    Må mariehønen hvile i fred..

m21m21
    Medlem

Kan det være begyndende børnesår eller skoldkopper??

/Smil fra Mia &Phillip der har lavet samme nummer, dog med en bænkebider… – Og så spyttede han kun ½delen ud *Bvadr* – *GG*..

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    De knopper kan være mange ting men hvad det er tør jeg slet ikke skyde på
    Knus
    Tina
    28+6

Anonym
    Gæst

Hejsa.

Jeg vil også skyde på skoldkopper, de skulle florere kraftigt for tiden.
    Sender dig lige et billede af Emilie’s ryg med skoldkopper på, så kan du jo prøve at sammenligne. (sendt til tryllefeen).

Babyknus & kram
    Karina 26+2 & Emilie 1 år + 12 dage.

Anonym
    Gæst

Hej igen.

Jeg kunne ikke sende mailen til dig, den kom tilbage som undelivered.
    Har lagt billedet ind på forsiden af hjemmesiden hvis du vil ha et kig.
    http://www.123hjemmeside.dk/aarhusvej

Babyknus & kram
    Karina 26+2 & Emilie 1 år + 12 dage.

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg har nu godtnok fået din mail :o) – underligt at du får en fejlmelding på den så??

Nå, men det ligner skisme da godtnok de knopper Liva har på maven – og nu har hun dem også på ryggen….. Er ret spændt på, hvordan hun ser ud når hun vågner i morgen…
    Men hun har det fint, så måske slipper vi med skrækken?

Knus, og tak for billedet ;o)

Aprilla & Liva

aprillaaprilla
    Medlem

Jeg ringede lige til vagtlægen for at beskrive Livas udslæt..
    Fik en super arrogant mandlig læge i telefonen, som sagde, at det bestemt IKKE var skoldkopper, fordi de starter ved ansigtet og spreder sig ned over kroppen, og at de desuden starter med snue og hoste.
    Han mente at det nok var en allergisk reaktion og altså nældefeber, og jeg kunne komme ind med Liva hvis jeg var bekymret.
    NÅ, sagde jeg bare, for det ku jeg bare slet ikke huske, at det var sådan skoldkopper skulle være, og Karinas billede ligner også de knopper Liva har.

Så fik jeg støvet en lille folder af, der beskriver de mest almindelige sygdomme hos børn.
    Og hvad kan jeg så læse der?! At de symptomer vagtlægen beskriver passer på MÆSLINGER og sgu da ikke på skoldkopper.
    Det er f*ndme da talentløst!!

Så nu er jeg da lige vidt… og må vel bare vente og se tiden an.

Hvis det virkelig er skoldkopper, så er det sgu lidt surt, for vi skal (eller skulle?…) til børnefødselsdag onsdag, og Liva skal (eller skulle?) vaccineres torsdag.

Men hvornår kommer en børnesygdom nogensinde belejliget? :o)

Knus, Aprilla der hader arrogante læger og får lyst til at ringe og skælde ud, og Liva der er fuldstændig upåvirket af sit udslæt.

summesumme
    Medlem

Jeg mener at kunne huske at Christian’s udslæt dengang startede på maven og ryggen.

Det er godt nok synd for stakkels Liva, men hold op hvor er det dejligt hvis hun kan få skoldkopper uden at blive videre påvirket af det, det lyder som en drøm :o). At I nok så kommer til at droppe både børnefødselsdag og vaccination er så en anden snak.

Jeg mener at inkubationstiden (stavning ?) på skoldkopper vist nok 21 dage, så hvis du husker som en elefant (og det ved jeg jo at du gør ;o)), er der måske nogle i omgangskredsen der har fået skoldkopper i udbrud på det tidspunkt ? Husk også at det kun er indtil sårerne faldet af at skoldkopper smitter.

Rigtig god bedring med pamsessen.

Knus
    Jeanette

aprillaaprilla
    Medlem
    MorJulieMorJulie
    Medlem

Hej Aprilla

Da Mads havde skoldkopper, startede de på ryggen, og bredte sig derfra til hele kroppen. Han havde hverken snue eller hoste op til det, så jeg er da enig med dig, at de er en talentløs læge du der har talt med.

Håber for jer, at det er hurtígt overstået, og at Liva ikke kommer til at klø sig for meget.

Varme tanker til jer
    Julie og Liv, (der igen er total forkølet, og som lige har fået tand nr. 6).

Anonym
    Gæst

Hej Aprilla.

Ja det er da godt nok mærkeligt med den mail.
    Emilie’s startede med 1 rød knop i panden og så ellers 1.000.000.000 (mindst) på mave og ryg. Hun har kun nogle ganske få på benene i knæhaserne og i bleområdet. Der er så kommet lidt flere til i hovedet, men de er ikke så store som dem på kroppen.
    Hun er overhovedet ikke mærket af dem. Hun er lige præcis så glad og frisk som hun plejer at være og hun har ingen feber, måske en anelse mere træt når vi når aften, men ellers ingenting. Så jeg x’er da fingre for at I slipper lige så nemt om ved det. Emilie’s bedste legekammerat er derimod ret syg af dem og vil kun sove, gerne 20 timer i døgnet hvis hun fik lov.
    Jeg snakkede med lægen i morges, mest fordi jeg ikke har haft skoldkopper, så jeg skulle høre om der var forholdsregler ifm graviditeten, men det var der heldigvis ikke.
    Han anbefalede en ikke for varm, men dækkende påklædning. f.ex langærmet body og strømpebukser så hun ikke kan klø i dem. Varme kan få det til at klø mere. Hendes negle er klippet helt korte. Hvis hun bliver slemt plaget af kløe skal vi duppe med zink-liniment. (håndkøb ca 33,-) Ingen karbad før sårene er faldet af, men kølige brusebade for ikke at sprede smitten til øjnene.

Babyknus & kram
    Karina 26+2 & Emilie Rødspætte…*SS*

Anonym
    Gæst

ja – det ligner altså skoldkopper…..vi har haft dem for nogle måneder siden her i huset……for begge børn startede de på maven og næste dag var de tiltaget i styrke og var overalt. Heldigvis ingen større gener for børnene….og vi smurte også med zinklineament 2 gange om dagen……

Annette

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.