sommerferie i Frankrig

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2004 sommerferie i Frankrig

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    aprillaaprilla
    Medlem

Er der nogen af jer, der har holdt sommerferie i Frankrig – Bilferie vel at mærke??

Hvor tog I hen?
    Hvad var der af gode ting/ dårlige oplevelser?
    Hvordan boede ?
    Var der noget for både små og store?

Jeg spør og spør, fordi vi pønser på at køre sydover i vores nye (gamle) bus til sommer. Det er desværre kun manden min, der har kørekort, så vi vil helst ikke alt for langt nedover, men tænker på Nordfrankrig. Nu er jeg så ikke lige så campingagtig…. faktisk er jeg nok lidt at et luxus-dyr, men også sådan lidt jyde-nærrig, så det skal helst heller ikke være for dyrt *G*
    Har hørt dårligt om vejret i Bretagne og Normandiet, og orker ikke Paris i varmen.
    Men hva så? Synes jeg får rigtig mange hoteller frem med sne på taget (????) når jeg søger efter hoteller i fx Alsace.. Er det fordi man bare ikke holder sommerferie i det område?

Planen er jo også at hamstre gode loppefund dernede til Tryllefeen.dk, så hvis I kender nogle fede markeder, og måske endda ved, hvilken ugedag de holder åben, så øs endelig ud :o)

Tænker at gøre et stop i Luxemborg – kender I et godt sted at bo der?

Knus, Aprilla

aprillaaprilla
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Jo jo, men det er det sydlige Frankrig, jeg har erfaring med! Så jeg ville ikke svare… Men jo, jeg er dybt frankofil:-) Så meget at jeg med tiden er kommet til at undervise i det (10. klasse):-)

Vi var i Antibes sidste sommer, kør-selv-ferie, kanon tilbud gennem Dansk Fri Ferie. – 2 uger i lejlighed på 3-stjernet kursted med havudsigt, aircon, 4 pools, tivoli og Marineland i gåafstand, Nice og Monaco i baghaven…. 4500 kr!! Det var helt vildt – det ville du ikke kunne få et sommerhus i DK for i samme periode (juli)…
    Men det er jo helt nede ved Middelhavet, så.. Vi har ikke aircon i bilen men det gik alligevel – dog købte vi sådan et underlag til barnestolen som gjorde at han ikke blev for varm (luftpude-agtigt) og så havde vi dvd-afspiller med. Vi kørte 1800 km i ét hug på vej derned, og Hjalte brokkede sig ikke!
    I år flyver vi til Kreta -alt betalt:-)
    God fornøjelse!
    Kh
    Mette 24+2

Anonym
    Gæst

Hej hej

Jo da faktisk skal vi til Frankrig om 24 dage 🙂 men vi skal til sydfrankrig. Vi flyver fra Hamburg til Barcelona og har lejet en bil der og kører de cirka 3 timer op til lejligheden.

Nu efterlyser du jo godt nok længere oppe nordpå. Men jeg kan oplyse at vi har lejet en lejlighed til 14 dage det koster 7600 kr. Det er en lille lejlighed med det mest nødvendige.
    Jeg kan da lige vedhæfte et link: http://www.coudalere.dk – vi skal have den lejlighed hvor der står ekstra barneseng. Min lille bror og hans kæreste den med hems, og min storebror med familie den i stueplan 🙂 kom ikke og sig vi ikke har støttet denn udlejning hehe de har kun de tre lejligheder 🙂

Er begyndt at glæde mig for vildt!!! Nu venter vi bare på Williams nye pas, som heldigvis gælder 5 år.

Jeg har været der som yngre, to gange for ca 15 og 18 år siden, syntes nu ikke det er specielt børnevenligt :-/ at skulle bo på 2. sal, men sådan er det nu blevet (det er jo i forbindelse med min fars fødselsdag).

MEN hvis det ikke lige skal være Frankrig kan jeg anbefale Duinrell i Holland, der var vi sidste år, fair kørselsafstand fra DK og et utal af aktiviteter for børn… Bestemt ikke sidste gang vi har været der. De udlejer telte og mobilhomes. Mener vi gav omkring 7000 kr i højsæson for mobilhome med 2 soveværelser, 1 bad og ekstra toilet + køkken. Det bedste ved det hele er at det ligger lige midt i en stor forlystelspark og vandland, hvor entre og alle aktiviteter er iberegnet lejebeløbet.

