Jeg gider “!!#%*! ikke tilbage på job!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe April 2004 Jeg gider “!!#%*! ikke tilbage på job!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Jeg tror jeg har nævn min leder før…… og højst sandsynligt ikke i specielt positive vendinger ;o) Og denne gang er hun sgu gået over stregen!

Jeg fik tilsendt min mødeplan for et par måneder siden, og måske husker I, at min mandagsfridag vipti vupti vapti var erstattet med en åbnevagt.
    Det har jeg brokket mig temmelig højlydt over til min leder. Først i tlf, og siden via mail.
    For at gøre en lang historie kort har hun afvist at gøre noget ved problemet, og faktisk slet ikke besvaret min sidste mail, som jeg sendte 18. marts…

I dag har jeg så modtaget et brev, fra en fuldmægtig i kommunen. Jeg er så indkaldt til samtale med min leder og den pædagogiske konsulent:

“I forbindelse med din tilbagevenden til institutionen, har vi vurderet, at det vil være formålstjenligt med en snak med dig og XXX omkring jeres fremtidige teamarbejde.
    Baggrunden herfor er, at pædagogiske konsulent XX og undertegnede kan forstå, at I har haft en mailkorrespondance omkring forskellige forhold her op til din opstart.
    Derfor vil vi gerne invitere dig til en snak her i afdelingen”

– og det er ironisk nok fredag d. 13 :o)

De slutter så af med at skrive, at jeg er velkommen til at medbringe en repræsentant for min fagforening!!

Jamen er det ikke bare en for lækker forsmag på det virkelige liv??!

Jeg er bare SÅ pissed!! Tænk at have en leder der mener det er nødvendigt at indkalde til møde med den pædagogiske konsulent og jeg skal komme efter dig, fordi jeg brokker mig over min mødeplan.
    Hun er så pisse konfliktsky, at jeg er ved at brække mig. Hun er så skide bange for at tage nogen som helst diskussion op med mig, fordi hun godt ved at hun er langt ude at skide, og er så pisse inkompetent at hun ikke har styr på en skid, og bare får ondt i maven.

Jeg har lige haft en lang snak med min kollega på stuen, som jeg altid har haft et helt fantastisk samarbejde med, og han var meget rystet. Og meget ked af, at jeg nu overvejer at søge et andet job, fordi han glæder sig rigtig meget til jeg kommer tilbage.
    Snakken med ham gjorde selvfølgelig, at jeg nu igen tænker på alt det jeg elsker ved mit arbejde. De fantastiske unger, de søde forældre, og så min superkollega. – og de fleste af mine andre kollegaer har jeg det også rigtig godt sammen med.
    Det er bare min inkompetente leder jeg snart ikke kan rumme mere, og det er jo en smule problematisk, når jeg er ansat som som souschef…

Så nu står jeg virkelig i et dilemma.

Jeg har kontaktet min fagforening og fået en bisidder.. Men jeg sidder stadig og tænker, at det er total langt ude, at jeg overhovedet skal til det møde! Har mest af alt lyst til at sige “Fuck dig!! Jeg siger fandme op.” Men er jo så på den anden side bare slet ikke typen der kapitulerer uden kamp. Og jeg synes da også et eller andet sted, at det her er en fantastisk mulighed for at få hende ud at svømme for øjnene af repræsentanter fra kommunen….. (hævnen er sød.. :o/ )

Ja…… jeg skulle vidst som sædvanlig bare hælde vandet ud af ørene.

Men hvor er det bare surt, at det her lort nu skal fylde mine tanker de sidste 3 uger af min barsel. Som jo bare skulle have været ren idyl og havehygge med Liva i skyggen af det store kirsebærtræ.

ØV!

Synes egentlig, nu jeg er i gang med at brokke mig, at det er pisse frækt at kalde mig til møde mens jeg stadig har barsel!!!

Og nu skal jeg nok holde :o)

Knus, Aprilla & Liva

Anonym
    Gæst

Det var sandelig da en rådden situation at havne i. Jeg forstår godt du er pissed.
    Hvad er der pludselig galt med direkte kommunikation? Man skal da ikke blande flere mennesker ind i en konflikt end højst nødvendigt – Så er man da helt sikker på at ødelægge stemningen.

Men jeg ville også have mest lyst til at sige “up yours…..” Det er bare ikke skide smart med mindre man har et andet job på hånden. Men altså , arbejdspladsen er for lille til jer begge ikk? Og I vil aldrig komme til at samarbejde?? Og hvad er chancerne for hun holder som leder, hvis du jorder hende til mødet???

