At gå selv.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej jeg hedder Karin, og er på besøg fra april04.
    Min datter vil også meget gerne bæres, altså når vi skal til og fra vuggestue og andre kedelige strækninger. Men når der skal leges eller handles i Bilka og andre spændende steder så fejler hendes ben absolut ikke noget. Jeg har konkluderet at hun bare er doven. Jeg giver jo ofte efter hjem fra vuggestue, fordi så ved jeg at vi kommer fremad, for hvis jeg ikke bærer hende tager det ca. 1 time at gå 500 m.
    Altså det jeg ville sige, var at jeg tror han måske (ligesom min datter) er lidt doven 🙂

Karin

skrotteskrotte
    Medlem

Christian er ikke glad for at gå selv, når vi er ude og handle etc. Han vil helst sidde i indkøbsvognen eller i klapvogn. Hans lillebror bliver selvfølgelig transporteret omkring, da han kun kan gå korte afstande endnu og jeg har undskyldt Christians manglende vilje mod at gå, med at han ville det samme som sin bror.
    Jeg er begyndt at tænke på, om han mon har ondt i ben eller hofte, selvom han ikke halter. Han vil gerne løbe omkring og lege, men måske i underkanten af hvad jeg forventer af en dreng i hans alder.
    Er han mon bare doven anlagt? Hvor langt kan jeres børn gå og vil de også helst transporteres?
    Hilsen Lotte & Christian 090304 & Simon 121205

malinkamalinka
    Medlem

Sofie vil vældig gerne bæres, men i DP kan hun snilt gå lange ture om ret langsomt. Tror det er fordi det er hyggeligt at komme op. Siger gerne til hende, at prisen er et stort kram og så får jeg ellers et kram så jeg ikke kan trække vejret. Dejligt.
    Men vi nægter at bære hende ret langt. Så må hun brokke sig. Det er jo ikke marathon vi forlanger af hende.
    Men da hun generelt er lidt sløv i det grovmotorisk skal hun til lægen i morgen og have tjekket fødderne. Hun er noget platfodet (som hendes mor…) og måske der ligger noget af forklaringen der.
    I DP var den tilsynsførende på besøg i sidste uge og de bemærkede det. Hun er meget fremmelig mht sprog og finmotorik, så de syndes det var påfaldende at hun løber og hopper så dårligere end dem der er et halvt år yngre.

Så der bliver jeg forhåbentlig klogere.
    Rie

aprillaaprilla
    Medlem

Hvis vi har klapvognen med, så går Liva heller ikke selv. Og når vi handler, vil hun kun gå selv, hvis hun må spæne rundt som en åndssvag, så der har jeg hende af praktiske grunde i vognen :o)

Men vi går nogle gange en tur uden klapvognen, og det vil hun gerne.
    Men det tager ikke mindre end 7 lange og 7 brede, fordi hun ikke kan gå mens hun snakker (og hun snakker meget!), og også liiiiiiiige er nødt til at stoppe op og studere hver enkel detalje vi går forbi.
    Så vi går ikke tur for motionens skyld, men for hyggens skyld… Og fordi jeg håber hun med tiden bliver bedre til at gå…. fordi jeg selv har trukket afsted med nogle sløje eksemplarer, da jeg var pædagog i børnehaven, og ikke ønsker hun skal være “en af slagsen”.
    Og grunden til at de var sløje var jo netop, at forældrene kørte dem i klapvogn, eller cykelvogn/cykelstol, og gerne bar dem rundt i hele institutionen indtil en dum pædagog (læs: mig) gjorde dem opmærksom på, at det måske nok var lidt uhensigtsmæssigt, når nu ungen var 5…….. og snart skulle i skole.

Så jeg er hellig tilhænger af, at børn går så meget som muligt selv, og jeg bærer faktisk aldrig Liva. (også pga min ryg..) Men jeg tager klapvognen med, hvis jeg ved, jeg ikke har overskud til at blive drevet til vanvid med 0,4 km/t tempo… og det er faktisk tit jeg ikke har det, så mere hellig er jeg heller ikke :o) Men så kompenserer jeg med “vi skal ikke nå noget – gåture” i stedet for.

Knus, Aprilla

skrotteskrotte
    Medlem

Tak for svar, rart at vide, at Christian ikke er den eneste og nok bare er doven anlagt 🙂
    Hilsen Lotte & Christian, der nogen gange MÅ stå og hoppe på stedet, for at komme af med al energien 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.