Styrk Immunforsvaret

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Marts 2004 Styrk Immunforsvaret

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    danijeladanijela
    Medlem

Hej Tøser .

Jeg har brug for nogle råd om hvordan vi styrker immunforsvaret på de små. Jeg har hørt at Ehinacea dråber eller tyggetabl. skulle være gode, er der nogen der har erfaringer med dem eller evt noget andet.

Tak på forhånd.

Mvh
    Danijela & Katarina

Anonym
    Gæst

hej

Vi har før brugt biostrath…- med god succes.

Ehinacea er det dem som er vanddrivende ?

Vi bruger ikke noget pt – prøver om vi kan holde sygdom væk ved at spiser masser af frugt og grønt. Men bliver børnene meget syge her i vinter vil jeg da overveje at begynde igen.

Tina

linda0908linda0908
    Medlem

Jeg har lige hørt fra min afdelingsygeplejerske at levertran er det mest effektive præparat på markedet…
    Der er lavet statistikker over de børn der får det og de i gennemsnit 90 % færre sygedage…
    Julius får det ikke selv, og det er hun jo vældig utilfreds med da det ville betyde mange færre barnsygedage, men på en eller anden måde er han ved at være for stor til den slags…
    Det smager jo ikke af jordbær vel 😉
    Måske det skulle have været indøvet fra start…
    Held og lykke..
    Knus fra Linda og Julius der ikke har været syg siden han fik dræn i påsken 🙂

danijeladanijela
    Medlem

Vi har indtil nu bare fået alm vitamin piller og en masse frugt og grønt, men problemet er at den lille puk har fået skoldkopper, hvilket gør at deres immunforsvar daler vildt, OG VINTEREN er på vej og alle de viruser, så vil jeg sørge for at hun får noget ekstra at styrke sig på. Eksperter siger at de næste 2-3 måneder, efter at skoldkopperne er brudt ud, skal man passe ekstra på dem pga. svækket immunforsvar.
    Det derfor jeg ville høre jer herinde om der er nogen der har prøvet noget der virker :o))

Danijela

mulle1975mulle1975
    Medlem

men jeg har hørt, at zoneterapi skulle kunne styrke immunforsvaret…

Vi har også prøvet Biostrath til Mia et par gange, hvor hun var meget forkølet, og forkølelsen forsvandt. Fx i foråret, hvor hun var snottet i mange uger og var rigtig utilpas. Om det var dråbernes skyld, eller forkølelsen ville være forsvundet på det tidspunkt alligevel, skal jeg lade være usagt;o)

Biostrath skulle dog efter sigende ha’ en forebyggende effekt, så måske det sammen med en daglig vitaminpille, en masse frugt og grønt, hyppig håndvask og passende påklædning kan afværge de værste følger af skoldkopperne…? Altså de helt almindelige gode råd for hygiejne, kost mv.;o)

Pøj pøj i helsejunglen – og rigtig god bedring med hende!

KH. LOne.

Anonym
    Gæst

Hej Danijela

Det vidste jeg ikke det med skoldkopper og svækket immunforsvar. Men prøv da biostrath, jeg kan huske da vi gav vores datter det slap vi for “løbende næse” den vinter. Måske levertran som Linda foreslog, men som hun også skrev bliver det nok svært at få i børnene :-/ kan huske jeg fik det som barn argggg…

Jeg/vi er selv blevet rimelig sippet, mere med hensyn til at besøge/ få besøg af halvsyge gæster. Min mands bror og kone er eksperter i at slæbe syge børn herovre og smitte os :-/ og vi rager bare det til os – så der er vi stoppet, hvis folk er halvsyge skal de ikke komme på besøg…

Tina

ElizadkElizadk
    Medlem

Hejsa

Mht. biostrath, så brugte vi det de 2 første vintre til pigerne, men jeg synes ikke det havde den store effekt, de var stadig rigtig mange gange forkølet. Sidste år var de stort set syge (forkølet, feber, snot) fra jul og til april måned – hvis ikke det var den ene, var det den anden.
    Tror jeg vil overveje levertran, man kan få noget med citron smag – og min mand spiser sådan noget med stor velbehag (ADV!). Ellers har jeg også overvejet at få nogle olier i dem. Der findes noget der hedder “Udo’s Choice”, som min mand spiser engang imellem (igen med velbehag – han er sgu underlig ;o)). Det skulle efter sigende være rigtigt godt.

Men jeg prøver i alt fald med levertran – kan jo give en melding om mine piger vil spise det (de er meget skeptiske med alt nyt).

Hilsen
    Helle

aviabelsenaviabelsen
    Medlem

Biostrath er helt sikker at anbefale, det har vi brugt en hel del da NAja var mindre, det er super ;o)

danijeladanijela
    Medlem

Biostrath har jeg også kigget på men problemet er at det skal indtages 3 gange om dagen før et måltid, og da hun går i Vuggestue er dette ikke muligt :o(
    Nå men i hvert fald mange tak for svarene jeg må søge videre :o))
    Danijela

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.