What to do – Godt råd behøves! – A.S.A.P

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe Marts 2004 What to do – Godt råd behøves! – A.S.A.P

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    aprillaaprilla
    Member

Jeg arbejder som støttepædagog på en skole, der ligger i et område der på ingen måde er belastet.
    I dag var mange af lærerne på kursus, og jeg var derfor vikar og alene med klassen hele dagen.

I én af timerne tegnede vi, og hørte musik – bl.a. Sys Bjerres “Malene”, og så kom vi til at snakke om sangen, og det at være vred, og hvordan man kan komme til at gøre noget dumt, når man er meget sur.

I relation til dette, kom der forskellige kommentarer fra børnene….
    Èn sagde “Min mor blev engang så vred, at hun skubbede min storebror hårdt ind i væggen på badeværelset og bruste ham med koldt vand”..
    Så siger en anden “I Thailand må man slå børn så meget man vil” (Hans mor er fra Thailand) “- og min mor hun giver mig rigtig mange lussinger” – hvortil en anden kommenterer “JA! og hun rykker ham også i ørene!”..
    Så rækker én af pigerne hånden op, og siger “Min far blev engang så sur på min mor, at han smed hende under bruseren og gav hende koldt bad” Jeg spurgte (lettere rystet), om det var for sjov, men pigen sagde “Nej, for han var virkelig virkelig sur! Og han slår og sparker også nogengange min storebror”.

Jeg må indrømme, at jeg er lettere rystet, og har tænkt på samtalen hele eftermiddagen…
    Jeg kender pigens forældre, og har meget svært ved at forestille mig, at det er rigtigt – men har man ikke altid det?? Jeg synes også jeg kender pigen rigtig godt, og har ikke oplevet, at hun har løjet om noget før.
    Jeg skal have et møde (om noget helt andet) med pigens mor i morgen, og nu er jeg bare i syv sind ifht den udmeldig pigen kom med i dag. Jeg synes jo jeg bør fortælle moren, hvad hun har sagt, men hvis det viser sig, at det er rigtigt, så ved jeg virkelig heller ikke, hvad jeg skal stille op.