Solcreme – igen igen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2004 Solcreme – igen igen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Vi startede med at bruge Aloe Vera solcreme til Liva – og troede at hun ikke kunne tåle solen, fordi hun fik udslet, som vi gættede på var soleksem. Udslettet forsvandt så, da vi stoppede med solcremen :-O Så Liva tåler åbenbart ikke Aloe Vera.

Så gik vi over til Dr. Hauska, som jo efter sigende skulle være børnevenlig. Jeg synes bare det lugter fælt af citrus og andre underlige ting, og tænker på, om det nu også er så godt endda.

Hvilken solcreme bruger I til jeres børn?
    Jeg vil jo rigtig gerne finde én, som er let at smøre ud, som ikke indeholder parabener og heller ikke er parfumeret…
    It´s a freakin´ jungle out there!!!

Knus, Aprilla :o)

skrotteskrotte
    Medlem

Hej Aprilla
    Vi bruger Matas børnesollotion faktor 30, den er uparfumeret og jeg kan ikke se at der er parabener i.
    Ellers er der også änglamärk fra coop, den er garanteret også uden parabener.
    Hilsen Lotte, hvis 2 børn flader ud i sofaen og ser tegnefilm på 3. time!! pga for meget grill og “væske” til mor og far i går aftes, av mit hoved 🙂

sandlusandlu
    Medlem

Jeg køber altid den fra coop – den er blevet bedømt i Tænk og test som én af de bedste Og mest børnevenlige. Vi bruger faktor 25 her – cecilie bliver aldrig rød pga hendes hudfarve og vi smører altid et tykt lag på – så skulle det også virke efter hensigten.

Hilsen Sandra

linda0908linda0908
    Medlem

De solcremer der er fra helsebutikker er lige blevet testet som de dårligeste på markedet…
    De holder slet ikke hvad de lover…!!!
    Og dem har vi altid brugt…:-/

Nu har vi skiftet til en der hedder P20 som er en virkelig nem nærmest vandagtig konsitens som de kun skal smørres med 1 gang og dagen…
    Jeg har testet den på Julius og den er fantastisk…
    Han får den på om morgenen og ikke mere… Den holder hele dagen og han har ikke været bare antydning af rød….
    Den er virkelig god….

Men i samme test blev alle solcremer fra coop vindere og de koster ingenting…
    De holder hvad de lover og er ikke fyldt med alt muligt skrald…

Knus fra Linda 37+2

jovijovi
    Medlem

Her bruger vi Derma, den kan de begge tåle.

God sommer, håber vi får mere brug for solcreme end regntøj 🙂

hilsen Vibeke

aprillaaprilla
    Medlem

Tusind tak for svar allesammen! :o)

Linda, hvor køber man den der P20 ? – synes det lyder helt fantastisk. at den er nem at smøre ud! Hvor høj faktor har den?

Lotte: Hvordan er konsistensen på Matas´ børnesolcreme?
    – tænk de havde ingen tester, da jeg var inde for at købe… Hrmpff! og hende der ekspederede var vel 12 år gammel og vidste INGENting, men lod som om hun vidste ALting.
    Belastende :o/

Og til jer der anbefaler coop´s: Hvordan er konsistensen?

aprillaaprilla
    Medlem

Hvordan er konsistensen på Derma?

sandlusandlu
    Medlem

Konsistensen på coops er faktisk meget tyk – det er nærmest cremet, men det dækker vildt godt – og er meget vandfast – så hvis den lille skal bades virker det super.

Sandra

skrotteskrotte
    Medlem

Matas solcreme er fed, men nem at smøre på. Børnene bliver helt hvide, men de bliver ihvertfald ikke røde 🙂
    Næste gang jeg skal købe, har jeg tænkt mig at købe coops, men har dog ikke prøvet den endnu.
    Hilsen Lotte, nu uden tømmermænd – dejligt 🙂

jovijovi
    Medlem

Derma er federe end alm creme, men jeg synes den er rimelig nem at smørre ud. Den fåes også som spray, men den er jeg ikke så vild med. Den er dog meget nemmere at smørre ud, men mere noget tyndt “pjask”
    Jeg smurte Freja med Matas solcreme, men hun fik samtidig noget udslæt, ved ikke om det var Matas cremen eller bare tilfældigt, men det forsvant efter et par dage, hvor vi ikke brugte Matas, men Derma

Hilsen Vibeke

aprillaaprilla
    Medlem

Ok, så blev jeg så klog! :o) Tak for det piger!
    – så mangler vi bare solen…

mosquitomosquito
    Medlem

det er den eneste Milas får på, for han har så sart hud, og slog ud af Derma…. Spurgte vores speciallæge i allergi og luftveje (som Filuca går hos) og de sagde at der var noget i alle solcremer….

Så test i Morgen tv og der var ängelmark’s den der var testet bedst… Den er ret fed i faktor 30 og svær at smøre ud, men det er ok, bare Milas ikke får knopper af den…..

Filuca bruger også den, ellers Derma og Vichy….

Knus tina

Anonym
    Gæst

Det er Matas faktor 15 sollotion uden parfume som igen i år er den der er testet bedst i følge forbrugerrådet. Det er den test tv2 har baseret deres oplysninger på. I kan læse hele testen på http://www.taenk.dk http://www.taenk.dk/?cid=7977 indtil videre skal man have pasord for at komme ind. Ellers kan man se testen på biblioteket.

linda0908linda0908
    Medlem

Jeg har købt den i føtex…
    Ellers er det matas og apoteket der fører den.. Den har faktor 20…
    Den er ligeså let som olivenolie at smører ud og lige så flydende….
    Den er intet mindre end geninal og den fedter IKKE….

Jeg køber aldrig andet igen…:-D
    Knus fra Linda 38+2

aprillaaprilla
    Medlem

Danke, Linda :o) Jeg må jo øve mit Deutchsprechen… ferien i år er Badelandscampinghytteferie i Nordtyskland. Vældig eksotisk… men ungerne glæder sig, og vi satser på at få brug for høj faktor, da det ligger lige på stranden! :o)

Knus, Aprilla

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.