Der findes vel andre institutioner, som vil sætte meget mere pris på dine evner, og som også har søde forældre, dejlige unger og gode pædagoger… og ikke mindst en dygtig og kompetent leder.

Du må igang med plusserne og minusserne.

Hold os opdateret 🙂

Knus Mette

Anonym
    Gæst

Ja, det er efterhånden NOGET tid siden, jeg har været herinde…
    Men det jeg ville sige, var bare, at jeg krydser fingre for at hun bliver tværet så gevaldigt ned i sølet – dumme ko – til jeres “møde”.
    Jeg kan følge din tankegang, at du bare vil sige til hende f… dig, tossede kvindemenneske. Men ville det ikke bare være at give op og lade hende vinde? Jeg håber du og din fagforening vil være i stand til at sætte hende på plads og at du med tiden kan se frem til en ny leder… eller måske selv blive leder…

Jeg håber i hvert fald det bedste for dig.

mange hilsner
    Irini og Liv

lykholtlykholt
    Medlem

Hejsa!
    Jeg kan godt forstå dig jeg ville også blive pisse sur i din situation og jeg tror sørme jeg havde forladt den arbejdsplads
    Knus
    Tina
    31+0

Anonym
    Gæst

For jeg kan altså se den anden side af det her billede.

Nu antager jeg, at du har ret i din vurdering af din leders evner. Alligevel er faktum jo, at hun ER leder, at det skal fungere. Du giver udtryk for, at du gerne vil “jorde” hende under denne samtale. Du har altså intet ønske om at få samarbejdet til at fungere. Hvis jeg var chef og havde en medarbejder, som jeg kunne fornemme havde den indstilling til mig, så ville jeg også forsøge om en tredjepart kunne mægle.

Kan egentlig godt forstå, at hun er bange for at tage konflikter med dig. Kan du ikke selv det? Hvis du er hende overlegen både fagligt og argumentationsmæssigt, og du netop ikke ønsker at få det til at fungere, men blot ønsker, at hun ikke var der.

Var det ikke værd at overveje at bruge samtalen til noget konstruktivt? Præsentere tingene fra dit synspunkt, komme med dine forslag til at løse konflikterne. Der er jo ingen der siger, at den pædagogiske konsulent pr. automatik synes, det er dig, der er gal på den.

Måske kunne du faktisk opnå noget ved det møde?

Just my 2 cents.
    Camilla

kannegaardkannegaard
    Medlem

Jeg ved ikke med Aprilla,men jeg synes nu det er ret godt at få sådan en “aha”-oplevelse…
    Jeg var nemlig ret enig med Aprilla,men måtte da lige vende det hele en ekstra gang,da jeg læste dit indlæg…Jeg vil også give dig ret,men jeg glæder mig nu også til at høre hvad Aprilla har at sige.
    Der er jo som regel mange aspekter i sådan noget her..
    Held og lykke med det hele Aprilla.Uanset så håber jeg du får en god løsning ud af det hele til sidst:o)
    -Rebekka.

eneleheneleh
    Medlem

Jeg kan godt forstå at du er vred ! Jeg ved ikke hvordan reglerne er på dit felt men inden for plejesektoren kan man være sikker på at have job efter endt barsel.. men ikke altid det samme som det man forlod!! der er det tilladt at flytte folk til en anden afdeling feks! man skal sikkert have en god grund… men hvad nu hvis hun holder sig inden for reglerne?? har du så nogen sag??

Jeg håber at det går som du ønsker….

Kill them with kindness!!

Kh Linda

surfermusensurfermusen
    Medlem

Jeg sad og tænkte nogenlunde det samme.

Derudover kender vi jo ikke den korrespondance der er gået forud, men der kan jo være årsager til at hun har valgt at inddrage din mandagsfri? Hun skal jo have en arbejdsplads med flere medarbejdere til at fungere og tilgodese alles ønsker på bedste vis……

aprillaaprilla
    Medlem

Efter at have sovet på det, blev jeg enig med mig selv om, at jeg jeg var nødt til at få det hele snakket igennem med en der kunne se det hele lidt udefra. – og som har erfaring med, hvad den her slags møder er for en størrelse.

Så jeg havde en rigtig god snak med en helt fantastisk medarbejder, der også fik mig til at se sagen fra den anden side….. Altså anskue hele situationen som en mulighed for at fremlægge min sag, og kaste lys over de ting jeg synes er så kritisabelt.