Tina

aprillaaprilla
    Medlem

Tak for svar :o)

Vi har faktisk besluttet at køre helt ned til Middelhavet. Kunne bare ikke finde noget ordentlig info om nordfrankrig, og det var umuligt at opdrive hotel med pool, som var til at betale sig fra.

Vi har lejet en lille lejlighed, 1 vær m køkken og balkon, gennem Dansk Friferie (med aircondition så Mor kan sove, mums!!) i byen Cap d´Agde.. ligger modsat Nice og Cannes, og skulle, så vidt jeg kan læse mig til, være et billigere sted at være. (og det kan Jyderne jo godt li´ *G*) Der er pool til komplekset og 300 m til lækker sandstrand: kr. 3400,- incl gebyr og afbestillingsforsikring. DET syns jeg fandme var billigt!! :oD

Vi har så besluttet at bruge 3 dage på at køre derned, og 3 dage på at køre hjem igen.. Med stop i Tyskland (Bremen?), Luxemborg og så ved vi ikke helt, men måske Nancy, Dijon og Lyon… Så må der da dukke noget loppe-sjov op på vejen.

Og vi har kalkuleret med investering i bagsæde dvd :o) Er dog lidt svært at finde film som både en 3 og en 13 årig gider se, så tøserne må skiftes lidt :o) Og jeg er så gået helt over gevind og tænker at købe en el-kølertaske *GGG*

Nu kan jeg da bare slet ikke vente med at komme afsted!!! Det bliver helt vildt spændende at komme derned – og at køre hele vejen og få det hele med. Plejer jo at stige på fly her, og stige af fly hvor det nu må være, på nær en togrejse til Italien for nogle år siden. Det kan i øvrigt også anbefales! Ren afslapning og hygge, ok nattesøvn, og så vågner man i Venedig. Skønt.

Og jeg skal da lige love for, at vejret i dag giver et vink om, hvad vi har i vente. PYYYH HA jeg sveder da som en lille gris. :o/

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

Kanon med Cap d’Agde – der er super skønt! Så vidt jeg husker ligger der et Aqualand lige der, dét må I ikke gå glip af selvom det er lidt pebret. Sørg for at komme når de åbner for I får brug for hele dagen derinde, og skynd jer at kapre nogle liggestole, ellers er de optaget hele dagen!
    God tur – er helt misundelig (bortset fra at jeg ikke vil tage turen igen i år, ikke med dén mave!)
    Kh
    Mette 24+3

Anonym
    Gæst

Hej

Så er det på plads 🙂 Jeg var på biblioteket i går for at låne “Turen går til sydfrankrig” og der var faktisk også en som hed turen går til nordfrankrig, og andre områder. Men nu kan jegse at I “også” kommer til syden 🙂

Som før skrevet har vi valgt at flyve, William i en bil er totalt kaos :-/ og jeg hader også at køre så langt. Men god ide med en dvd til bilen. Kunne det ikke være nogle disney film såsom belle, alladin osv kunne de ikke ligt falde i begges smag?

Nå må hellere daffe på job 🙂

knuzz Tina

aprillaaprilla
    Medlem

ÅH det er rart at høre, at Cap d´Agde er et skønt sted :o) Man ved jo aldrig helt, om man køber katten i sækken, når man slet ikke kender området..

Mht rejsebøger, så har jeg også for ikke så længe siden investeret i “Turen Går Til Sydfrankrig”, fordi jeg rigtig godt gad derned, men da vi så troede, vi ikke gad køre så langt, købte jeg “Turen går til Bretagne og Normandiet”….. Da det så ikke lød superspændende, købte jeg en brugt bog om “Nordøst Frankrig”. Men den var ret “Der er så mange lækre borge og museer – agtig”………. og så synes jeg lissom budgettet for rejsebøger var ved at være tømt, før den endelige beslutning om rejsemål var taget *G*

Knus Aprilla
    – der er pænt træt af at skulle bruge denne tropiske sommerdag i sin lille kælderbutik -Især fordi Luna har fødselsdag :o(

Anonym
    Gæst

ja jeg benytter mig jo af bibliotekerne 🙂 der er vi fast inventar til at låne bamse og kylling video`er i forvejen… Men måske skulle jeg købe turen går til sydfrankrig, den jeg har er fra 2004 den fra 2007 er udlånt til efter vi er taget afsted… Kunne jo være sydfrankrig havde flyttet sig på de tre år 🙂

Hvornår var det I skulle afsted?

