Er jeg hys?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Liva har en rigtig god veninde i børnehaven. De har været med hinanden hjemme flere gange – både hos os og hos veninden.
    Igår var Liva med veninden hjemme, og da hun kom hjem, fortalte hun, at de havde været i bad “i et rødt badekar”. – hendes fletning var våd, så det var ikke noget hun fandt på.
    Jeg spurgte, hvem der havde puttet dem i bad, og det havde venindens far. Jeg spurgte så, om han var der sammen med dem, mens de var i bad, men Liva fortalte, at det var han ikke – han sagde de bare skulle kalde, hvis der var noget….

Min første reaktion var, at jeg blev dødforarget! Ikke over, at de havde været i bad (som jeg nu godtnok synes var et løjerligt arrangement, eftersom de kun legede i ca 2 timer) men fordi der ikke var blevet holdt øje med dem!
    Er det bare mig der er hys, eller synes I også det er uansvarligt at lade to små piger være alene i et badekar?

Jeg kender ikke venindens forældre særlig godt, da det som regel har været Livas far der har hentet…. og de få gange jeg har set moren, har det været sådan lidt kikset, da vi ikke lige umiddelbart kan finde ud af at snakke… Så jeg vil synes det vil være rigtig svært at skulle snakke med dem om det. På den anden side, kan jeg jo heller ikke bare ignorere et faktum. Min mand mener vi bare skal sige til Liva, at hun ikke må komme i bad hos andre, men det ansvar mener jeg ikke vi kan give hende. (hun elsker at være i bad, så jeg tror næppe hun vil holde den aftale, hvis tilbuddet er der 🙂

Hvad tænker I?

Knus, Aprilla
    – syg med ond hoste og grønt snot :-/

juleejulesjuleejules
    Medlem

hmm – altså personligt ville jeg synes det var mærkeligt at Sofia gik i bad hos vennerne! Men mht opsyn så sidder Sofia tit i badet alene, men vi er jo max 5-10 meter væk og kan høre hende pludre hele tiden 🙂 Skal lige sige at hun bader i et baby badekar da vi ikke har rigtig kar så hun skal arbejde på sagen for at få hoved under og hun er ikke glad for vand i hovedet. Men det er jo en anden sag med to unger i samme kar… Jeg ville bestemt ikke være glad for det, især når I ikke rigtig er på bølgelængde med forældrene. Kan du ikke bare sige til dem at du helst ikke ser hun bader der, fordi hun har tør hud eller noget andet uskyldigt?

Hys det synes jeg ikke du er 🙂
    KH Julie

skrotteskrotte
    Medlem

Hej Aprilla
    Nej du er ikke hys, men måden man siger det på kan virke hys. Jeg synes, at du skal sige fra (evt. med en hvid løgn, som jeg dog ikke er tilhænger af, da Liva kan sige det modsatte), men sig det på en god måde med et smil og med respekt for andres måde at gøre tingene på, som du jo gør i forvejen 🙂
    Christian og Simon får også lov til at sidde alene i badekaret med døren åben, så vi kun er få skridt væk og kan høre dem hele tiden.
    Jeg er til gengæld “hys” mht hættebluser i BH. Christian må IKKE få hættebluse eller jakke med hætte på, for jeg er bange for, at han hænger fast og bliver kvalt.
    Håber du finder en god måde at få det sagt på og gør det for din egen skyld, så du ikke skal være nervøs, hvis hun besøger dem en anden dag.
    Hilsen Lotte

aprillaaprilla
    Medlem

Dejligt med et par input 🙂 Ja, jeg må jo nok hellere få smurt mundtøjet, og bare få det sagt. Indtil videre har Henrik og jeg aftalt, at pigerne må lege her.. Så må vi se, om ikke muligheden byder sig for at få det sagt på en ordentlig måde. Aarg jeg hader den slags :-/

Knus, Aprilla

linda0908linda0908
    Medlem

Altså kan det ikke være de var smurt ind i et eller andet, så de trængte til et bad….???

Igår da Simon hentede Julius hos en ven havde de kun underbusker på…
    Det var fordi deres tøj var blevet mega mudret i børnehaven og begge unger elsker at rende med numsen “bar”….
    Altså det syens jeg overhovedet ikke var mærkeligt…

Jeg tror bare jeg ville sige at LIva har fortalt de var i bad- og hvad de dog var blevet så beskidte af så det var nødvendigt???

Der er helt sikekrt en rigtig god forklaring- man skal bare spørge..:-)

Men som du siger, så er det det sværeste i hele verden….
    Knus fra Linda, Julius og Dagmar

linda0908linda0908
    Medlem

Altså kan det ikke være de var smurt ind i et eller andet, så de trængte til et bad….???

Igår da Simon hentede Julius hos en ven havde de kun underbusker på…
    Det var fordi deres tøj var blevet mega mudret i børnehaven og begge unger elsker at rende med numsen “bar”….
    Altså det syens jeg overhovedet ikke var mærkeligt…

Jeg tror bare jeg ville sige at LIva har fortalt de var i bad- og hvad de dog var blevet så beskidte af så det var nødvendigt???

Der er helt sikekrt en rigtig god forklaring- man skal bare spørge..:-)

Men som du siger, så er det det sværeste i hele verden….
    Knus fra Linda, Julius og Dagmar

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.