For jo, Camilla, du har ret i, at det ikke er skide befordrende at indtage en jeg-slagter-dig-fandme position :o) Det kommer der jo sjældent noget godt ud af. Og nu hvor jeg har sovet på det, ser jeg heller ikke på det med helt samme briller som igår, da tæppet lige var trukket væk under mig.
    – men jeg må indrømme, Camilla, at da jeg læste din overskrift, så kom jeg altså til at grine lidt….. fordi dine indlæg altså ret ofte er skrevet med risiko for hug… du har en tendens til aldrig at være helt enig ;o) Men fint nok at få situationen vendt lidt, og øjnene op for andre aspekter. Det er jo også én af grundende til at jeg slynger det ud her :o)

Jeg har nu besluttet mig for at prøve at skrive ned, hvad det i virkeligheden er det helt konkret handler om for mig. For det er jo i bund og grund ikke mødeplanen. Den har sådan set bare væltet mit læs, og står nu som det tydeligste eksempel på min leders lidt uheldige måde at tacle de fleste situationer på.

Jeg har også valgt at gå til mødet med åbent sind. I forhåbning om, at de som deltager har evne til at mægle på en sådan måde, at vi alle kan gå der fra med forhåbning om, at tingene nok skal løse sig.
    Hvis jeg ikke kan møde op med den indstilling, så bliver jeg væk, for så er der ikke nogen grund til at holde et møde. Så må jeg jo bare sige op……

Men tak igen for jeres søde svar. Jeg har ikke fået meget søvn i nat, men jeg er ved meget bedre mod efter snakken med fagforeningen :o) Så selvom det er noget pis at der er 10 dage til jeg skal troppe op, så tror jeg nu alligevel, at jeg vil kunne lægge det lidt fra mig, og så nyde min sidste barselstid.

Jeg føler i hvert fald at jeg har mit på det tørre, og at jeg sagtens kan tale min sag.

Og til Eneleh: Så er hun i sin fulde ret til at træffe de beslutninger hun har truffet. Hun har ikke gjort noget der modstrider nogen lovgivning – lige bortset fra at der står i vores overenskomst at alle medarbejdere skal høres i forhold til deres arbejdstid – og det er jeg jo ikke blevet.
    Men det hele handler for mig om mangel på information – at ting bliver trukket ned over hovedet på mig i mit fravær, og sådanne forhold kan jeg ikke arbejde under.
    Og det er præcis som du beskriver inden for mit fag, i denne kommune i hvert fald, at jeg er ansat hos kommunen, og ikke i institutionen. Så de kan også vælge at omplacere mig hvis det falder dem for.

Men nu kan jeg jo kun vente spændt på mødet, og håbe at der kommer noget godt ud af det for alle.

Knus fra Aprilla

Anonym
    Gæst

Bare for at bevise, at jeg sommetider faktisk godt kan være uenig:

Jeg synes, din mere velovervejde indgangsvinkel til samtalen er fornuftig. Uden at kende detaljerne, synes jeg det lyder, som om du har ret i, at det i virkeligheden ikke handler om vagtplanen.
    Måske kan I faktisk nå langt under samtalen, hvis I snakker om sagens kerne i stedet for detaljer.

Det med manglende information giver jeg dig helt ret i er elendig ledelsesstil, og jeg forstår godt din frustration.
    Har selv prøvet at få udleveret en vagtplan, hvori jeg kunne se, at jeg da lige havde en uges ferie om 14 dage. Nå, den kunne jeg ellers godt have brugt på et andet tidspunkt, f.eks. når min kæreste havde fri. Jeg kunne sagtens have accepteret det, hvis jeg mundtligt og med beklagelse havde fået at vide, at det var altså nødvendigt for at få tingene til at gå op. Men den der “det er da en selvfølge, at du bare klapper hælene sammen” attitude fra ledelsen er rædsom!

Så jeg forstår dig faktisk godt. Var bare ikke enig i din løsningsmodel.

Du er ikke den første, der gør mig opmærksom på, at jeg ofte giver udtryk for uenigehed. Også IRL. Det er faktisk noget, jeg tænker over, og forsøger at holde på et rimeligt niveau. For der er ingen tvivl om, at folk, der ikke bryder sig om mig, har det som en af de vigtigste begrundelser. Omvendt er det en af grundene til at mine venner holder af mig: De ved, at jeg mener det jeg siger. Men det er jo ikke altid, man bliver bedt om sin mening, og jeg arbejder lidt på at holde kæft, når min mening er uønsket.

Når det så er sagt, så synes jeg altså at dette forum bliver uinteressant, hvis vi blot svarer på de indlæg, hvis holdning vi sympatiserer med og ignorerer resten. Det er du jo også selv inde på.