Tina

aprillaaprilla
    Medlem

Hej Tina

Vi har lejet lejligheden i uge 31 – fra d. 28/7, så vi kører nok fra Dk d. 24/7, ku jeg tænke mig… Det har vi ikke helt planlagt endnu.
    Hvornår skal I?

Jeg er SÅ dårlig til at gå på biblioteket. Eller nej, jeg er ikke dårlig til at gå på biblioteket…. he he, hvor svært kan det være… men jeg er SÅ dårlig til at få afleveret bøgerne igen :o( Jeg tror ikke jeg har lånt en bog i 10 år, fordi jeg bare ALTID skulle betale bøder, når jeg afleverede dem igen… Så gik jeg over til at købe dem i stedet – gerne brugt, for lidt nærrig er man jo :o)
    Prøv at tjekke fx Trendsales.dk og qxl.dk – det kan være du er heldig at finde en nyere Sydfrankrig-bog. Selvom jeg nu næppe tror de har revolutioneret hele landsdelen siden 04 :o)

Knus, Aprilla

aprillaaprilla
    Medlem

Du har jo skrevet, at I skulle afsted om 24 dage :o) Jeg er vidst lettere distræt pt. Har fx stået hele dagen i butikken med to forskellige øreringe på (????????????????) og aner ikke, hvordan det er sket. Den ene af dem, har jeg mistet makkeren til for længe siden, så hvordan dælen jeg har fundet på at proppe den i øret, må guderne vide…
    Og det var ikke engang mig selv der opdagede det – det var Luna der spurgte, om det var med vilje :-O FLOT.

Knus, Aprilla

Anonym
    Gæst

Biblioteket ligger lige for enden af vores vej, så vi har ca 400 meter der op. Mht til bøder øhøhøh – ups der er jeg bare ikke god til at få afleveret, min mand er sikker på at det er os som holder røven oppe på bibliotektet med alle de bøder vi betaler :-/
    MEN for godt ½ år siden fik de lavet et nyt system så jeg får en mail 2 dage før jeg skal aflevere- det er kanon, siden er det blevet noget billigere at gå på biblioteket 🙂

William elsker at komme der – og ingen på hele biblioteket er itvivl om at han er der- ok prøver at få han tysset ned- men det er lutter begejstring så selv de andre brugere må trække på smilebåndet. Munden står ikke stille på den dreng 🙂 – gu`ved hvor han har det fra hehe

Tina

skrotteskrotte
    Medlem

Hvor sjovt, Christian eeeelsker også at tage på bibliotek. Han dynger bøgerne op og kan ikke vente med at læse dem, men skal lige smugkigge i bilen på vej hjem. Resten af den dag, ser vi så ikke så meget til ham, for han sidder i sin sækkestol og læser bøger 🙂 Jeg er selv en læsehest og kan huske første gang jeg var på bibliotek og låne bøger – en helt ny verden åbnede sig for mig.
    MHT til at aflevere til tiden logger jeg ind jævnligt og tjekker lånerstatus og kan forlænge lånetiden on-line, med mindre der er nogle reservationer på vores bøger.
    Hilsen Lotte og Christian, der nyder vores ture til biblioteket

Anonym
    Gæst

Hvor er det dejligt at læse hvor glade I er for at gå på biblioteket. Jeg arbejder nemlig på et! Amanda kommer der ikke så tit, for jeg snupper selvfølgelig selv det nye og sjove med hjem! Men kom fakisk til at tænke på at jeg snyder hun for nogle oplevelser, så nu tror jeg at vi skal til at hente lidt på det lokale (og så kommer jeg helt sikkert også til at betale bøder)

Anonym
    Gæst

Hej

I min by fik vi for nogle år siden et sprit nyt stort bibliotek. Så der er børnehjørne med telt, hygge-læse krog osv. Vi skal altid over i teltet og hilse på bamse og kylling og de andre hånddukker. Ja vil næsten sige at oplevelsen er på højde med mini zoo o.lign –

William kan bare ikke forstå at vi kan låne- bliver ved med at sige vi skal “etale” hehe.

Tina

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.