Smerter i lysken

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Februar 2004 Smerter i lysken

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    sulejma2sulejma2
    Medlem

Jeg må lige høre, om andre har det som mig: Jeg har gået temmelig langt i dag, og på det sidste stykke var jeg lidt i tvivl om, om jeg nåede hjem. Jeg havde simpelthen så ondt i lysken. Til daglig har jeg smerter i skambenet når jeg skal vende mig i sengen og især, hvis jeg har siddet ned i lang tid. Når jeg så rejser mig, er jeg fuldstændig radbrækket. Men altså på min gåtur, var det ikke smerter i skambenet, der plagede mig, men smerter i lysken og kun i venstre side. Er der nogen, der kender til det?

Sulejma 34+6

271077271077
    Medlem

Jeg tror godt jeg kender den følelse du beskriver. Har lige været ved min læge i dag der fortalte at de smerter jeg har haft i min venstre side (ved lysken) kan skyldes at barnet er ved at få hovedet til at stå fast.
    Hun fortalte at man normalt vis har ondt i skambenet når det sker, men at hos nogle kvinder hvor de ikke kan udvide sig mere foran vil barnet trykke på en af siderne. Måske er det det der er ved at ske. Prøv at spørg din læge eller JM næste gang du ser en af dem.
    Held og lykke

Knus Anja 35+0

sulejma2sulejma2
    Medlem

Jeg tror ikke, smerterne skyldes, at barnet er ved at sætte sig fast, for jeg fik de samme smerter efter en gåtur i sidste uge, og min læge kunne i går konstatere, at hovedet endnu ikke står fast. Smerter i skambenet har jeg haft i en måned. Alt i alt er jeg nået frem til den konklusion, at diverse smerter simpelthen skyldes de løse bækkenled. Jeg har været helt smadret i bækkenet i dag, så jeg tror, min udflugt i går, var lidt for overvældende.

Jeg skal til JM i næste uge, så vil jeg snakke med hende om det, men tak for dit svar!

Sulejma 35+0 (Vi har kun fem uger til termin!!!)

Jeg tror jeg kender dine smerter og jeg tror du har ret i at det er bækkenet. Det har 3 led – et foran – symfysen/skambenet og 2 bagpå – korsbenet. Jeg har mest haft ondt i dem bagpå, nogle gange gør det ondt i kun den ene side, fx. når jeg tager et skridt og dét ben er løftet.

Værst har det været de dage hvor jeg ikke kunne vende mig i sengen eller stå ud af den. Dem har jeg heldigvis ikke haft så mange af.

Det hele skyldes at de 3 led bliver løse og belastning gør det værre. Så det skyldes nok din gåtur.

Selv synes jeg det er svært at geare ned og huske at hvile, men jeg bliver nemt mindet om når det er tid – det gør ondt!

Fortsat held og lykke med det og tillykke med de 35:)

KH
    Den Gravide Pige
    30+2

sulejma2sulejma2
    Medlem

Jeg har nu taget den med ro et par dage, og det har vist været meget godt, men der skal åbenbart ikke så meget til, før bækkenet bliver overbelastet. Godt, det er til at se en ende på! Tillykke til dig med at have passeret de 30!

Sulejma 35+2

karnekkarnek
    Medlem

Hej til jer andre stakler med smerter!
    Jeg bemærkede flere der nævner, at de har smerter i skambenet og problemer med at vende og komme ud af sengen. Det samme har jeg, og har derfor lånt et glidestykke på hospitalet – jeg har også nænt det før her på debatten.
    Jeg ved ikke, hvordan jeg skulle komme rundt uden, da mine smerter i skambenet er meget stærke, når jeg ligger ned. I kan sagtens selv lave det. Det består af et stykke glidbart stof fx. regntøj eller noget nylon. Ca. 60 cm syet sammen i enderne så det danner et rør. Placeres under bagdelen når man ligger eller sidder fx. i bilen.
    Det er guld værd, også hvis kæresten engang imellem hjælper med at vende, fordi han ikke behøver at løfte, men kan skubbe på ;-).
    Karnek.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.