Vil ønske dig held og lykke. I første omgang til samtalen og i anden omgang med jobsøgning, hvis du beslutter, at din chef er FOR uudholdelig. – Og hvis hun er en heks til samtalen, der kun er ude på at jorde dig, så held og lykke med at slagte hende 😉

aprillaaprilla
    Medlem

Er lige nødt til at kommentere den lidt for sjove slåfejl du laver i første linie ;o)

Når jeg så har fået styret min trang til at rette stavefejl *g*, så vil jeg da gerne takke dig for dit indlæg.

Og jeg vil bare lige gentage, at jeg synes det er skønt at få nogen til at se sagen fra en anden vinkel – næsten ligeså skønt som det er at blive klappet på ryggen :o)
    Det er jo netop de modsatrettede synspunkter man lærer en masse af.
    – og jeg har bestemt selv lidt af den samme tendens…… kan (når det ikke lige handler om mig selv) altid se sagen fra to sider, og vælger ofte at være uenig…
    Men når jeg får kontrolleret mit hidsige temperament, kan jeg heldigvis næsten også altid se min egen sag fra begge sider. – og så er det jo altid rart med et lille spark i røven, der hjælper lidt på vej.

I dag har jeg det faktisk meget godt. Jeg tænker selvfølgelig stadig meget på hele affæren, men jeg har fået en ro i maven, fordi jeg har truffet beslutningen om at gøre et forsøg på at finde en løsning. Så det er det jeg skal arbejde med de næste par dage.
    Så er det jo kun tiden der kan vise, om det lykkes.

Knus, og glædelig solskinsfridag fra Aprilla

sarah_79sarah_79
    Medlem

Hej Aprilla.
    Sikke en latterlig måde at klare det på fra din leders side. Jeg forstår udemærket dine overvejelser om at sige op m.m, men tror også at du gør klogt i at opveje, om det egentlig er det værd. Hvis du er glad for stedet og børnene og kollegerne m.m, så skal den mokke da vel ikke drive dig på flugt vel???? Jeg siger, tag kampen op og hvis at hun ikke bare komme afsted med den behandling hun har givet dig, for det er en LUSET måde at gøre det på. Især når du ikke har din daglige gang der og derfor ikke har mulighed for ellers at få besked om skemaændringer. SÅ selvom det er træls og kan blive hårdt, så synes jeg, at du skal overveje fordele og ulemper ved begge beslutninger og så kæmpe for din ret til en ordentlig behandling, hvis du vælger at tage tilbage. Rigtig mange gange held og lykke (krydser fingre for dig den 13 – og nyd nu de sidste dage af din barsel) Knus sarah

Minnie77Minnie77
    Medlem

Kære Aprilla.

Det var godt nok en træls situation, du er havnet i. Jeg kan godt forstå, at du er træt af det, jeg var også blevet stiktosset.
    Jeg synes, at det var klogt af dig at tage kontakt til fagforeningen, og høre hvad de mente. Og du har ret, man får ikke meget ud af at møde op med jeg-skal-gi-dig-attitude. Det bedste er, som du selv siger; at se om begge parter kan få noget godt ud af mødet.

Held og lykke med det hele, og sørg nu for at få nydt det sidste af din barsel:-)

Hold os opdateret:-)

Knus, Iben og Lasse.

Anonym
    Gæst

oev oev oev, kaere Tine, det er da bare for MARJET.

Jeg haaber at du finder en loesning du kan holde ud/til.

…og saa endnu engang tak for den flotte fede fleecetroeje, den er blevet beundret, ingen tror paa at den ikke er koebt i en dyr designerbiks. Saa hvad siger du, vil du forhandle til Wales, fniiis.

ps hvad er din emailadresse…har kun tryllefeens…

Kram, Anne og seje Carwyn

aprillaaprilla
    Medlem

og VELKOMMEN tilbage :o)

Skønt at høre fra dig igen!!

Jeg kan da næsten ikke vente med at høre hvordan det står til i Wales……… så fortæl fortæl fortæl :o)

Og så er det jo altid skønt, når Tryllefeen får ros :o) så nu vil jeg da lige være så fræk at smide en reklame ind til dem som også synes deres børn skal ha´ noget lækkert tøj ;o) De kan jo tjekke

http://www.tryllefeen.dk

Stort knus fra Tine
    – der snyder sig til at tjekke ND mens manden er i bad, for egentlig skal vi blive hurtigt færdige og køre til vestjylland til svigermor om lidt….. men hvor er motivationen?? *GGGGGGGG*

Nåh ja, og så mailadressen:
    fine_tine snabelA hotmail.com

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.